Permalänk
Medlem

Jag vill göra kortslutning med CPU

Vad kan jag göra föra att det ska bli kortslutning pga CPU. Jag hade tänkt modda min 1900+ (AX1900MT3C) så att när dator tänds så brinner åtminstone CPUN upp och kanske tar med sig något till andra sidan

Vet inte om det hade fungerat med bryggorna L1-L11 eller kanske något med pinnsen på undersidan?

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Jag undrar bara, varför?
Hemskt att ta död på fin teknologi ju

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Jag undrar bara, varför?
Hemskt att ta död på fin teknologi ju

hemlis men it's for the greater goods!

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"

Permalänk

Försäkringsbedrägeri
nemen skarva två kablar från nätagget, täta chassit och spreja sedan in butangas eller något, sätt kablarna mot varandra så det kan bli gnistror. Det borde ge dig en grym smäll när du startar datorn fast du kanske vill hålla dig undan

Permalänk
Medlem

Tja.....koppla om på moderkortet så att CPU:n får 3.3V på matningen är väl bra nog?

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"

Permalänk
Medlem

Han vill säkert ha död på den så han får en ny av mamma eller pappa

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpeedFreek
Försäkringsbedrägeri
nemen skarva två kablar från nätagget, täta chassit och spreja sedan in butangas eller något, sätt kablarna mot varandra så det kan bli gnistror. Det borde ge dig en grym smäll när du startar datorn fast du kanske vill hålla dig undan

Nej inte försäkringsbedrägeri och jag vill att det ska hända så att personen det händer på inte fattar vad som hänt

" Tja.....koppla om på moderkortet så att CPU:n får 3.3V på matningen är väl bra nog?"

Hur gör jag det?

Tror mamma kommer skita i vad som händer med den datorn

Saken är at jag måste få detta att fungera bara genom att "ta sönder" Cpun och inte ändra något annat på moderkortet så det är sabotage endast genom CPU vet inte riktigt om ni förstår mig men det gör ni nog

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Virra en kopparledare runt några ben på CPU'n?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Längst upp säger du att det är din CPU men nu säger du att det ska drabba någon annan. Rätt fult att ha sönder nån annans datorprylar...

Permalänk
Medlem

Gå in i bios och överklocka så mycket du nånsin kan (Eller överklocka jenom jumprar på morderkortet) sen tar du bort fläkten.. Dådu.. Bränd processor..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

ärsch, kom igen nu. Ta Cpun. Löd fast trådar på benen, lite slumpartat. TA 12 volt + resp GND 12V:en och koppla till några utav sladdarna. låt stå över natten. på morgonen har du en färsch bakad Prolle-fralla!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ondskehem
ärsch, kom igen nu. Ta Cpun. Löd fast trådar på benen, lite slumpartat. TA 12 volt + resp GND 12V:en och koppla till några utav sladdarna. låt stå över natten. på morgonen har du en färsch bakad Prolle-fralla!

*HIGH FIVE*
Bästa förslaget hittils

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Gå in i bios och överklocka så mycket du nånsin kan (Eller överklocka jenom jumprar på morderkortet) sen tar du bort fläkten.. Dådu.. Bränd processor..

Tror inte det faktiskt. Jag startade min 1700+ utan kylfläns av misstag (tomrum mellan fläns), det var inga problem att starta den efteråt - även om det var lite svettigt då jag insåg vad jag hade gjort

Permalänk
Medlem

Lägg ifrån en pinne på cpun en sladd till 12v sedan en strömbrytare. Förläng stömbrytar kabeln så du kan sitta några meter ifrån datorn kanske koppla till nästa rum sedan när din mor sitter där så pang på. Vips så får stiftet lite mer att jobba på och har du tur så ska någ hela cpun dö rätt så fort

Permalänk
Musikälskare

bild sen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag har gjort lite sånt här, fast på ett graffe.

