När jag knäppte på datorn i dag hade bilden små konstiga gröna pixlar här och där. Och när jag började surfa kom det upp ett meddelande om VP recovery. Sedan hängde sig datorn.
Har testat följande saker:
Systemåterställning
Ominstallera drivisarna 5.9
Ominstallera till äldre drivisar 5.8
Blåsa bort damm
Men, nej, datorn hänger sig och startar om automatiskt.
Kör nu utan drivisarna med ett rent system (har kört drivercleanerpro också).
Datorn funkar alltså bara när grafikkortet inte är installerat med några ATI-drivisar. Antar att jag kör mjukvarubaserat grafik med XP nu.
Är grafikkortet, ett ATI Radeon X700pro (PCI-Express) med Heatpipe, trasigt?
prova att clocka minnena lite....jag har ett 9800pro o fick me en massa gröna pixlar....clockade minnena till standard, ty de hade clockat ner sig till lägsta, o det fixade mitt problem!
du clockar minnena genom att lada hem ett program som heter powerstrip (bara googla "powerstrip +download) och sen gå in i performance settings och dra memory clock mätaren uppåt, om den inte är högt upp, dvs i mitten typ, och sen ta ok. så får vi se
Jaha. Tillbaka på ruta ett igen.
Det tycks inte funka med varken Powerstrip eller ATI Tool längre. Nu strular det igen.
Det måste vara någonting annat som spökar.
Tillsammans med diverse gröna pluttar och streck uppger ATI:s VP Recovery ett felmeddelande om att "grafikacceleratorn inte får kontakt grafikkortsdrivrutinen". Sedan startar datorn om eller hänger sig.
Datorn funkar med XP:s mjukvarudrivrutinen som jag använder nu utan att grafikkortet är inkopplat.
asså, det kanske e sönder....men har du inget annat grafikkort som du kan sätta in i datorn o testa om det funkar? jag provade det en gång o då såg jag att det var grafikkortet som var sönder