Teknikboom.se, seriöst?

Permalänk
Medlem

690:- för en ny xbox e ju helt överkomligt. Beställer 1000 st direkt.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

Om det är seriöst? hoppas att du skojar finns det en ända person som kan säga att dom har fått något dom har beställt. Bara massa lösa löften. Klart som korvspad att det är ett blufföretag. Återigen om dom får helsidorna på faktura behöver dom ju inte betala någonting i förskott. Hade dom inte varit så fruktat dumma och sälja ut saker till mer än 50% under bästa priset på pricerunner så kanske ingen hade lagt så stor skeptis vid det vid första anblick.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Och hur tusan kan dom sälja ut konkurslager? Vissa produkter är ju ändå relativt nya, hur lyckas man med det?

Men om man säger såhär en helsidesannons i en tidning ligger väl på ca 100k, samt en hemsida ett par tusen kanske.. måste ju vara bra genomtänkt det där egentligen för att ens kunna gå plus på något sätt.

Surt om företaget är bluff, nice om det är seriöst.

Man betelarar inte annonsering i förskott.. Normal praxis inom den vanliga handeln B2B är att jobba med faktura på 30 dagar.. Vilket ptja.. Ger dem en månad med annonsering också

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

sidan är uppe nu igen...

Permalänk

Och nu finns totalt ingetting på sidan... Ring Sverker "Terriern" Olofsson på "Plus"

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk

Vill så gärna testbeställa något billigt=D

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prestbacka
Vill så gärna testbeställa något billigt=D

Samsonite Makemo 10 kameraväska
90 spänn. Om du nu vill kasta pengar i sjön

Permalänk
Discokungen

Fan vad sugen man var på Minin. Kom dock inte så långt att jag hade sett att man var tvungen att betala i förskott. Vad lättlurad man är igentligen -.-

Hoppas asen får vad de tål ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Kolla på Pc För Allas hemsida om Teknikboom, dom har skrivit en artikel om det!

Permalänk
Inaktiv

Annonsering och hela köret lär ju gått på 100k+

De har alltså 30 dagar på sig att käna mer än 100k för att överhuvudtaget gå med vinst.

Detta låter jävligt orimligt i mina öron, varfför ta chansen att förlora 100k?

Permalänk

Eftersom de inte kommer betala annonseringen kommer de inte förlora några pengar alls. Annonser är ju ingenting man förskottsbetaler precis

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av no title found
Annonsering och hela köret lär ju gått på 100k+

De har alltså 30 dagar på sig att käna mer än 100k för att överhuvudtaget gå med vinst.

Detta låter jävligt orimligt i mina öron, varfför ta chansen att förlora 100k?

Tänk dig att allt de säljer är "vinst", de krävs alltså bara 5-6 plasma TV's för att få ihop 100K. Jag skulle misstänka att de redan "sålt" för miljoner, med tanke på annonseringen. (Om de nu ens betalat för annonserna)

Sen är det jävligt lustigt att folk tror att alla som annonserar i stora tidningar är seriösa, eller att det ens tyder på "seriositet". Vad beror det på? Vem som helst kan ju köpa annonser.

Troligtvis har xelera.se fått reda på vad företaget sysslar med, o det är därför webbshoppen är nere.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv

hmm okej, men hemisdan är ju fortfrande uppe :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Sen är det jävligt lustigt att folk tror att alla som annonserar i stora tidningar är seriösa, eller att det ens tyder på "seriositet". Vad beror det på? Vem som helst kan ju köpa annonser.

Håller med dig.
Men dom större tidningarna borde börja se över lite nogrannare vilka annonser dom sätter ut fast man får ju ofta ta annonserna med en nypa salt likadant med artiklarna

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk

Leveranstid 2-4 veckor... kanske är det för att de ska hinna få fram stöldgodset som de sedan säljer vidare billigt...

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaleN_sthlm
Leveranstid 2-4 veckor... kanske är det för att de ska hinna få fram stöldgodset som de sedan säljer vidare billigt...

Ändrat leveransdatum nu!

Citat:

http://www.xelera.se/hantera/e-handel_v2/main.php?page=1&appI...
Leveranstiden är i dagsläget 1 vecka från det att din beställning görs.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650 Plus Wifi | ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming | Kingston Fury Beast 32GB DDR5 6000 MHz | ASUS TUF Gaming 750W Gold | Fractal Design North | Arctic Liquid Freezer III 240

Permalänk
Medlem

Dom kanske inser att dom inte kan vara kvar tills månadsbytet..

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

det finns ju nåra som tydligen har handlat där, dvs betalt skulle jätte gärna vilja att ni träder fram och säger hur det går, har ni fått nåra produkter eller ej, hur länge sedan beställde ni? jag sj tycker att det är en kamikaze metod att annonsera som www.teknikboom.se har gjort, om det nu visar sig att det är ett bluff företag. Antagligen så blåser dom 1000 tals kunder och rymmer till ngt främmande land, eller så blir 1000 tals kunder jävligt nöjda... skulle som sagt vilja veta hur det hela slutar för om det är serriöst så kan jag fanimig tänka att handla där.

ngn som har handlat där? plz träd fram.

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMannen
det finns ju nåra som tydligen har handlat där, dvs betalt skulle jätte gärna vilja att ni träder fram och säger hur det går, har ni fått nåra produkter eller ej, hur länge sedan beställde ni? jag sj tycker att det är en kamikaze metod att annonsera som www.teknikboom.se har gjort, om det nu visar sig att det är ett bluff företag. Antagligen så blåser dom 1000 tals kunder och rymmer till ngt främmande land, eller så blir 1000 tals kunder jävligt nöjda... skulle som sagt vilja veta hur det hela slutar för om det är serriöst så kan jag fanimig tänka att handla där.

ngn som har handlat där? plz träd fram.

Det är ju uppenbart att det är en bluff. Om du kollar längre upp så ser du ju att vissa har gjort beställningar utan att ange sin adress. Ändå så får de ju ett mail där de ombeds sätta in pegar på ett vist konto, så skickas varorna omgående till adressen. Men hur går det till när det inte finns någon adress att skicka till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMannen
det finns ju nåra som tydligen har handlat där, dvs betalt skulle jätte gärna vilja att ni träder fram och säger hur det går, har ni fått nåra produkter eller ej, hur länge sedan beställde ni? jag sj tycker att det är en kamikaze metod att annonsera som www.teknikboom.se har gjort, om det nu visar sig att det är ett bluff företag. Antagligen så blåser dom 1000 tals kunder och rymmer till ngt främmande land, eller så blir 1000 tals kunder jävligt nöjda... skulle som sagt vilja veta hur det hela slutar för om det är serriöst så kan jag fanimig tänka att handla där.

ngn som har handlat där? plz träd fram.

Hur svårt ska det vara för vissa att förstå att detta är en bluff. Du kan ju prova att beställa utan att ange någon adress så får du se att det funkar utan problem. Det enda de vill är att folk ska sätta in pengar på deras konto innan sista november. Sedan är företaget finito.

Prova gärna att beställa 1 miljon st plasmaskärmar. Funkar hur bra som helst.

Visa signatur

[size="1"]1700+ JIUHB 0308MPMW | NF7-S 2.0 | 2 x 256 TwinMos Winbond 3200 | Hercules 8500 LE | Seagate Barracuda 80Gb IV | Enermax EG365P-VE 350W | Alpha PAL 8045 | Enermax 80 mm | Sony Trinitron G420 19"[/size]

Permalänk

kej har som sagt inte orkat läsa hela tråden men jag tror säkert att det är en bluff men det vill bara veta hur det går med dom som har beställt , sj tänker jag inte beställa ngt där förrän jag vet att folk har fått sina saker... men polisen? tänker inte dom göra ngt åt detta om det är bluff? måste folk vänta i 4 mån innan dom kan polisanmäla? fyfan för det tycker att det ska finnas en bedrägeri avdelning hos polisen, men antagligen finns det en men denna e lokerad i en liten skrubb som antagligen är en f.d. 1x1m stödskubb...

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMannen
kej har som sagt inte orkat läsa hela tråden men jag tror säkert att det är en bluff men det vill bara veta hur det går med dom som har beställt , sj tänker jag inte beställa ngt där förrän jag vet att folk har fått sina saker... men polisen? tänker inte dom göra ngt åt detta om det är bluff? måste folk vänta i 4 mån innan dom kan polisanmäla? fyfan för det tycker att det ska finnas en bedrägeri avdelning hos polisen, men antagligen finns det en men denna e lokerad i en liten skrubb som antagligen är en f.d. 1x1m stödskubb...

du vägrar verkligen tro att det är en bluff!

Permalänk

vafan svårt att läsa? "men jag tror säkert att det är en bluff"...

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Medlem

Jag anser iofs inte att "man kan lägga hur stora ordrar som helst" och "man behöver inte ange sin adress" som tillräckligt starka bevis för att det är ett blufföretag. Utan det problemet ligger hos xelera som utvecklat lösningen.

Dock är jag 100% säker att detta är en bluff av andra anledningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobban
Jag anser iofs inte att "man kan lägga hur stora ordrar som helst" och "man behöver inte ange sin adress" som tillräckligt starka bevis för att det är ett blufföretag. Utan det problemet ligger hos xelera som utvecklat lösningen.

Dock är jag 100% säker att detta är en bluff av andra anledningar.

Helt korrekt. Ansvaret för den biten ligger hos xelera

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobban
Jag anser iofs inte att "man kan lägga hur stora ordrar som helst" och "man behöver inte ange sin adress" som tillräckligt starka bevis för att det är ett blufföretag. Utan det problemet ligger hos xelera som utvecklat lösningen.

Dock är jag 100% säker att detta är en bluff av andra anledningar.

Det där har du rätt i ! Tänker lika som dig på den punkten !

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem

Men killen som beställde Koss hörlurar för 190 kr, vad har hänt?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMannen
kej har som sagt inte orkat läsa hela tråden men jag tror säkert att det är en bluff men det vill bara veta hur det går med dom som har beställt , sj tänker jag inte beställa ngt där förrän jag vet att folk har fått sina saker... men polisen? tänker inte dom göra ngt åt detta om det är bluff? måste folk vänta i 4 mån innan dom kan polisanmäla? fyfan för det tycker att det ska finnas en bedrägeri avdelning hos polisen, men antagligen finns det en men denna e lokerad i en liten skrubb som antagligen är en f.d. 1x1m stödskubb...

Antingen så förstår du inte vad du själv skriver eller så är du bara trög.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMannen
vafan svårt att läsa? "men jag tror säkert att det är en bluff"...

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia6230
Antingen så förstår du inte vad du själv skriver eller så är du bara trög.

Lägg ner tjafsandet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015