Permalänk
Medlem

koppla bort fläkten

Visa signatur

Aspire X-Qpack black/green |-| AMD64 4000+ |-| X1900XTX 512MB |-| 2GB RAM PC3200 |-| MSI m-atx 7.1 |-| 420w

Permalänk
Medlem

Ta en ballong och gnugga några minuter mot ditt hår, ta sedan av CPU fläkten och sätt ballongen mot processorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine

Jag överklockade min processor så mycket det gick, satte inte tillbaka fläkten, startade datorn och började spela nåt krävande spel. Det enda som hände var att allt började gå i slowmotion efter cirka 2 minuter, men processorn lever än idag

Permalänk
Medlem

Men seriöst, överklocka inte om du vill få tillbaka en ny på garantin.

Tryck istället sönder lite komponenter om det är en öppen processor som äldre AMD modeller.

Permalänk
Avstängd

med att överklocka så mycket det går menar han nog högsta FSB och högsta Multipel. tror nog inte ens du kommer in i windows med det

Permalänk
Medlem

Anar jag ett litet spratt mot en polare här? Så att den som startar datorn tror att han har sönder den? Annars kan du ju testa att lägga papper emellan kylfläns och prolle, istället för kylpasta, lär ju inte lukta gott iaf

Permalänk

da3daluz:
Eller en plastbit? Sen kan man ju dra på Vcore med så mycket som moderkortet kan ge också, för att ge lite extra värme...

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk

Lägg ett tunt lager tvåkomponentslim mellan fläkten och cpun (kommer lukta bränd katt om det inte går sönder direkt )

Permalänk
Avstängd

Bästa sättet är ju att ta 9v duracell batteri och ta minus på valfri ben, och plus på valfirtt ben, låt stå i en timme så har du garanterat en bränd processor. Sätt tillbaka den nybakade prollefrallan på moderkortet, offret som startar datorn kommer inte lyckas höra något annat än Biiiip Biiiip Biiiip, och det går inte att märka, förutom om man öppnar själva processorn, som är en helt annan historia.

Visa signatur

Dell Inspiron E1705 (9400) T7200 Core 2 Duo @ 2.00 GHz, 4MB Cache 2048 MB DDR2 667 MHz, ATi X1400 (590/ 480) 120GB Sata, 1440x900 LG-Philips

Permalänk
Avstängd

Lyft upp kylaren lite och peta in en tändsticka mellan CPU och fläns, avaktivera avstängning vid hög temp (om sådan finns) och vänta ett par dagar.

Om eller när den är död så erbjuder du att kolla vad som är felet, bort med tändstickan i smyg och vipps köper din morsa en ny CPU.. men Socket A CPU:n finns knappt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Varför inte bara dränka hela datorn i bensin och tända på? Vore ju det smidigaste

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk

Sätt lite dynamit eller annat explosivt under cpun så bör det funka

tryck fast den hårt och vänta.
Sätt på datorn och det första som händer är att CPUn får ström som antänder sprängmedlet och lukten av död hund sprider sig.

Visa signatur

"Även den enklaste modd kan bli snygg"
Stolleman 17:40 18/09/05
Besök www.the-hood.net

Permalänk
Medlem

Tryck in lite tidningspapper mellan kärnan och fläkten. Har du tur så tar pappret eld. (Du måste förstås koppla ur fläkten och avaktivera att processorn stänger av sig vid hög temperatur).

Permalänk
Medlem

Wohooo tack för alla svar intressant intressant men för er som tror att jag förösker göra något elakt... jupp det sak jag göra men det är ingen kompis eller nåt utan det är brorsans dator, vill bara jävlas med honom lite (hans dator suger så det spelar ingen roll)

"ärsch, kom igen nu. Ta Cpun. Löd fast trådar på benen, lite slumpartat. TA 12 volt + resp GND 12V:en och koppla till några utav sladdarna. låt stå över natten. på morgonen har du en färsch bakad Prolle-fralla!"

Var hittar jag "12 volt + resp GND"

Visa signatur