Permalänk
Medlem

JulDemo - Omröstning!

Ja, nu är omröstningen här. JulDemo 2005 Ska röstas fram.
Med tanke på att det inte blev SÅ många inlämningar så kommer man att kunna rösta på ALLA inskickade bidrag.

Regler om röstningen:
INGA röster på sig själv!

God Jul!

Min Röst: snq

//AJL

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

snq

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Myris, han hade bäst musik

Film av mitt demo för windows-folk

Kul tävling, syns nästa år

Permalänk
Medlem

Jag röstar på snq.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Jag röstar på cppErik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min röst går till monkeh, för oldskool känslan

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk
Medlem

Myris vinner på julstämning. Utan tvekan.

Permalänk
Medlem

röstar på monkeh!

antar att min räknades som script?

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Hedersmedlem

monkeh! Dels för att det rullade på Linux samt att det var jävligt inspirerande och oldschool.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Myris, för hans var mysigast.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

monkeh! för att han gjorde det helt klart orginellaste demot! funkade dessutom i Linux.

Permalänk

monkeh. Körde det via putty.

Permalänk
Medlem

Röstade Softnux, skulle röstat snq, men jag tycker hans demo saknar på Julkänslan, den har vinterkänsla, men inte ens en gnutta rött förlorade poäng hos mig :\

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Myris demo var det klart bästa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Röstade Softnux, skulle röstat snq, men jag tycker hans demo saknar på Julkänslan, den har vinterkänsla, men inte ens en gnutta rött förlorade poäng hos mig :\

Jag som tyckte att den blev så "julig" Men jag är inte mycket för jul, jag är ju från Holland och där firade vi inte jul lika intensiv som här i Sverige så det är inte alls omöjlig att jag har missat nåt

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk
Medlem

Nånting säger mig att jag borde fortsatt på min första idé
http://softnux.org/files/screenshots/23-12-05-3d_xmas.png

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan inte alla deltagande skriva vad dom skrev sina demo'n i? Jag skrev mitt i C++, SDL och OpenGL.

Permalänk

Skrev mitt i C++ med lite hjälp utav:
GLFW
Corona
TinyXml
GLFont

Källkoden finns här för dom som är intresserade: http://hem.bredband.net/johan_g/juldemo_src.rar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

C++ och OpenGL här

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

C++ och Direct3D.
Använde mig av ett D3D framework jag skrev för ca 2 år sen. Det enda jag inte har gjort själv är MP3 spelaren, där använde jag Bass. Annars har jag skrivit varenda rad själv. Allt tillsammans är det ca 2 MB kod

Visa signatur

Permalänk

monkeh
Enda demot som funkar på min iBook. Tack för att du sprider julstämning åt *nix-folket.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk

Röstade på monkeh. Väldigt snabb att köra igång, och så funkar den under Linux.

Permalänk
Medlem
Citat:

Denna omröstning är avslutad.

Det ser ut som att jag vann alltså, men det var spännande!

Jag vill iaf tacka AJL för att organisera tävlingen, det var ju ett bra tag sen man gjorde nån demo (även om det nu bara var en effekt den här gången) och det var mycket roligt att se vad ni andra hittade på.
Jag tycker att vi borde ha fler såna här små tävlingar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grattis snq, rätt bidrag vann

Hoppas på likadan tävling till påsk eller någon annan trist högtid som ingen firar på grund av sin tro på något

Permalänk
Medlem

Hmm, vart lite off ett tag pga lite systemproblem :/
Men nu funkar allt.

Grattis snq!

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer