Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Inte uselt men inte heller speciellt bra, inte om du bor i Jkpg.
Jag pingar sunet med 16 nerifrån utkanten av Helsingborg med telias adsl.
Men somsagt, vad pingar du din gateway med ?

Jag har BBB 8/1 och bor i Jönköping. Jag brukar ligga på 22-24 ms till ping.sunet.se. Gateway pingar jag på ca 5 ms.

Permalänk
Medlem

bor i Göteborg.. har just nu Bostream/BBB.. pingar sunet 30ms.. så det är ju illa.. det är är ännu sämre är ju att jag pingar gatewayn med 24ms..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Jag pingar Gateway:n med ett snitt på 6-7ms

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fältan
Jag pingar Gateway:n med ett snitt på 6-7ms

Själv har jag 19-20ms till gateway med BBB 24/1. Spelar ingen större roll för mig då jag ex. inte spelar.

Permalänk
Medlem

Börjar dock störa mig alvarligt på en sak.

Börjar man öppna upp portar till ett visst **++ så funkar det bra en stund. Stänger man av programmet och sätter igång det vid ett senare tillfälle så funkar inte portarna längre. Allt man knappat i modemet finns kvar. Men det lirar inte!

Nått kännt fel?

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Medlem
Citat:

Börjar dock störa mig alvarligt på en sak.

Börjar man öppna upp portar till ett visst **++ så funkar det bra en stund. Stänger man av programmet och sätter igång det vid ett senare tillfälle så funkar inte portarna längre. Allt man knappat i modemet finns kvar. Men det lirar inte!

Nått kännt fel?

Hur många dar innan fick du modemet/routern?
Jag har preliminär inkopplingsdatum på tisdag...och inte fått nån "hämta på posten" lapp än...

Visa signatur

P4/775 @ 3.2ghz | 1gb ram | 2x160gb SATA raid0 | Geforce 6600GT | Nec DVDR-3500 | 19" BenQ | Logitech DiNovo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YouAsk
Hur många dar innan fick du modemet/routern?
Jag har preliminär inkopplingsdatum på tisdag...och inte fått nån "hämta på posten" lapp än...

Jag fick modemet dagen innan nämt leveransdatum!

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Medlem

Jag kommer att bli inkopplad imorgon den 15/11 och modemet skickades idag, så jag kan hämta ut det imorgon med hjälp utav kolli numret. Tycker det är ganska konstigt att dom skickade modemet så sent, och inte i förväg.

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Trevligt, det vart ju liv i den här tråden ju!
Ni som då har fått leveransbesked, xeax, YouAsk och Fältan då som redan har det, hur länge var ni helt utan internet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEBBiE
Ni som då har fått leveransbesked, xeax, YouAsk och Fältan då som redan har det, hur länge var ni helt utan internet?

Jag var utan helt över ca en helg, sen märkte jag att jag hade väldigt många idiotiska grannar med oskyddat Wlan. Bra för mig

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick 20ms i snitt. Bra eller kasst?

19ms med telia 0.5 ute på landet (typ 4km från stationen..)

Permalänk
Medlem

13ms, 7 mil ute i skogen utanför Sundsvall med Telia 8000 och har ~3400 meter till stationen

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEBBiE

Jag har precis flyttat så jag har vart utan ett tag, men med hjälp av snälla grannar och högskolan 500m bort så har det gått fint iallafall Idag blir man inkopplad, det ska bli skönt!

Edit:

Nu har jag hunnit testa lite. Kört tptest både med kabel och via det trådlösa nätverket (ca 4m ifrån med nästintill fri sikt). Grymt stor skillnad!

Här är resultatet från tptestet med kabel:

Och här är resultatet från tptestet med trådlösa nätverket:

Har även testat att ladda lite från sunet, det var där det var störst skillnad.

När jag drog med kabel låg jag på 1200kb/sec konstant. När jag drog med det trådlösa nätet låg jag på 500kb/sec pendlande.

Körde förövrigt med en Acer Aspire 5024WLMi, med alla program som använder internet såsom msn, explorer o.s.v avstängda.

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Nån annan som har fått det, vill byta lite erfarenheter med er alla!

