Permalänk
Medlem

Ang Bränning

Om ajg ahr en film på Ca 750 Mb....Och vill bränna den på en dvd skiva på 4.7gig kapacitet(Jag skiter i att jag slösar, nnu vill jag det ^^)

Filformatet på filmen är Mpeg/Mpg...Är det då bara att välja bränn till disk så funkar det i dvd sepalren sen til lteven?..Jag använder nero 6....Måste ha hjälp snabbt...Tack på förhand

Visa signatur

Intelpentium 4 2.8 Ghz | 512 DDR Ram | 280 Gig HD(1 st 200Gig Seagate, 1 st 80 Gig Maxtor) | Geforce FX 5200 128 Mb | <-> ;D

Permalänk

Har Exakt samma problem behöver också svar bråskande

Visa signatur

Alla har varit Noobs i början!

Källa:GnL Newbie

Permalänk

Ja.. stödjer dvdspelaren mpeg så är det ju bara att köra.. Annars måste du ju konvertera om den

Permalänk
Medlem

Re: Ang Bränning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aleeeKz
Om ajg ahr en film på Ca 750 Mb....Och vill bränna den på en dvd skiva på 4.7gig kapacitet(Jag skiter i att jag slösar, nnu vill jag det ^^)

Filformatet på filmen är Mpeg/Mpg...Är det då bara att välja bränn till disk så funkar det i dvd sepalren sen til lteven?..Jag använder nero 6....Måste ha hjälp snabbt...Tack på förhand

Visa lite respekt mot övriga medlemmar med att åtminstone läsa igenom innan du trycker på posta-knappen, så slipper vi såna slarviga inlägg.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ang Bränning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Visa lite respekt mot övriga medlemmar med att åtminstone läsa igenom innan du trycker på posta-knappen, så slipper vi såna slarviga inlägg.

Okej, då har jag redan hittat fel på ditt. Såna= Sådana. Du bör själv läsa igenom dina egna brev innan du kritiserar andra för deras post.

Visa signatur

Intelpentium 4 2.8 Ghz | 512 DDR Ram | 280 Gig HD(1 st 200Gig Seagate, 1 st 80 Gig Maxtor) | Geforce FX 5200 128 Mb | <-> ;D

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Ang Bränning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aleeeKz
Okej, då har jag redan hittat fel på ditt. Såna= Sådana. Du bör själv läsa igenom dina egna brev innan du kritiserar andra för deras post.

sry men jag är faktiskt på SUMITOMOs sida här.

Visa signatur

| i7 4770k | Asus z87-pro | 8GB Corsair CL9/1600Mhz Vengeance | EVGA GTX 970 | Asus Xonar DX 7.1 | Intel 180GB SSD | Samsung 2TB 5400 | Samsung 1TB 7200 |

Permalänk
Medlem

För att svara på frågan: Om du menar att du ska se på filmen på samma sätt som en vanlig dvd: Gör om den till video cd med nero, så slipper du slösa på dvd-skivor. Det är dessutom inte säkert att dvd:en klarar codecet som filmen är skapad i. Pröva alltså att bränna som Video cd först.

Permalänk

Kan prova WINAVI 6.0 också. Den gör om .avi .mpeg osv till dvd format som du kan sedan bränna i Nero.