Permalänk
Medlem

Japanska Maplestory

Jag och en kompis har bestämt att vi ska köra lite på Japanska Maplestory (fråga inte varför), jag har instalerat spelet och allt, men när jag ska köra så står det: This client can be executed only in Japanese code-page. någon som vet var man kan hitta denna japanska "Code-Page"?

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Installera stöd för japanska på datorn?

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Sötast
Permalänk

Installera "files for east asian languages" och ändra sedan Language for none-Unicode programs till japanese.

Permalänk
Medlem

Inte säkert det funkar. då windows i europa och USA inte kan läsa ut japanska bokstäver i programen. den kan inte inegrera språkstödet in i en redan kompilerad kod. det blir bara ????? på knappar och liknande

skulle gissa att det är därför spelet grinar. i värsta fall får du beställa windows från Japan ne men jag tror det finns fixes till det

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

det borde funka, för den kan läsa japanska symboler, och massa andra med, ダムコンピュータ jag kan iallafall se det

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk

Off topic nu. Men ign, job och lvl? Jag är en lvl 42 bandit på Scania. Ign: Haomoun.

On topic. Jag och en kompis har funderat på det där, har också testat installera men får samma fel. Undra om man måste köra genom en proxy för att få det att funka. Säg gärna till om du får till det.

Permalänk
Medlem

Off Topic ign:Gemeni ,job: Cleric ,lvl: 33 ,world: Bera

On Topic någon som vet där man kan ladda hem den där japanska texten???

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Går väldigt lätt, som standard utan East asian language pack så fungerar inte windows fullt ut i unicode, vist den har suport för det fortfarande men programmen måste vara skrivna för det, Och tro mig, det är fan inte någon som gör det.... jag är en av få som skriver mina program i Unicode T.ex.

I alla fall hur du fixar det gör så här (PS ej svenskt OS så lär inte vara 100% correct ) samt fungerar bara i XP samt Win2k, fungerar inte i en enda 9x.

I alla fall gå till Internationella instlällningar, Andra fliken som borde heta Språk. Längst ner på den kryssa i rutan. När det är klart så gå till sista fliken, Avancerat.

Först på sidan kommer du see en drop down lista, välj Japanese här. Om den inte dyker upp först behöver du bota om. Samt du behöver bota om nu oxo.

En viktig sak dock att nämna, ifall du har ett användarnamn på burken som inehåller andra tecken än det engelska alfabetet så kommer du få otroliga problem, Ifall du har det skapa en ny användare på burken utan åäö eg. Windows är lite buggigt fortfarande när det gäller unicode suport tuvärr.

Ifall den fortfarande klagar under Internationella instlällningar finns det en sak som heter standarder och format. Välj japanska här oxo, Dock oftast inte nödvändigt, vissa spel/program kräver det dock.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

så man behöver inte ladda hem nåt?

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahoo
så man behöver inte ladda hem nåt?

Testa det jag skrev först sen kom tebaka ifall du har problem, och nej det finns inget du kan ladda ner som hjälper dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

detta är inte bra, jag skulle instalera språken, sen så ska jag sätta i Windows XP home edition, men jag vet inte vart den är......

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk

Off topic: ign, NakedDave lvl 57 Assassin, Scania

On topic:Finns det inget sätt att göra detta utan att andvända en Windows skiva?... har ingen >.<

Visa signatur

Chieftech Mesh, 1x120, 5x90 | MSI RS480M2-IL XPRESS 200 | AMD Athlon 64 3000+ s939 | WDC 200GB | Corsair VS512MB400 x 2 | Asus Extreme GeForce PCX6600GT 128Mb Doom 3

Permalänk
Medlem

Jag lirar också på OMS...

Bera
Ign: Rusiak 25 Assassin

Permalänk
Medlem

Nej, och vad snackra du om? har ingen? Om du fick en recovery cd med din dator så ligger filerna på den.

Visa signatur

Permalänk

och för att göra det ännu lättare varför inte instalera den engelska verisionen?(stavningen) ^^,

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Corsair Powersupply 650W Black | Asus P5Q Pro | Intel Core™ 2 Quad Q9550@2.83GHz | Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB | Radeon HD 4870, 1GB