Har lite synounkter

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt på en tisdag, det kopplades in prick 2veckor efter
Dock hade ja samma problem med modemet , det skickades på torsdagen sa de...men kom inte fram förrän tisdagen...lappen kom torsdagen, Men jag hämtade ut det med kolli-nr

Jag hade inget Internet innan så kan inte säga hur länge jag var utan

Bor i centrala Örebro , TDC trodde på 23mbit...tyckte jag såg i mitt modem att det kopplat upp med 18mbit , men ska kolla lite mer säkert sen. (gammalt hus = gamla ledningar)

PING ftp.sunet.se = 11-13ms
Gatewayen vet jag inte vad jag har

Visa signatur

P4/775 @ 3.2ghz | 1gb ram | 2x160gb SATA raid0 | Geforce 6600GT | Nec DVDR-3500 | 19" BenQ | Logitech DiNovo

Permalänk

Hur fungerar modemet? Jag har Adamo som till årskiftet skall "lämmna"över sina adsl kunder till TDC. Jag kommer då lägre månadskostnad eller kunna uppgradera till 28Mbit för samma peng som nu. Oavsett funderar jag på TDC modem, jag kan få köpa det för 195kronor. är sugen på den trådlösa funktionen...

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jaha, då ska alla som har ADSL hos Adamo flyttas till TDC. Adamo satsar enbart på stadsnät så TDC har tagit över alla kunder. 50:- billigare i månaden och inga krångliga byten, det tackar vi för

Hoppas bara det funkar som det ska...

Permalänk
Medlem

Har nu efter lite bråk med TDC samt hyresvärden fått modemet att koppla upp mot 21mbit samt 1,1mbit ner. Är mycket nöjd. Funkar grymmt bra!

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Hedersmedlem

Väcker tråden lite igen, någon från Göteborg som hört hur det ser ut med leveransdatum osv?
Det står ju adderade teckningsområden Göteborg December 2005.

Eller kanske någon som jobbar på TDC som kan berätta om när det skall vara klart? Väntar ju så ivrigt på att få byta från giriga BBB till TDC.

Permalänk
Medlem

beställde TDC till tjejens farsa.. blev lite strul med leverancen av modemet.. men den kom till slut.. och allt fungerar bra.. bor i Bergsjön - Göteborg..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

det verkar som att TDC är bra..men det är synd att jag inte kan få det här..har BBB 8/1 nu och det är ju inte så bra precis..men tror vi ska få 100/10 mbit här någon gång när digitala övergången sker här i Linköping

Permalänk
Medlem

Anmälde mig för byte i oktober nångång, men inte ett pip från TDC sen dess.
Nån från Jönköping som fått det inkopplat?

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en intresseanmälan hos TDC för ett par veckor sedan, eftersom de enligt deras hemsida inte kunde leverera nu. Gissa om jag blir förvånda när det dimper ner ett brev i brevlådan där de "tackar för visat intresse, men tyvärr har de inte med i sina planer att bygga ut i mitt område".

Att överhuvudtaget få svar på en intresseanmälan gjord via ett webformulär tillhör ovanligheterna, att det dessutom handlar om en bredbandstjänst, och att svaret kommer i ett kuvert med snigelposten är ett tecken på att de i alla fall har som ambition att hålla sin kuner och potentiella kunder nöjda. 10 poäng til TDC för detta!
(Får rulla vidare på mitt bredbandskonverterade istream, återstår att se om jag får mina 8/1 utan x-tra kostnad som BBB lovat)

Permalänk

Kan ju bara tilllägga att porteringssammarbetet mellan TDC och övriga svenska leverantörer inte är färdigt än, ni som väntar på portering får nog vänta några veckor till. Detta pga att andra leverantörer inte vill släppa in andra på marknaden. I övrigt så är dom jäkligt stabila. många andra kända leverantörer samt tdc använder sig av underleverantören TDCSONG. Fast ip och snabba nät.

Visa signatur

// The Real Omega

Permalänk
Medlem

Har haft TDC i en vaecka nu och är nöjd än så länge! Tankar i 1,9 mb/s från sunet! Bor i Sth! Hur pingar man Gatewayen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quark
Anmälde mig för byte i oktober nångång, men inte ett pip från TDC sen dess.
Nån från Jönköping som fått det inkopplat?

Jag bor i JKpg....är Hel nöjd. får ut ca 21mbit

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Medlem

Tänkte väcka liv i tråden och höra hur det går för er.

Själv har jag inte hört ett dyft, anmälde intresse tidigt i höstas men det verkar inte hända något här i staden ännu.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag bor i JKpg....är Hel nöjd. får ut ca 21mbit

Har de täckning i hela staden? I vilken del bor du?

Permalänk
Medlem

TDC beställt idag, 20-01-06.