Bra alt. ist för Foobar2k ?

Permalänk
Medlem

Bra alt. ist för Foobar2k ?

Söker en bra mediaspelare. Ngn som har nå tips ?

Mina krav är väl bara att den ska dra lite minne å att den ska fungera flytande..

Prövat winamp, foobar 2000 å iTunes och är inte nöjd me dem..

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem

winamp blir skit bra om man köra "rätt" skin och ställer inte det bra

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Medlem

Hmm, kan du inte säga vilka saker det är du söker efter i din musikspelare? Blir lättare att tipsa om en lämplig då Vad var det du inte gillade med de tidigare?

Permalänk
Medlem

Har använt winamp så länge jag kan minnas. Har inga problem alls, älskar det.

Vill du dock ha alternativ, prova dessa:

MP3 mini (fungerar inte på alla datorer)
http://www.mp3mini.net/

XMPlay
http://www.un4seen.com/

Massor av alternativ (freeware!)
http://www.snapfiles.com/freeware/gmm/fwmp3players.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Hmm, kan du inte säga vilka saker det är du söker efter i din musikspelare? Blir lättare att tipsa om en lämplig då Vad var det du inte gillade med de tidigare?

Mja så länge den fungerar felfritt å inte drar så mkt minne är ja nöjd

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hund.00
Mja så länge den fungerar felfritt å inte drar så mkt minne är ja nöjd

Och fb2k drog mycket minne menar du? Eller funkade det inte felfritt?
Fb2k går ju att få nästintill som du vill, iofs så vill du ju ha tips till en annan spelare så för att bidra till tråden: Windows Media Player

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Nej Foobar drog inte mkt men d var så buggit..

Laddat hem music cube nu.. efter en stunds användande så gillar ja d hittils iaf..

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej Foobar drog inte mkt men d var så buggit..

Laddat hem music cube nu.. efter en stunds användande så gillar ja d hittils iaf..

Buggigt? :S Om du körde med Beta 0.9 kanske, men 0.8.3 är då stabil som det räcker. Vad var det för buggar du sprang på?

Permalänk
Medlem

Vissa av mina mp3 funkar inte. De spelas upp men det hörs inget.
Winamp spelar upp de filerna utan problem.

Provade Foobar2000 normal och den verkade skit bra men icke, back to winamp snart. Ska bara pilla lite till.

Annars är winamp faktiskt rätt klockren, har funkat för mig sen 10år tillbaka. (jösses)

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska testa Mediamonkey!

http://www.mediamonkey.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Buggigt? :S Om du körde med Beta 0.9 kanske, men 0.8.3 är då stabil som det räcker. Vad var det för buggar du sprang på?

Körde me den stabila versionen, mellan vissa låtbyten (typ var 4e gång) så stanna musiken och det kom upp en ruta där det stod nå ja inte minns nu..

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem
Citat:

Körde me den stabila versionen, mellan vissa låtbyten (typ var 4e gång) så stanna musiken och det kom upp en ruta där det stod nå ja inte minns nu..

Antagligen något syncfel, det går att stänga av så att foobar inte poppar upp konsollen vid sådana Inget fel med foobar, utan med skadade låtar.

Permalänk

Felet är nog inte hos foobar, nej. Du kan som sagt ställa in så att konsolen inte kommer upp och så att låtarna fortsätter spela. Jag tycker själv att foobar är den perfekta musikspelaren och den uppfyller också dina krav, kanske du borde ge den en ny chans :).

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Antagligen något syncfel, det går att stänga av så att foobar inte poppar upp konsollen vid sådana Inget fel med foobar, utan med skadade låtar.

alltid lika skoj att folk skyller på foobar för sina pissigt kodade mp3or

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, finns det någon spelare där man kan ha flera mappar i playlisten och att mapstrukturen ligger kvar, vill tex ha d:/mp3/ och e:/mp3/ och sen att dom skall funka precis som i utforskaren, med samma struktur. Lyckades fixa ungefär detta i foobar med hjälp av databas och visa mapstruren, men jag gillade inte själva spelaren då den var för stor.

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Är inget fel på min musik, så mkt vet ja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nidas
alltid lika skoj att folk skyller på foobar för sina pissigt kodade mp3or

Som sagt jag kan med all säkerhet säga att det inte är nå fel på min musik..

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem
Citat:

Är inget fel på min musik, så mkt vet ja

Som sagt jag kan med all säkerhet säga att det inte är nå fel på min musik..

Om du kunde komma ihåg vad foobar gav för felmeddelande om skulle det hjälpa. Det var troligen något synkfel, vilket kan uppkomma ibland utan att det är något fel på själva programmet. En orsak kan vara att hårddisken var upptagen med annat samtidigt som datan lästes in från musikfilen. Foobar är bara lite extra noggrant med att rapportera fel.

Jag har använt det i ett antal år nu och det har visat sig vara oerhört stabilt. Det som kan orsaka krascher är instabila plugins. Men det finns inte så många sådana heller.

För övrigt rekommenderar jag 0.9 beta10, har inte kraschat eller buggat på något sätt än så länge, sedan beta6.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mm, samma syncfel uppkommer nog i de andra spelarna bara att de inte rapporterar det. Jag skulle köra 0.9 beta 10, men en del plugins jag inte vill mista, får vänta till SDK:et till 0.9 släpps

Permalänk
Medlem

Om man får "Unable to open file" på en 160kbit/s kodad mp3?
Jag har ställt så att den fortsätter spela vid fel och filen spelas men utan ljud och utan någon indikation på ljud i "displayen"?

Ska man fixa mp3:orna med något program och i så fall vilket?