Kan inte installera spela efter formatering!

Permalänk
Medlem

Kan inte installera spela efter formatering!

Har två hårddiskar, formaterade den med OS:et på å installerade nytt XP, hade proffessinal innan, nu home. Försökt installera ett par spel, fungerat, men när jag ska starta spelet så har den alltid sagt att någon dll fil saknas. Mina spel som jag hade installerat på den andra hårddisken fungerar inte heller! Help plz!

Kan även tillägga att jag inte kan hitta något bildskärmskort under enhetshanteraren, hur får jag det? Kan vara bra med grafikkort

Visa signatur

Spela UT2004 1on1?

Permalänk
Medlem

Du måste ju börja med att installera ditt grafikkort. Vad har du för grafikkort?

Först därefter kanske spelen hoppar igång, DLL-filen spelen gnäller om är säkert relaterat till att grafikkortet inte är korrekt installerat!

Visa signatur

Dammtussar tyder på att man gjort något roligare...

Permalänk
Medlem

Har du installerat alla drivrutiner? Moderkort, grafikkort osv?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Nope, kommer inte in på Internet så jag har inte tankat det, tror ni det fungerar efter man installera drivisarna? Jag har ju tidigare installerat genom att gå in på enhetshantaren, den vägen, förut. Är det bara å installerad vanligt nu då, eftersom det inte kommer fungera!?

Har även ett till problem, vissa filer som ligger på den andra hårddisken, som inte formaterades, typ musik film m.m är krypterade å det är låst och går inte att tabort så jag kan inte öppna de filerna! Hur löser jag det, tack för hjälp!

Visa signatur

Spela UT2004 1on1?