Akta er för denna säljare! (Blocket)

Permalänk

jag har ju inte blivit lurad på något läs det första inlägget,men hans mail är "nvg70@hotmail.com"

Visa signatur

~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
kan du inte skicka det där mailet till han som sålde opteronen?
då kasnke han skulle bli rädd och betala tillbaka din pengar om du har tur.

Om alla som läser tråden skickar iväg det mailet så lär han förstå vad han håller på med samt att han inte lär hitta de mail från de personer som han tänker lura.

Permalänk
Avstängd

jag läste inte så noga.
men det är bra att du varnar.

ett bra sätt är ju att först fråga vart köparen bor och säga att man vill komma och hämta saken man ska köpa,om säljaren inte svarar då kan man bli misstänksam annars så kan man säga att man vill ha det skickat på posten ändå.

jag hatar alla som blåser folk på blocket.

Permalänk

I annonsen skrev han att han skickat paket via postförskott men att mottagaren inte hämtat så han ville att man betalar i förskott,sen så skrev han att de går bra att mötas i sthlm,men för de som mailat att de kunde hämta prollen hade han aldrig svarat på och för de som sade att man kunde sätta in i förskott svarade han på direkten,vet vart han bor om personuppgifterna stämmer!

Visa signatur

~

Permalänk
Avstängd

kanske inte så troligt att hans personuppgifter stämmer.
skulle va kul om typ insider som gick på tv3 kunde åka hem till honom:)
men man kan inte va 100% säker på att han vill lura folk eller?

Permalänk
Medlem

Tror vi har en ny lurendrejare, Självklart så har jag mailat för att kolla om han har datorn kvar men. Haha, inte för att jag går på denna gubben:

http://www.blocket.se/vi/7035207.htm?ca=11_s

Permalänk

haha vilken skojare

Permalänk
Medlem

Oj, det var billigt, jag sätter in pengar på hans konto ikväll, han lovade snabb leverans om han fick pengarna ikväll..

Permalänk
Avstängd

Är det inte en olaglig handling att lägga ut någons namn och angklaga någon, är inte det nån sort kränkande handling?

Försvarar ingen, men han kan ju fortfarande ha haft 10 processorer, eller?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
folk är så jävla oseriösa i sverige när det gäller sådana här affärer. Jag beställer väldigt ofta från ebay men kommer nog inte göra det från svenska ebay eller Tradera. eBay stores i USA eller UK skall det vara, billigt som fan och man får alltid sina saker.

Har handlat 55 gånger ifrån Tradera och satt in pengar i förskott och har aldrig blivit lurad. Man får ju kolla omdöme på folk innan.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Har handlat 55 gånger ifrån Tradera och satt in pengar i förskott och har aldrig blivit lurad. Man får ju kolla omdöme på folk innan.

Word!

Dessutom bör ett nedvärderande skratt tillägnas personer som 3b0, har sett många sådana kommentarer....."haha, d e självklart en bluff"...men ändå tar man kontakt med säljaren, för man hoppas innerst inne att det är på riktigt......pinsamt....

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Bara bita i det sura äpplet, har själv blivit blåst på 3700kr sammanlagt på internet affärer.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Word!

Dessutom bör ett nedvärderande skratt tillägnas personer som 3b0, har sett många sådana kommentarer....."haha, d e självklart en bluff"...men ändå tar man kontakt med säljaren, för man hoppas innerst inne att det är på riktigt......pinsamt....

hehe, kan säga att jag mailade honom Men mest för att se hur långt man kunde pressa honom.