Permalänk
Medlem

Kritik på ny sida

Hallå i stugorna

Skulle vilja ha lite kritik på en sida jag gjort till den lokala pokerklubben. Ligger just nu på frac.dk för att jag ville visa den för folk helt enkelt så var beredda på att den kan vara väldigt segladdad.

Ska upp på ett vettigt webbhotell när den tas i bruk sen.

Stilren och ljus var nyckelorden när jag gjorde den. Hoppas jag har lyckats.

http://www.rajraj.frac.dk/

Permalänk
Medlem

Tycker inte det var några stora fel med designen, dock så tycker jag att du ska minska fonten och framförallt byta ut den

Länkarna skulle också behövas bytas ut

Inte min smak men men..

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk

Argh jag vet inte vad som är fel!?

Men denna är den andra sidan jag tittar på så står det på något obegripligt språk!

.... virus? :'(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Argh jag vet inte vad som är fel!?

Men denna är den andra sidan jag tittar på så står det på något obegripligt språk!

.... virus? :'(

http://www.lipsum.com utfyllnadstext.

Sidan var snygg, en lite tydligare hover effekt i menyn hade inte varit fel. Sen gillar jag inte att den är gjord i tabeller.

Permalänk

Okej haha

Trodde först att det var folk som jiddrade latin eller något

Permalänk

Jäkligt stilren och väldigt "vanlig" sida. Det enda jag tycker är att du bode byta ut bannern. Tycker inte det var särskilt snyggt med den där photoshopeffekten:P

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Jäkligt stilren och väldigt "vanlig" sida. Det enda jag tycker är att du bode byta ut bannern. Tycker inte det var särskilt snyggt med den där photoshopeffekten:P

Vad ska jag byta ut den mot då? Passar inte med en flashig logga till resten av sidan. Den effekten jag har på loggan tycker jag ger ett stilrent intryck eftersom den inte innehåller så många olika färger.

Permalänk

Fonten i menyn känns lite tattig och billig, inte så rolig... inga förslag dock.

Sen ser fingret i logon ut som något helt annat...

Visa signatur

You're my size I need to try you on

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BenWillis
Fonten i menyn känns lite tattig och billig, inte så rolig... inga förslag dock.

Tattig och billig?

Angående fingret så är det bara du som har sjuk fantasi

Permalänk

jag tyckte också att det liknande nått helt annat fast vågade inte säga det, nu när någon redan har nämt det så vill jag bara säga att jag håller med (;

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem

Fin design gj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BenWillis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
jag tyckte också att det liknande nått helt annat fast vågade inte säga det, nu när någon redan har nämt det så vill jag bara säga att jag håller med (;

Så ni tror man kikar på sina kort med penisen?
För jag vet vad ni syftar på ;>

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Instämmer, fingeret i loggon ser ut som något helt annat när man kommer in på sidan för dförsta gången.. Är den kodad med tables? :/

Permalänk
Medlem

Ja ja, tables är inte gjort för layout och bla bla osv. Hur som helst funkar det. Ser det bra ut så duger det för mig. Nån gång ska jag självklart gå över till det "korrekta" sättet men tycker inte att det behövs än.

Som ovan talare säger brukar jag i varje fall inte kolla mina kort med penisen så tycker det är ganska uppenbart vad det är

*host* snuskpellar *host*

Permalänk
Medlem

Första jag såg var en penis högst upp på sidan... sen såg jag att det var en tumme... det bör nog göras nånting åt...

Permalänk

Snälla, bryt trenden med införandet av poker i svensk tv och skriv termerna på svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don Johan
Snälla, bryt trenden med införandet av poker i svensk tv och skriv termerna på svenska.

Innehållet snsvarar inte jag för. Har saxat det från förra sidan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Vadå, "lilla mörk", "beta" och sånt skit? Aldrig i livet. Låter ju så tillgjort. De svengelska termerna ("lilla blind", "betta" osv) duger utmärkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Vadå, "lilla mörk", "beta" och sånt skit? Aldrig i livet. Låter ju så tillgjort. De svengelska termerna ("lilla blind", "betta" osv) duger utmärkt.

Sånt skit (heter för övrigt sån skit)?
Det är verkligen inte tillgjort. Termerna du är vana vid är just på grund av World Poker Tour. Allt för många är det vilket gör att för många tror att det är de "korrekta" svenska termerna - vilket det självklart inte är.
Innan WPT nådde Sverige mådde pokerspråket (lustigt ord) bra av ord som mörker och beta. Det svenska språket har så lätt att anpassa sig efter andra, huvudsakligen engelska, språk och applicera det i svenskan. Anglicismer blir allt vanligare, tack vare att du kan ta ett substantiv, även ett engelskt, och göra det till ett svenskt verb. Briefa, chatta och disconnecta är bara några exempel.
Tänk på det en annan gång.

Permalänk
Medlem

Haha, jag var tydligen inte den enda som trodde att det var en penis i headern.

Måste säga att jag tycker att du har lyckats mycket bra vad gäller färgval och upplägg, väldigt stilrent och lättnavigerat. Som någon nämnde tidigare skulle det möjligtvis vara bättre med något tydligare hover i menyn. Annars ser det grymt bra ut enligt min åsikt. Bra jobbat!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Tänk på det en annan gång.

Haha, och jag trodde att jag var en språkpuritan

Jag använder de ord som faller mig naturligast. I mitt fall började jag inte blänga på "pokersåpor" a'la WPT förrän ett par år efter att jag började spela Hold'em, så din teori spricker på ren kronologi.

Jag står bara inte ut med orden "beta", eller "lilla mörk", eftersom det är så uppenbart vad de egentligen syftar på. Detsamma gäller "hemadress", "e-post", "flexskiva" och gud vet alla fjantiga substitut vi försökt implementera genom åren.

</utanför ämnet>

(och ja, fingret i loggan ser verkligen ut som en dase

Permalänk
Medlem

Jag tycker fingret ser ut som ett finger iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Sånt skit (heter för övrigt sån skit)?

Sån skit heter förövrigt sådan skit

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Sån skit heter förövrigt sådan skit

...Och 'sånt skit', talform av 'sådant skit', är accetabelt eftersom ordet 'skit' gått och blivit hermafrodit på gamla dar - "livet är skit", "det är bra skit" o.s.v. Däremot har det kvar sitt reale i bestämd form ("skiten, skitarna").

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
...Och 'sånt skit', talform av 'sådant skit', är accetabelt eftersom ordet 'skit' gått och blivit hermafrodit på gamla dar - "livet är skit", "det är bra skit" o.s.v. Däremot har det kvar sitt reale i bestämd form ("skiten, skitarna").

Tack Magistern

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ändrat lite på loggan nu. Gjort "penisen" mindre och flyttat ner lite så man ser mer av överdelen av handen.

Bättre nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

"Jag använder inte utrikiska ord när det finns advekat svensk vokabulär", eller?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ForseN
Har ändrat lite på loggan nu. Gjort "penisen" mindre och flyttat ner lite så man ser mer av överdelen av handen.

Bättre nu?

Ja men förminska pungen lite

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Ja men förminska pungen lite

Men då blir det ju ingenting kvar. En helsvart logga känns lite tråkigt

EDIT: och gnäll inte på alla mysql-fel, är bara danska skithotellet som verkar ha problem...är ju ändå bara "penis-loggan" alla gnäller på ändå

Permalänk
Medlem

Den är så fin så ;).

Visa signatur