Permalänk
Medlem

Quake4 Buggar?

Halloj, Köpte Quake4 i förra veckan med har haft problem med att ens spela det. Om jag sätter inställningarna på Ultra High och med vilken Upplösning som helst, så hoppar spelet ur till skrivbordet precis när en ny bana är färdig laddad. Om jag spelar på lägre inställningar och quicksavar mitt i spelet så går det bra att loada spelet med Ultra High inställningarna. Detta känns lite som en bugg eller nåt, någon som har hört om patch är på G kanske?

Jag sitter på en:
P4:3,4 Ghz
2gb ram
100 gb hdd
och med ett nyinköpt ax850xt(klockat det lite)
Spelet hänger sig/hoppar ur vare sig klockning eller inte.

Jag har provat att installera om spelet, inget hände.

Andra spel som jag spelar nu..FEAR,Black & White 2 bland andra funkar klockrent!

Det känns bara konstigt att ett originalspel ska harva sådär..
Vart kan felet sitta?
Väldigt tacksam för svar/förslag

Ska passa på att säga att när jag väl loadat med Ultra High inställningarna så flyter spelet på bra..så de e ju inge fel annars..

Permalänk

Vet precis hur du känner dig, har exakt samma problem, kan köra med vilka inställningar som helst, dock inte Ultra High.

Kanske bara Nvidia korten som fungerar med tanke på att den stödjer OpenGL, har ingen aning.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare

Permalänk
Medlem

Skumt att det skulle bugga.... test körde det hemma hos min far för någon dag sedan.. funkade hur bra som helst på hans dator i 1200x1024 med följande specs

Intel P4 Prescott 3,0

Radeon 9800Pro 128MB

1GB DDR PC2700 Crucial

WD 250GB ATA/100

Pröva nya drivrutiner.....ska vara en patch ut som ökade effekten på X1800XT korten med 12-15%.... hur de sen är på den andra vågar jag inte svara på... Men normalt sett så funkar OpenGL mycket bättre på Nvidia kort