Permalänk

Vad menar min lärare?

Jag går Datorkommuniktion på gymnasiet och håller på med lite inlämningsuppgifter och nu har jag kommit fram till en fråga som jag inte riktigt förstår.

1 c) Ge exempel på olika digitala förbindelser som finns i Sverige. Använd gärna tabellen nedanför. (Fyll i alla rader).

"Så finns det en tabell nedan"

Permalänk
Medlem

Antar att hon/han menar att du ska ge exempel på digitala förbindelser i Sverige Typ som bredband.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk

Kan någon ge exempel på digitalaförbindelser?

Permalänk
Medlem

ip telefoni digitaltv bredband?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

SuNet kanske?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
ip telefoni digitaltv bredband?

Jag tolkar ordet förbindelse som en tvåvägskommunikation (eller flervägs...), och om man gör det så bör man stryka digitaltv från listan.

Annars har vi ju mobiltelefoner (gsm och 3G, inte nmt), lite satellitkommunikation, en hel del radiolänkar och DECT-telefoner (dvs såna trådlösa som många har hemma, där överföringen mellan basstationen och telefonen sker digitalt).
Nä, nu ska jag sluta göra läxan åt dig

Permalänk
Medlem

Telegrafi med morsekod.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

I går morse i dag telefax

Permalänk
Avstängd

det digitala marknätet.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

I know, fråga läraren vad han menar

Visa signatur

24 timmar på en dag, 24 ölburkar i en låda . . . tillfällighet?

Permalänk

Uppgiften ska vara inne innan imån så jag hinner inte fråga han.

Permalänk
Medlem

Du ska ringa honom inte skicka post i en brevduva

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Du ska ringa honom inte skicka post i en brevduva

lite svårt att skicka post I en brevduva
förlåt var bara tvungen.

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av i am
lite svårt att skicka post I en brevduva
förlåt var bara tvungen.

Typ om man beställt en dator
Jävligt mycket jobb för denna lilla duvan

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Ni behöver ju inte göra uppgiften åt honom. Räcker ju att förklara vad en digital förbindelse är så får han tänka lite själ också.

Kända biverkningar: Huvudvärk

Men det ger ett visst mått av självständigt tänkande, något som är en bristvara! skynda å fynda!

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk

Blue Tooth?

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |