Hej!
Jag har en HP D8911 19" CRT skärm. Jag fick den av min mosters man som fick den från sitt jobb så jag tror den har några år på nacken. Men den ser ut som om den är helt ny. Altså den har samma design som nyare skärmar.
Sen min HDD gick sönder har jag kört på en 2GB HDD. Och p.g.a utrymmet kör jag Windows ME. Och på senare tid får jag upp ett felmeddelande på skärmen hela tiden. Det står:
Attention
Out of the range
H:30.4KHz V:48.7Hz
Rutan är ca 5x7cm och mörkgrön till färgen. Runt om rutan är det helt svart. Färgen på texten är mörkröd.
Det ser ut som om meddelandet skckas ut från skärmen eftersom det har samma färger som i skärmens inställningar. Och det klickar till i skärmen innan det kommer fram.
Meddelandet försvinner direkt om man trycker på mellanslag. Då kommer man tillbaka till windows men nätverket fungerar inte längre. Så jag får starta om och lite senare kommer meddelandet igen.
Jag fick aldrig detta problemet när jag hade Windows XP. Mitt grafikkort är ett Club3D ATi Radeon 9600XT. Aldrig klockat eller liknande. Det enda problemet jag upplevt innan är att det är små "bågar" över skärmen om man har en enfärgad bakgrund.
Vad kan detta vara och hur får jag bort det?
// Linus