Permalänk
Avstängd

gahh jag som precis köpt en amd athlon64 3200+ "venice" den suger ju isåfall !!!!!

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk

ne den suger inte! , och fx serien är bra mycket bättre än gf4 svar ja, har haft båda korten så shyy

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Medlem

Installerade precis coolbits och körde en "detect optimal frequencies".
Då klockade den grafikkortet till 466/834 istället för 400/700.

Detta blev skillnaden:

3DMark Score 1232 3DMarks
GT1 - Return To Proxycon 4,4 FPS
GT2 - Firefly Forest 3,9 FPS
GT3 - Canyon Flight 7,0 FPS

3DMark Score 1049 3DMarks
GT1 - Return To Proxycon 3,8 FPS
GT2 - Firefly Forest 3,3 FPS
GT3 - Canyon Flight 5,9 FPS

Blev ett helt annat flyt i testet även om de hackade. Fungerar dessutom väldigt stabilt. Har suttit och spelat i några timmar nu med den inställningen.

Har ni någon erfarenhet av att klocka AGP i BIOS?
Har 3 läge att välja på, 66, 75 och 80 nåt...

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KreatinPower
Installerade precis coolbits och körde en "detect optimal frequencies".
Då klockade den grafikkortet till 466/834 istället för 400/700.

Detta blev skillnaden:

3DMark Score 1232 3DMarks
GT1 - Return To Proxycon 4,4 FPS
GT2 - Firefly Forest 3,9 FPS
GT3 - Canyon Flight 7,0 FPS

3DMark Score 1049 3DMarks
GT1 - Return To Proxycon 3,8 FPS
GT2 - Firefly Forest 3,3 FPS
GT3 - Canyon Flight 5,9 FPS

Blev ett helt annat flyt i testet även om de hackade. Fungerar dessutom väldigt stabilt. Har suttit och spelat i några timmar nu med den inställningen.

Har ni någon erfarenhet av att klocka AGP i BIOS?
Har 3 läge att välja på, 66, 75 och 80 nåt...

tyvär kommer du inte få så mycket mer med ditt system :/

Celeron @ 18x151= 2718 MHz
GeForce FX5900XT

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem

Det accepterar jag... ville bara veta om nåt va galet.

Är det mitt gfx som är så dåligt?
Processorn borde väl ändå duga till de mesta. Ska se om jag kan ösa upp den lite till... håller under 30 grader med min reseratorkylning.

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk
Medlem

haha, bara du inte kommer över 65~ så är det lungt

cpun pallar säker uppå åt 80c men håll den under 50-60 iaf

Visa signatur

Drink da fAnta, Stay Bamb00zcha

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker tråden tog en kraftig vändning men lycka till annars. Tror de är din budget processor

/7EkaZZ

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KreatinPower
Det accepterar jag... ville bara veta om nåt va galet.

Är det mitt gfx som är så dåligt?
Processorn borde väl ändå duga till de mesta. Ska se om jag kan ösa upp den lite till... håller under 30 grader med min reseratorkylning.

hmm det är båda, din processor tex är inte direkt den bästa för spel =P
lika så ditt grafikkort =P satsa på ett 6600gt så ska du se att du får bättre score i 05

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem

Jag är inte ute efter att sätta rekord i 3D Mark05. Ville bara veta vad jag kunde förvänta mig för poäng, denna dator duger nämnligen till vad jag spelar.

Men med tanke på oflytet i testet så ville jag veta om nåt va galet eller om 05:an så pass tung...

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk
Medlem

Jag håller på att överklocka min nu lite, ska nog komma till 2300-2400 mhz hade jag tänkt, och de borde ju inte vara några problem? Men så har jag stött på ett problem DDR voltage? vad ska de står på, vet att de inte finns något exakt men endå lite riktning finns de någon gräns jag inte får gå över?

//EkaZZ

Permalänk
Medlem

Har du inte så du kan ställa fast hastighet på minnet?

Det är ganska smidigt så behöver man inte bry sig för att det ska balla ur när man höjer FSB.

