Xbox360 release = Billigare PSP?

Permalänk
Medlem

Xbox360 release = Billigare PSP?

Hej tror ni att det finns någon chans att Xbox360 kommer att påverka PSP priset något?

Jag väntar på PS3 tror jag istället för Xbox360 spelen jag har sett har inte imponerat på mig så mycket. Tänkte klämma in ett köp av en PSP om priset sänks lite.

Tror ni att detta är troligt att priset påverkas?

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem

nej

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Dom vänder sig mot helt olika marknader så det tror jag inte.

Vad det gäller vettiga handhållna konsoler finns det ju just nu bara två aktörer att räkna med, Sony och Nintendo.

Visa signatur

AmigaOS <> IRIX <> Solaris <> Linux <> HP-UX <> OpenBSD

Jag kör min 2.4Ghz speldata i 3.67Ghz. Min riktiga dator kör 68060-60 i 50Mhz.

Permalänk
Medlem

Som redan nämts så är det ju 2 helt olika marknader, det mest troliga skulle varit om priset skulle sänkts pågrund av att DS går ner i pris men vi vet ju hur lite Sony vill sänka priset på sina produkter. Om du tex kollade priserna på GC och PS2 för 1-2 år sedan så förstår du nog vad jag menar.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Som redan nämts så är det ju 2 helt olika marknader, det mest troliga skulle varit om priset skulle sänkts pågrund av att DS går ner i pris men vi vet ju hur lite Sony vill sänka priset på sina produkter. Om du tex kollade priserna på GC och PS2 för 1-2 år sedan så förstår du nog vad jag menar.

Handlar nog inte så mycket om att dom inte vill gå ner i pris dom behöver ju aldrig det i stort sett för att allt sony verkar göra blir succé.

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!