Permalänk
Medlem

HP's recovery disk

Fått hem en HP-dator, och är grymt frustrerad över den där lilla recovery disken som finns på datorn. Där finns alla drivrutiner som jag inte har på CD, bl.a till ljudkortet och annat.

Alla mapparna är helt skrivskyddade och går inte låsa upp, så jag kommer inte åt att kopiera dom, för att sedan formatera om. Vill inte ha Home Edition, och datorn är också grymt seg p.g.a alla program som var förinstallerade.

Någon som vet hur man kommer åt dessa låsta filer och mappar?

Permalänk
Medlem

Du fick la med en sk "recovery-skiva"? som ska innehålla samma filer.
Men iaf, jag skulle ha blåst om hela burken, dvs formaterat _allt_ och sedan ladda ner de drivrutiner som fattas från nätet, vissa kanske du bara kan hitta på hp's hemsida.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ | 2048 MB DDR400 | nVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB | 2 x 250 GB SATA | 2 x 300 GB SATA

Permalänk

1. Sök efter din HP-modell på HP's hemsida
2. Ladda ned alla drivrutiner
3. Bränn drivrutiner till CD.
4. Formatera och installera om datorn.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Gäst

Och oftast så brukar dessa drivrutiner som ligger på en recovery vara gamla.Nä, ut på nätet och hämtar hem dom senaste och följ WrongTarget ledsagning.

Permalänk
Medlem

De enklaste lösningarna är oftast de bästa. Hittade alla drivisar jag behövde, så en omformatering sker snarast. Tack för hjälpen!

Permalänk

men annars är det väl bara att formatera om med Home Edition, senad stoppa i en Pro skiva och uppgradera för det går väl?

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue Marlin
men annars är det väl bara att formatera om med Home Edition, senad stoppa i en Pro skiva och uppgradera för det går väl?

Varför inte helt enkelt formatera om med XP Pro som jag redan har? Vill inte ha ngt förinstallerat skit från HP, jag vill ha den absolur ren.

Hursomhelst, problemet är löst, som sagt.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue Marlin

Inga problem med det, men varför ska man trilkas med XP Home först och sedan XP Pro?
Gör en ren formatering med XP Pro skiva och i med dom nyaste drivrutiner som trådskaparen har hämtat hem.