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norther_86
hmm det är båda, din processor tex är inte direkt den bästa för spel =P
lika så ditt grafikkort =P satsa på ett 6600gt så ska du se att du får bättre score i 05

asså noob kolla, det har inget med processorn att göra vare sig det är en budget eller inte, hans processor funkar prima att lira med har ffs en likadan själv! och ett bra gkort, inget i världen utav några spel laggar på datorn då jag kör med kingston minnen och gtx kort!,

vet jag har bättre grejer men det är absolut inge fel på hans processor, gkortet funkar bra men håller inte.

och 6600gt kortet är ju de mest sunkiga kort, ska han ha nåt ska han ha nåt ordentligt,

orka guida folk när du inte vet vad du pratar om !

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så ska avsaknaden av cacheminnet ha mindre betydelse i spel än i andra applikationer...

Hur lönt är det att byta till 6600GT? Vad kan jag förvänta mig för skillnad?

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk

precis som jag skriver,, du kan inte förvänta dig speciellt mycket i längden i vilket fall som helst,, ska du ha nåt köpt nåt ordentligt, minst 6800 och uppåt ^^

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
asså noob kolla, det har inget med processorn att göra vare sig det är en budget eller inte, hans processor funkar prima att lira med har ffs en likadan själv! och ett bra gkort, inget i världen utav några spel laggar på datorn då jag kör med kingston minnen och gtx kort!,

vet jag har bättre grejer men det är absolut inge fel på hans processor, gkortet funkar bra men håller inte.

och 6600gt kortet är ju de mest sunkiga kort, ska han ha nåt ska han ha nåt ordentligt,

orka guida folk när du inte vet vad du pratar om !

uhm ursäkta mig ? ska säga en sak till dig din insnöade cs nörd, vet inte jag vad jag pratar om ?
för det första, hans processor är absolut ingen bra spel prolle, det håller nog många andra här med mig om
sedan hans grafikkort är VERKLIGEN inte bra för 3Dmark05, o att jag rekomenderade 6600gt var för hans "klena" processor, sen varför kallar du 6600gt för ett sunkigt kort för ?
du vet väll att det piskar hans kort med hästlänger ?

om jag får säga det själv, så är det ganska onädigt o köpa ett 6800gt/ulltra, 7800gtx till hans system då en 3500+ är för lite för gtx kortet.

jag hade engång i tiden en celeron 2.66ghz å 6800gt, när jag spelade farcry i början när man kommer ut ur "grottan" då sjönk min fps till <17fps, sedan skaffade jag atlhon64 då vart fps'n där ca <30......såå då drar jag slutsatsen att en celeron är inge bra till spel.

"orka guida folk när du inte vet vad du pratar om " det måste antagligen vara dig själv du pratar om.

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem

"Har ni någon erfarenhet av att klocka AGP i BIOS?
Har 3 läge att välja på, 66, 75 och 80 nåt... "

Gör inte det, det skadar AGP-portarna med tiden eller direkt. Låt det va på 66.

Visa signatur

Asrock P4V88+, Intel P4 Prescott 3.0 GHz, Kingston ValueRAM 512MBx2, Asus V9999/TD 6800 128MB AGP, Samsung 160GB 8MB cache, Integrated Via AC'97 5.1 chipset.

Permalänk
Medlem

På vilket sett skadar de?

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norther_86
uhm ursäkta mig ? ska säga en sak till dig din insnöade cs nörd, vet inte jag vad jag pratar om ?
för det första, hans processor är absolut ingen bra spel prolle, det håller nog många andra här med mig om
sedan hans grafikkort är VERKLIGEN inte bra för 3Dmark05, o att jag rekomenderade 6600gt var för hans "klena" processor, sen varför kallar du 6600gt för ett sunkigt kort för ?
du vet väll att det piskar hans kort med hästlänger ?

om jag får säga det själv, så är det ganska onädigt o köpa ett 6800gt/ulltra, 7800gtx till hans system då en 3500+ är för lite för gtx kortet.

jag hade engång i tiden en celeron 2.66ghz å 6800gt, när jag spelade farcry i början när man kommer ut ur "grottan" då sjönk min fps till <17fps, sedan skaffade jag atlhon64 då vart fps'n där ca <30......såå då drar jag slutsatsen att en celeron är inge bra till spel.

"orka guida folk när du inte vet vad du pratar om " det måste antagligen vara dig själv du pratar om.

men snälla lilla pojk! e du knäpp eller du plippar med mig ?, jag har en 3800+ och en 3200+, 3200+ är denm tjejen sitter på med samma Gkort som jag har på min 3800+, lika mycket i minnen, och samma för tillfälligt. skillnaden är prollen, hon spelar alla spel no problem, jag me no problem. jag får liiite mer fps i spelen än vad hon får, och jag får med i 3dmark än vad hon får, men det är så lite så det är inget att diskutera med dig om det, det är ingen skitprolle,.

jag skrev aldrig att 6600 inte var bättre än 5900 men det suger fortfarande, och 7800gtx är inte som många skriver,, att det kräver så pass mycket som folk skriver, för den delen så är det så här att det finns inte ens spel idag som du kan utnyttja med det gkortet, så det spelar ingen roll om du har 3200+ eller fx57, däremot så flyter det bättre med fx prollen, men sen är e prisskillndad!!

men komigen när du testat SJÄLV med dina grejer och gämför, sen kan du öppna din keft och diskutera

bring it on

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
men snälla lilla pojk! e du knäpp eller du plippar med mig ?, jag har en 3800+ och en 3200+, 3200+ är denm tjejen sitter på med samma Gkort som jag har på min 3800+, lika mycket i minnen, och samma för tillfälligt. skillnaden är prollen, hon spelar alla spel no problem, jag me no problem. jag får liiite mer fps i spelen än vad hon får, och jag får med i 3dmark än vad hon får, men det är så lite så det är inget att diskutera med dig om det, det är ingen skitprolle,.

jag skrev aldrig att 6600 inte var bättre än 5900 men det suger fortfarande, och 7800gtx är inte som många skriver,, att det kräver så pass mycket som folk skriver, för den delen så är det så här att det finns inte ens spel idag som du kan utnyttja med det gkortet, så det spelar ingen roll om du har 3200+ eller fx57, däremot så flyter det bättre med fx prollen, men sen är e prisskillndad!!

men komigen när du testat SJÄLV med dina grejer och gämför, sen kan du öppna din keft och diskutera

bring it on

haha du gämnför en 3200+ mot en 3800+ ? stor skillnad..nee ? är du utvecklingstörd eller låtsas du ?
jag sa en CELERON 2.66GHZ mot en athlon 64 3200+ gör STOR skillnad i spel
du sa ju att hans processor är så "bra" bara för att du har en sån.
fatta !!!... om han byter processor o byter grafikkort till ett 6600GT TEX så får han bättre poäng, jag fick 3-4000 med mitt 6600gt i 05 iaf dåligt eller inte får du själv avgöra, finns nog inget spel heller som 6600gt inte klarar av heller om man kör med "normala" inställningar, så ta ditt skitsnack stoppa upp i ****

btw nödvändigt o köpa ett 7800gtx om det inte finns några spel som utnjyttjar det fullt ? haha idiot.......

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taotl
Din processor är en flaskhals för ditt grafikkort. 3800+ är nästan minimum för att det inte ska bli en flaskhals med nyare grafikkort.

Nej enligt tester så är 3500+ och över perfekt. även om du inte vill ha någon flaskhals alls överhuvudtaget så behövs nog en fx processor(gör dock inte så himla stor skillnad) en 3000+ är dock en ganska rejäl flaskhals..

Jag har själv stora problem med mitt 7800 i 3dmark05
Mitt setup:

DFI Lanparty UT nf4-d

Antec 480w psu

MSI NX7800GTX

AMD64 3700+ (venice)

Corsair TWINX-C2 1024x2

Jag får endast 6770 i 3dmark05 och 6870 om jag tar på high performance istället för high quality.

Jag har testat det mesta, äldre drivisar till graffen, nyaste, uppdaterat chipset drivisar, flashat bios. Vad kan vara felet?

Edit: och för helvete, 7444 är absolut INTE ett lågt poäng eftersom du har en 3200+ processor. kolla bara vad jag har med en 3700. Sen har andra med 3700 fått bara typ 200 poäng mer än dej.

Edit2: och maestro.64 stila dej, häng med på svenska lektionerna och sluta tracka ner folk när du själv framställer dej själv som en novis.

Permalänk
Medlem

jag får 8500 utan att klocka=) amd 4000+ msi k8n daimond|msi 7800gtx

Permalänk
Medlem

Finns ju en anledning till att de kör i 1024x768 när de jämför processorer i spel...

Visa signatur

Dator/HTPC: X2 4200+ - 2048MB Corsair VS - ASUS A8N32-SLi Deluxe - ATi Radeon HD2400XT - Audigy 2 Platinum Ex - Tagan 380W - 1,2TB HD - Lian Li PC-777 Limited Edition "snäckan"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norther_86
haha du gämnför en 3200+ mot en 3800+ ? stor skillnad..nee ? är du utvecklingstörd eller låtsas du ?
jag sa en CELERON 2.66GHZ mot en athlon 64 3200+ gör STOR skillnad i spel
du sa ju att hans processor är så "bra" bara för att du har en sån.
fatta !!!... om han byter processor o byter grafikkort till ett 6600GT TEX så får han bättre poäng, jag fick 3-4000 med mitt 6600gt i 05 iaf dåligt eller inte får du själv avgöra, finns nog inget spel heller som 6600gt inte klarar av heller om man kör med "normala" inställningar, så ta ditt skitsnack stoppa upp i ****

btw nödvändigt o köpa ett 7800gtx om det inte finns några spel som utnjyttjar det fullt ? haha idiot.......

pojk lilla vakna upp.

trött på amatörer som joinar SweC och tror dom kan allt bara för att dom hänger här.

du bevisar bara för dig själv vilket dåligt ordföråd du har som skriver " ta ditt skitsnack stoppa upp i" det är du isf som borde göra det.

6600 är inget bra kort det är i de lägre segmenten. och ohh ja det finns spel som kräver 1 gtx full ut. läs på lite innan du ska argumentera med folk.

Entrecote: du får verkligen vakna.
Jag tror inte datorn ens skulle gå igång om man matchar en 3200+ och en 7800gtx, det blir liksom osynkroniserat när grafikkortet är för snabbt

haha jo, "doldatalanger.info"

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag har 2st 7800GTX och jag kan inte spela Quake 4 på ULTRA quality utan att det hackar till nån gång ibland, så att det där om att det inte finns spel som behöver 7800GTX är bara skitsnack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
pojk lilla vakna upp.

trött på amatörer som joinar SweC och tror dom kan allt bara för att dom hänger här.

du bevisar bara för dig själv vilket dåligt ordföråd du har som skriver " ta ditt skitsnack stoppa upp i" det är du isf som borde göra det.

6600 är inget bra kort det är i de lägre segmenten. och ohh ja det finns spel som kräver 1 gtx full ut. läs på lite innan du ska argumentera med folk.

Entrecote: du får verkligen vakna.
Jag tror inte datorn ens skulle gå igång om man matchar en 3200+ och en 7800gtx, det blir liksom osynkroniserat när grafikkortet är för snabbt

haha jo, "doldatalanger.info"

Det här var kul att läsa, kolla datumen i tråden. Det är lustigt hur ofta gamla trådar bumpas upp för att någon måste slänga ur sig sina super_pi/3dmark resultat offtopic.

Jag hävdar att processorn skulle explodera om man matchade den med ett så bra grafikkort. Titta bara på den här bilden ungefär vad som hände OPB (OnePageBook) på XS. http://www.theoverclocked.com/gallery/files/3/burned028pz.jpg

Ironi är minsann en av mina doldatalanger.exe som aktiveras när man jag ser såna här trådar där jag stör mig på kunskapsnivån.

Läs min signatur för att få ytterligare en dos av min nämnda dolda talang.

Jag tycker du borde rapportera Norther_86. Om inte Norther_86 varit avstängd i några månader skulle han nog kunnat vara fräck tillbaka.

Permalänk

Huga så mycket skitsnack...

Visst gör processorn lite skillnad, men det är inga underverk att förvänta sig.
Jag *vet* vad som händer om man kör ett GTX med en 3200 jämfört med en FX eller bättre.
Standardklockat landade mitt system (Opteron 146, 7800GTX) på mitten 7000, med processorn i 2,8 GHz straxt över 8000, och en liten klock på grafikkortet (coren i 500 MHz) ->

3DMark Score 8785 3DMarks

CPU Score 5950 CPUMarks

Och faktum är att man märker ingen skillnad alls mellan standard eller överklockat i spel, allt flyter hur bra som helst i höga inställningar/upplösningar (FEAR och COD2 kräver mer än andra, men processorklocken gör inte så att man kan kliva upp ett pinnhål på inställningarna).

Så sluta tramsa pojkar..

/J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
ja men du ska ha mycket mer änså, du bör få runt 2000 lite mer kanske

Nu är frågan. Vet du iöverhuvudtaget någonting alls? har du ens prövat att köra 3dmark 05?
Geforce FX korten är troligen de sämsta directx9 baserade korten som någonsin skapats, dom kan möjligtvis mäta sig med ATI´s 9000-9600kort. Så ja, det är normalt att du får sånna poäng med det kortet å den prosessorn. Även prosessorn är förkastlig om du inte har den klockad.
å allt du skrivit uppåt "att "spara" pengar på att köpa skitgrejjer som du ändå måste byta några månader efter" är jävligt korkat. Det är bättre att man köper riktiga grejjer som man kan köra med iaf 1-2 år. Om man har en hobby så ska man lägga ut pengar på den ist för en ny vardagsrum´s soffa / stol eller en stekpanna
I dagens spel måste du iaf ha uppåt 5000-6000p i 3dmark 05 för att köra på någelunda ögongodis.

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feffes
Nu är frågan. Vet du iöverhuvudtaget någonting alls? har du ens prövat att köra 3dmark 05?
Geforce FX korten är troligen de sämsta directx9 baserade korten som någonsin skapats, dom kan möjligtvis mäta sig med ATI´s 9000-9600kort. Så ja, det är normalt att du får sånna poäng med det kortet å den prosessorn. Även prosessorn är förkastlig om du inte har den klockad.
å allt du skrivit uppåt "att "spara" pengar på att köpa skitgrejjer som du ändå måste byta några månader efter" är jävligt korkat. Det är bättre att man köper riktiga grejjer som man kan köra med iaf 1-2 år. Om man har en hobby så ska man lägga ut pengar på den ist för en ny vardagsrum´s soffa / stol eller en stekpanna
I dagens spel måste du iaf ha uppåt 5000-6000p i 3dmark 05 för att köra på någelunda ögongodis.

Beror ju på vad man spelar. Arkad spel som nfs mw kräver inte speciellt mycket. Jag kör på fullt utom aa då. UTAN lagg. Spel som bf2, fear och quake 4 funakr ju men då blir det ju mindre ögongodis. Det är ju fortfarande samma spel. Så länge man spela utan att den laggar tycker jag att det är bra. Men alla är ju olika. Det enda som alla "borde" vara överens om är faktan.:rolleyes:

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Tänkte låna tråden en snabbis. Jag har en Opteron 144 klockad till 2.7Ghz funkar det då lika bra med ett 7800GTX som om man skulle köpa en FX-57 ? Kanske är en dum fråga. Men men.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk

Själv fick jag 7200 poäng med systemet i signen, oklockat. Ska testa klockat så fort jag hinner. Måste säga att jag är mycket nöjd faktiskt.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |