Tänkte bli rpg-nörd...

Permalänk
Medlem

Tänkte bli rpg-nörd...

Hej! nu börjar jag bli lite småless på fps och såna spel och testa lite rpg, behöver lite tips på bra nybörjarspel och givna klassiker som ska in i bokhyllan.

Jag har Playstation 1 så ös på med tips, har även Sega Saturn/N64

Tack i förskott!

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Inaktiv

final fantasy 1-10, alundra, zelda, secret of mana, googla för guds skull...

Permalänk

Har du en halvbra dator kan jag rekomendera gothic 2 eller starwars spelen.

Permalänk
Medlem

Morrowind 3 Elder scrolls

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate
Baldurs Gate 2
Fallout
Fallout 2

Permalänk
Medlem

Diablo 1,2

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
final fantasy 1-10, alundra, zelda, secret of mana, googla för guds skull...

Rätteldse: FF1-9.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 1/2
Planescape Torment
Fallout såklart...
Morrowind
Ultima VII...
KotOR 1/2

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem

KotOR, Knights of the old republic

bra fängslade spel, sen gillar jag ju storyn också

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Xenogears, kräver dock amerikanskt eller chippat PS1 för att det tyvärr aldrig släpptes i Europa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Rätteldse: FF1-9.

Varför inte 10?
Jag har spelat 7'an, 9'an och nr 10 i ordningen.
Där 7'an var helt klart bäst och 10'an tätt i häl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Varför inte 10?
Jag har spelat 7'an, 9'an och nr 10 i ordningen.
Där 7'an var helt klart bäst och 10'an tätt i häl.

Det är absolut inget fel på final fantasy x, det har enligt mig det bästa fighting-systemet av alla final fantasy. Storyn är kanske inte den bästa, jag tycker nog 9:an har bäst story. 10:an är ju däremot (ganska självklart) det snyggaste i serien.

Permalänk
Medlem

KotOR 1/2 sitter aldrig fel om du råkar ha en PC eller en Xbox.
Final Fantasy 1-10 är det heller inget fel på :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Beror ju på vad du gillar för RPG spel. Själv är jag lite kär i RPG spelen som liknar Zelda: A link to the past (till SNES), fast är något mer avancerade. Typ Final Fantasy serien till SNES och GBA.

Sen finns det ju så många upplägg på RPG numera, tror du får definiera vad du är ute efter. Baldurs gate seriösa rollspel som har en miljard siffror och alternativ, Zelda action eller Final Fantasy 'vara en karaktär i en film' typen av spel.

Hf

Permalänk
Medlem

Alundra, det är skitkul.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Final Fantasy X gillade jag inte riktigt. Ändå var det spelet anledningen till att jag köpte PS2 ^^ Att de tog bort levelarna var nåt riktigt dåligt för mig. Dessutom fanns inte Final Fantasy känslan kvar av ett antal orsaker, tex att karaktärerna talade nu. De där blå textrutorna är såååå charmiga! Men Final Fantasy X kan man spela, men det borde inte talas om på samma ställe som 1-9, som är något av det bästa spelvärlden har producerat (i alla fall de som kom till PSX), medans X är ett mediokert RPG som ligger lite över medeltalet. X-2 ska man hålla sig långt borta från!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

beyond good and evil. kanske inte rpg på det sättet utan mer "platform"/pussel
men dock förbannat bra

Permalänk
Medlem

Till PSone så måste du skaffa Suikoden 1 & 2. Tvåan är det bästa Japanska RPG jag spelat. Det har underbar pixelgrafik, skön story som inte handlar om att rädda världen från undergång, taktiska krigs-strider, mycket bra soundtrack med mera. De kan dock vara väldigt svåra att få tag på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Baldurs gate 1 & 2
Neverwinter nights
Elder scrolls 3 : Morrowind (och Es4 : oblivion som kommer ut 31 mars)
Final fantasy 7

Permalänk
Medlem

Knights of the old republic är riktigt nybörjarvänligt.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

fallout 2.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tråd rensad, tillbaka till topic.

*Rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Fastna inte i den japanska lite-varianten. Kör Fallout 2.

Permalänk

Har du en relativt ny PC så borde Vampire: Bloodlines utgöra en ganska bra tillvänjning till crpg:s. Både rollspelsmomenten och fps-momenten är väldigt roliga. Tänk bara på att dra ner den inofficiella 2.0-patchen utöver den officiella.

Permalänk
Medlem

Klicka mus RPG , är ju inte rpg.. ursch vad tråkiga..
FF7 är det enda rätta.

Fast ipfs..
klicka mus ala.
Eye OF The beholder 1 och 2 på AMiga är magiska

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Gothic 1 & 2, trean kommer förhoppningsvis snart.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk

Kan bara rekommendera Xenogears.

Permalänk
Medlem

Om du kan finna, Septerra Core... någon här som lirat det spelet? Helt sjukt grym story och världens coolast spelvärld haha.

Edit: Kan jämföras lite med Final Fantasy 7 tror jag, bara att detta har finare känsla Döda mig inte folk. Vet inte många som lirat detta spel men nån gång måste vara den första.

Permalänk
Medlem

Måste hålla med lassekongo83 där. Suikoden 1 & 2 är två guldkorn som aldrig fick den uppmärksamhet som de bore ha fått. Tvåan är enligt mig det bästa spelet i serien och är ett måste för alla JPRG älskare.

Jag spelar just nu om tvåan för tredje gången och har nu tagit alla 108 karaktärerna + kört Tir McDohls sidequest. Blir nog att köra igenom igen då jag ska klara av Clives sidequest som kräver att man kör spelet i rushfart.

Edit: Båda spelen är till PSX.