World of Warcraft - tråd #2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är testservern nere? Om inte så undrar jag vad jag ska göra för att komma in, står "Unable to validate game version" eller något i den stilen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adria
Är testservern nere? Om inte så undrar jag vad jag ska göra för att komma in, står "Unable to validate game version" eller något i den stilen.

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-test-realm...

testservern har inte varit uppe på länge nu,

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Okej illa

Btw, finns det något Macro som gör Soulstone, sätter den på target och säger det i /say vem man sätter den på?

http://www.shadydesign.com/necrosis/

Den enda warlock modden behöver

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Avstängd

hehe wipe när Golemagg var på 1%

Permalänk
Medlem

vad är detta för irriterande fel nudå?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En gammal version av gypsy mod kanske ...

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Yey! \o/

Tog Broodlord idag för första gången

Visa signatur

*-'

Permalänk

När bör man dricka fire protection potion mot ragnaros?

V gjorde 3 försök idag, första försöket fick vi han till 70% innan sons, udner sons dog halva raiden, och blev total wipe på ~60%
Sen 2 till försök, med total wipe på sons.

Men hur som helst, en fråga till, hur fan ska man kunna mosa på mer dps?
Tycker mest att jag var tvungen å använda bandage mest hela tiden, blev träffad av fire minst 4-5gånger.
Jag har 96fr buffat(utan fire res totem, jag spelar mage), borde väl duga?

Kan för mitt liv inte förstå, hur vissa får ner han till 10-15% innan sons...
Dom flesta Rogues i vårat gille har nu epic dagger/epic svärd. Hunters har allihop epic bågar/gevär.
Aja... fler försök imorrn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut

V gjorde 3 försök idag, första försöket fick vi han till 70% innan sons, udner sons dog halva raiden, och blev total wipe på ~60%

Tycker mest att jag var tvungen å använda bandage mest hela tiden, blev träffad av fire minst 4-5gånger.

Dom flesta Rogues i vårat gille har nu epic dagger/epic svärd. Hunters har allihop epic bågar/gevär.

dra en fire pot cirka 2 min innan ni börjar, när den är slut använder du fire ward så ofta du kan, och en bit in i fighten tar du en till, bandage ska inte behövas så mycket om ni har healers

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte tagit ragge själv, men att stå och bandagera sig själv är nog inget man bör göra... Mata på till max och låt prästerna heala!

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi började såhär med.. 80%,70,60,50 grävde oss ner..

Nyss tog vi ragnaros med 32 spelare 41% innan sons. Som bäst 25% innan sons med 40spelare.

Phase1: Så ska tanken först lägga minst 2st Sunders sen ska dps in.. har ni Ctraid så får ni en varning 5sec to AoE knockback då ska alla Melee backa ut för MT flyger bak och förlorar sitt aggro. Sen när han fått tillbaka sitt aggro är det bara att gå in igen.

Sons Pase2: Ha en Offtank att tanka en hela tiden. Sen låt Mage göra Frostnova på dom och så tar ni en o en dom går jävligt fort om alla har samma target. Ni får absolut inte banisha dom för då kan dom bli 2x

Phase3: Är samma som 1an.. Fasst nu ska ni springa till era positioner och låta Offtank fortfarande slå på sista sons.. När ni har kommit till era platser så döda sonen .. helst ranged så ni inte springer runt.. Då kommer ragnaros up.. (Om ni dödar alla sons direkt så kommer Ragnaros up och slå er alla med Blast)

Hoppas du fattar skit trött just nu

.. SKit viktigt att alla spelare har minst 5-10y avstånd ifrån varandra med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup

Nyss tog vi ragnaros med 32 spelare 41% innan sons. Som bäst 25% innan sons med 40spelare.

Phase1: Så ska tanken först lägga minst 2st Sunders sen ska dps in.. har ni Ctraid så får ni en varning 5sec to AoE knockback då ska alla Melee backa ut för MT flyger bak och förlorar sitt aggro. Sen när han fått tillbaka sitt aggro är det bara att gå in igen.

Sons Pase2: Ha en Offtank att tanka en hela tiden. Sen låt Mage göra Frostnova på dom och så tar ni en o en dom går jävligt fort om alla har samma target. Ni får absolut inte banisha dom för då kan dom bli 2x

Phase3: Är samma som 1an.. Fasst nu ska ni springa till era positioner och låta Offtank fortfarande slå på sista sons.. När ni har kommit till era platser så döda sonen .. helst ranged så ni inte springer runt.. Då kommer ragnaros up.. (Om ni dödar alla sons direkt så kommer Ragnaros up och slå er alla med Blast)

eh, det var inte riktigt hans fråga hur man dödade han?,

dessutom har man alltid 2 tanks som bygger aggro så dps behöver inte sluta när main tank blir knock backad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, i vilken ordning tar ni i de mer seriösa guilderna MajorDomos adds?

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Snabb fråga, i vilken ordning tar ni i de mer seriösa guilderna MajorDomos adds?

Först 3 eliter, sen den fjärde till 15%, efter det tar man en healer och sen den sista eliten med 15%. Sen tar man en healer i taget tills alla är döda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oki tackar skall kolla på det.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup

Ålrajt.
Vi kör med 2tanks på Ragnaros hela tiden.
Hur många präster behöver man ha på dom?

Sen bör man alltså ha 1 eller flera healers i dps grupperna, så folk slipper använda bandage?

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen bör man alltså ha 1 eller flera healers i dps grupperna, så folk slipper använda bandage?

du är horde ? 1 druid/priest + en shaman i varje grupp, 2 priests i mt gruppen

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
du är horde ? 1 druid/priest + en shaman i varje grupp, 2 priests i mt gruppen

Jepp, jag spelar horde.
Tack för tipset, hoppas han går ner imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

vi kör då döda en elite, tar fram den andra eliten dödar han. Drar fram en healer ur poly dödar han. dödar nästa healer som är i poly. Efter det så hoppar 2st healer ur polymorph så då dödar vi dom en efter en. Så sist så dödar vi helt enkelt de 2 sista eliterna.

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk

Ang. Ragnaros så borde väl en MT med tillräcklig resist kunna just reissta en väldigt stor del av knockbacks?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ang. Ragnaros så borde väl en MT med tillräcklig resist kunna just reissta en väldigt stor del av knockbacks?

jo runt 315+(ju mer desto bättre) elr nått sånt hade vår MT, dock har ja lämnat den guilden pga interna stridigheter.

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

vår guild kör Elite - 4x Healer - 3x elite, från 100%-0% ingen nedtagning eller nått, funkar mycket bra.

sen så härde jag att 315FR var cap för rag, är detta sant?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

nu har jag äntligen tagit tag i min enchanting efter att ha nåt lvl 60. men kom ganska snabbt till ett problem. var lär man sig expert (150+) enchanting?

Permalänk
Medlem

Tror det är inne i uldaman där du får träna nu..skitdåligt!

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja våran mt resistar de mesta knockbacks, han har 350fr med Aura eller nått sånt

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
nu har jag äntligen tagit tag i min enchanting efter att ha nåt lvl 60. men kom ganska snabbt till ett problem. var lär man sig expert (150+) enchanting?

150+ e i stonetalonmountains, iaf om du är horde..

225+ e inne i uldaman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Ja våran mt resistar de mesta knockbacks, han har 350fr med Aura eller nått sånt

vilket är väldigt onödigt eftersom at 315 är cappet, gå efter 315 buffad istället och skaffa mer hp/def gear

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barf
150+ e i stonetalonmountains, iaf om du är horde..

225+ e inne i uldaman

tack för hjälpen, det är helt rätt, och jag är horde

Permalänk
Medlem

grafikkort till WoW

Räcker ett Sapphire Radeon X700 128MB DDR till för att spela wow med max inställningar? ( eller iaf rätt så högt utan att det hackar.)
Finns det något billigare kort som räcker för att kunna spela med bra grafik?
Jag behöver ett nytt till agp för mitt gamla gick sönder.

Cpu: amd barton 2500+ och 1 gb minne har jag i övrigt.
Tacksam för svar.

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma