USB hd kabinett problem

Permalänk
Medlem

USB hd kabinett problem

Jag har nyligen införskaffat ett HD kabinett till en gammal sunkhårddisk som jag vet fungerar. Problemet är nu när jag skall installera HD kabinettet så hittar datorn det, påbörjar USB masslagringsenhetsinstallationen men avbryter den och ger felet att enheten inte kunde starta.

Någon som har haft liknande fel eller vet vad som kan vara felet?

EDIT: *host* tydligen så måste man visst stoppa i strömkabeln också..

Permalänk
Medlem

Re: USB hd kabinett problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snow79
Jag har nyligen införskaffat ett HD kabinett till en gammal sunkhårddisk som jag vet fungerar. Problemet är nu när jag skall installera HD kabinettet så hittar datorn det, påbörjar USB masslagringsenhetsinstallationen men avbryter den och ger felet att enheten inte kunde starta.

Någon som har haft liknande fel eller vet vad som kan vara felet?

EDIT: *host* tydligen så måste man visst stoppa i strömkabeln också..

Måste man ha strömkabel/adapter till hd kabinett (3.5 ide - usb 2.0 / firewire) har endast en mus inkopplad i datorns usbportar. (jag hatar adaptrar).

Visa signatur

Fräsiga OCZ-minnen från Sweclockers!

Permalänk
Hedersmedlem

En 3,5"-disk kan man i allmänhet inte driva direkt på USBn, däremot kan man driva en 2,5" 4200RPM-disk (vissa 2.5" 5400RPM-diskar oxå).

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |