Nysa snäckor till mp3, vilka rekomenderar ni?.

Permalänk

Nysa snäckor till mp3, vilka rekomenderar ni?.

Hej det är såhär att jag ska köpa nya snäckor till mp3spelaren.

Anledningen att jag byter är att jag är så jävla trött på ljudet i koss "sparkle" plug med pro eartip.

Ljudet är bara inriktat på bas, och det gör dom väldigt bra.

Men ack så tråkigt. behöver tips samt även lite för/nackdelar med respektive modell etc.

Lyssnar på mycket metal så om lurarna låter bra med den musiken skadar ju inte.
Och snälla inget snack om koss the plug. Har hafft båda modellerna och vet presis hur dom funkar/låter.Allt är välkommet. Tack på förhand // Arvid

Permalänk
Medlem

Jag har Sony MDR EX71. Mycket bra ljud för pengarna. grymm bas, men diskant och mellanregister är också bra. Mycket bekväma, känns knappt att man har några lurar i öronen.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Avstängd

Vilken prisklass?

Permalänk

WTF

Fick in ett testexemplar av en spelare ifrån JoS på kontoret och i paketet ligger ett par Koss spark plug.

Jag vet inte inte hur jag ska formulera mig men vilken jävla skit.

Det måste vara dom sämsta lurarna jag någonsin försökt att använda.

Det andas budget och lyssna på detta, jag får inte ens in dom i öronen, det tog mig 3 minuter att få in en plupp, och då är det inte gummit vi snackar om utan själva hörluren som är så pass stor att jag knappt får in skiten i örat.

Jag är ärligt talat chockad över hur pass kassa dom var.

Sladden är som FM radion man får när man köper 3 paket pringles.

Ljudet är inte ens bra. Vad är det för fel på folk som köper och gillar dessa plastbitar?

Sony MDR EX71 som tidigare nämndes är som att byta från kollektivtrafiki bagageutrymmet till flygplan i första klass.
Pris, 300~600 beroende på vart man handlar.

Ni som gillar Koss, grattis men alltså jag kan inte förstå...

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Sony MDR-NX1, underbart ljud och halsremmen gör så du slipper allt trassel. Mycket mer prisvärdare än EX71

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Sony MDR-NX1, underbart ljud och halsremmen gör så du slipper allt trassel. Mycket mer prisvärdare än EX71

Såg dom innan verkar feta, men hur fäster man sin Nano i dom egentligen, går det ens?

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Såg dom innan verkar feta, men hur fäster man sin Nano i dom egentligen, går det ens?

tänkte köpa en nano, undrar hur det fungerar..

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Fick mina MDR EX71 för nån vecka sen.
Är det bara jag som tycker att diskanten är LITE för hög på dem?

Kanske bara är jag... har väldigt känsliga öron, kan bero på det...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Fick mina MDR EX71 för nån vecka sen.
Är det bara jag som tycker att diskanten är LITE för hög på dem?

Kanske bara är jag... har väldigt känsliga öron, kan bero på det...

Tycker verkligen om de lurarna, helt underbara efter att ha gått med ett par lånade Koss The Plug i ett halvår i brist på riksdaler. Tycker ljudet är asbra.

Musiksmak -> http://www.last.fm/user/bjoernfan/

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk

kraspor: du tror inte det är dig det är fel på när Koss The Plug prisats i press och av audiofiler gång på gång?

Visa signatur

A64 3500+ | DFI LP NF3 Ultra-D | 1024MB | 120GB | TruePower 480W | 6600GT 256MB | SB Audigy | Copperhead | G15
AMD Athlon64 X2 4600+ säljes! http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=31316

Permalänk
Medlem

[nocturno]: Har du några länkar som stödjer ditt påstående? The Plug är skit.

Vill du ha bra snäckor köp Etymotic eller Shure.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evoke
[nocturno]: Har du några länkar som stödjer ditt påstående? The Plug är skit.

Vill du ha bra snäckor köp Etymotic eller Shure.

Jag tror vi måste ändra på ditt påstående här:

The Plug är hyfsade och billiga.

Etymotic och Shure är enastående och jävligt dyra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Hur är creative ep 630 vs sony nx-1??

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk

vet inget om sonys snäckor..

men jag har ett par ep-630 det är underbart ljud i dom och dom isolerar riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kongo_kim

men jag har ett par ep-630 det är underbart ljud i dom och dom isolerar riktigt bra!

okej, vilken mp3 har du till?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kongo_kim

håller med, har både ep-630 och syns ex51, grymt bra ljud i båda och riktigt skön passform.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Jag har ett par e2c och de är värda vartenda öre. Nu är det nästan så att man inte kan lyssna på "vanliga" snäckor bara för att de inte låter tillräckligt bra. Men som sagt de kostar en liten slant.
+
Extremt bra ljud
Isolerar grymt bra
Rejäl sladd som inte går sönder i första taget
Man får med tre olika storlekar * 2 en "foam" och en lite gummiaktig.

-
Kan vara för stora för vissa, då blir de genast värdelösa så se till att testa först innan ni köper.

Finns på http://dustinhome.se fraktfritt

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk

har också ett par e2c, har inte testat några fler snäckor än ipod-lurarna jag hade innan och dessa, så jag kan inte jämföra de med några andra, men e2c är iaf hästlängder bättre än ipod-lurarna, omgivningen så gott som försvinner, och ljudet blir kristallklart (förutsatt att det är bra ljud som levereras till lurarna). Som exempel kan jag säga att det går utmärkt att sitta på en bulrig spårvagn och lyssna på vanligt tal i lurarna utan att störas av omgivningen. Har man en kass mp3:a eller liknande märks det direkt, medans ipod-lurarna inte visade stor skillnad på en 128kbit mp3 och en 192 eller högre. På lurarna sitter det små "pluppar" man kan byta ut, man får med 3st olika varianter i 3 olika storlekar vardera, så man får alltså med 9 st "pluppar" totalt, samt att man får med ett litet carrying case

För min del var det den minsta varianten av den orange:a pluppen som passade bäst, så de kör jag på nu. Rekommenderas varmt!

Kanske lite dyra dock.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

jag har en iriver H10 6gb till mina ep-630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
har också ett par e2c, har inte testat några fler snäckor än ipod-lurarna jag hade innan och dessa, så jag kan inte jämföra de med några andra, men e2c är iaf hästlängder bättre än ipod-lurarna, omgivningen så gott som försvinner, och ljudet blir kristallklart (förutsatt att det är bra ljud som levereras till lurarna). Som exempel kan jag säga att det går utmärkt att sitta på en bulrig spårvagn och lyssna på vanligt tal i lurarna utan att störas av omgivningen. Har man en kass mp3:a eller liknande märks det direkt, medans ipod-lurarna inte visade stor skillnad på en 128kbit mp3 och en 192 eller högre. På lurarna sitter det små "pluppar" man kan byta ut, man får med 3st olika varianter i 3 olika storlekar vardera, så man får alltså med 9 st "pluppar" totalt, samt att man får med ett litet carrying case

http://www.advancedmp3players.co.uk/shop/images/products/shur...

http://images.tigerdirect.com/itemDetails/E200-1000/E200-1000...

http://images.amazon.com/images/P/B0000CE1UO.01.LZZZZZZZ.jpg http://www.shuredistribution.co.uk/product_pictures/Flex_Slee...

För min del var det den minsta varianten av den orange:a pluppen som passade bäst, så de kör jag på nu. Rekommenderas varmt!

Kanske lite dyra dock.

Rekommenderas av mig, har ett par till min iPod. Minsta orangea passar mig bäst med, kan också tipsa om att man inte behöver köpa nya bara för att dom börjar bli lite snuskiga, går utmärkt att tvätta dom i vatten och diskmedel. Brukar lägga dom i blöt med varmvatten och diskmedel sen kraa ur dom bara.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har ep 630 eller sony mdr nx-1 till en ipod och kan säga hur ljudet är? Hur är basen? Hört att den är dålig i iPod, jag vill inte att den ska dunka på som bara den, utan att den finns där och ändå ger ett bra och tydligt "dunkande"..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad jag hört på forum så verkar creative lurarna och sony vara ganska lika, creative snäppet bättre kanske men ungefär samma klass, ska köpa creative lurarna i alla fall, har en ipod mini

Permalänk
Avstängd

Har själv kombon ipod mini och ep630 och det låter riktigt bra, tror nog ingen kan klaga på basen...

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk

Har ett par MDR EX81. Låter jättebra kan verkligen rekommenderas.

Recension:
http://www.ilounge.com/index.php/reviews/comments/sony-mdr-ex...

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem

Okej, skönt att höra.. Blir antingen nx-1 eller ep-630 om jag ska köpa en ipod..

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

hehe skojar du lr?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om du ska köpa en ipod så nog inte nx-1 så bra för det finns inget fäste för halsremmen på en ipod

Visa signatur

Macbook White late 2007

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Retroid
om du ska köpa en ipod så nog inte nx-1 så bra för det finns inget fäste för halsremmen på en ipod

men jag tänkte köpa ett sillikonfodral också, där det finns fäste

Visa signatur

Permalänk

Jag äger ett par sådana. Köpte dem på claes ohlson en gång då jag skulle iväg till skolan för att LAN:a men hade glömt mina lurar hemma. De ger helt ok ljud för det priset, köpte dem för ca 2 år sedan, och de fungerar än idag. Så med tanke på priset ger jag de lurarna 5/5.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS