Kan ej få tillbaka Mina dokument från gamla NTFS partitionen

Permalänk
Medlem

Kan ej få tillbaka Mina dokument från gamla NTFS partitionen

Tja

Jag har varit tvungen att ominstallera min dator efter att ha köpt ett par nya delar. Jag installerade windows på en annan hårdisk för jag ville inte ta bort sakerna jag hade på första hårdisken (datorn paja innan, så jag hade ingen chans att flytta filerna). Nu har jag ett problem att när jag försöker gå in på Mina dokument och sen min gamla användares mapp så får jag upp "åtkomst nekad". Filsystemet på den hårdisken är ntfs så jag gissar att dem har krypterat informationen för min gamla användare. finns det något smidigt sätt att få tillbaka informationen (jag kan självklart mitt gamla lösenord om det skulle hjälpa). alla program jag hittat klarar inte av att behålla filnamnen bara filändelserna (vilket är ett grymt problem eftersom jag har många filer där).

Vore väldigt tacksam för hjälp
Mvh
Erik

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem så om nån kan svara på denna frågan vore jag oxå mycket tacksam!

MVH Eric

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag hade precis samma problem tidigare idag men löste det med hjälp av detta: http://support.microsoft.com/?kbid=308421

Fungerade utmärkt.

Visa signatur

Mac Pro

Permalänk
Medlem

Man tackar så mycket för hjälpen. att ta över ägarskapet av mappen fungerade fin fint :).