Permalänk

ASRock 939 eller Asus A8N-E

Vilket kort är smartaste valet till opteron? Den ska klockas lite lagomt.
Jag vill inte ha något rappel kort som strular en massa.
Är Asus kortet stabilare samt klockvänligt eller?
Det skiljer ca: 300:- vilket jag inte tycker är hela världen. Så prismässigt är det nästan vilketsom.

Permalänk
Medlem

ASROCK kortet skulle jag tagit iaf
Har ett själv fungerar utmärk

Permalänk
Hedersmedlem

ASRock-kortet skulle jag ha valt. Det är billigare och är passivt kylt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Ni har inte haft några som helst problem med det?
Har läst lite om att ljudet är kasst och att man bör köpa ett externt ljudkort!

Permalänk
Hedersmedlem

Ljudet är kasst på alla moderkort, utom nForce2-korten med Soundstorm. Så ett ljudkort bör man egentligen köpa oavsett.

Jag har ingen personlig erfarenhet av ASRock 939Dual-SATA2 ska jag tillägga.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

jag kan inte köra surround på mitt, störningar så in i h-vete. önskar jag kunde pilla loss mitt soundstorm från socket-a kortet:(

annars är det ett bra kort. billigt och bättre än sitt pris.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk

Ursäkta om jag lånar tråden lite:

Är Asrock kortet bättre även om man inte ska överklocka?

Permalänk
Medlem

Jag tycker ljudet är helt ok. Bättre än på alla Asus kort jag haft iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag undrar framförallt om någon har erfarenheter med Asuskort och Opterons? Har beställt en 146'a och ett Asus A8N5X. Men nu är jag osäker på om det ens kommer att boota...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

asrock ska ha start problem med antec agg, vet dock inte vilka/vilket, sen ska dom ha några andra små problem. jag skulle tagit det andra om du inte störs av fläkten, finns dessutom sli för ett par hundra extra

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ett Asus A8N-E och skulle inte vilja rekomendera det. Vekar vara många som har problmem med att komma över 230fsb med detta kort om man klockar via Bios.

Mvh Marcus