Windows hittar inte mitt antivirusprogram.

Permalänk
Medlem

Windows hittar inte mitt antivirusprogram.

Idag när jag startade upp min dator så började den helt plötsligt klaga över att jag inte har något antivirusprogram installerat.Jag har och har alltid haft Norton, och det har fungerat problemfritt. Någon som vet hur man ska göra för att få Win att sluta klaga?

Jag har även ett annat problem. Jag påbörjade en installation av Win XP Pro (Har Home) och jag skrev in product key och så, men sedan så blev jag lat och avbröt installationen, och nu varje gång när jag startar datorn så vill den att jag sätter in XP Pro skivan och fortsätter med installationen. Finns det något man kan göra för att datorn ska starta upp som vanligt utan att kräva en Pro skiva?

Permalänk
Medlem

Control Panel - Security Center - klicka på knappen Recommendations i fliken Virus Protection. Bocka i knappen längst ner. Tada!

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk

Re: Windows hittar inte mitt antivirusprogram.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gyppo
Idag när jag startade upp min dator så började den helt plötsligt klaga över att jag inte har något antivirusprogram installerat.Jag har och har alltid haft Norton, och det har fungerat problemfritt. Någon som vet hur man ska göra för att få Win att sluta klaga?

Jag har även ett annat problem. Jag påbörjade en installation av Win XP Pro (Har Home) och jag skrev in product key och så, men sedan så blev jag lat och avbröt installationen, och nu varje gång när jag startar datorn så vill den att jag sätter in XP Pro skivan och fortsätter med installationen. Finns det något man kan göra för att datorn ska starta upp som vanligt utan att kräva en Pro skiva?

Gör en systemåterställning till datum innan du påbörjade installation till Pro.

Visa signatur

Pentium 4, 3.2Ghz, 1024 Ram, XP Home

Permalänk
Medlem

Re: Windows hittar inte mitt antivirusprogram.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gyppo
Jag har även ett annat problem. Jag påbörjade en installation av Win XP Pro (Har Home) och jag skrev in product key och så, men sedan så blev jag lat och avbröt installationen, och nu varje gång när jag startar datorn så vill den att jag sätter in XP Pro skivan och fortsätter med installationen. Finns det något man kan göra för att datorn ska starta upp som vanligt utan att kräva en Pro skiva? [/B]

Om du vid uppstart får två val, där nyinstallationen kommer först:
Systemegenskaper/Avancerat/Start och återställning, Inställningar.
Ändra så xp home syns i rullisten för standardoperativsystem. Ta bort bocken för "Visa listan över operativsystem i"