Permalänk
Medlem

Kritik på hemsida

Hejsan Kan ni vara snälla att ge kritik på min hemsida.

www.fotballvm.info.se

/ tack på förhand

Visa signatur

Jesper

Permalänk
Medlem

Vad är det här för omröstning? Vad är det man svarar på? Vaddå ja/nej??

Det hände inte för mycket på den sidan får jag väl tillstå... ganska fadd, om man kan använda det uttrycket. Men berlinarenan är ju tuff så det förslår

Permalänk
Medlem

"Kommer ni följa VM genom hemsidan?"
Står det överst i pollen

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

Hahaha vad är "fotball". Någon hybrid mellan football (eg. soccer?) och fotboll?

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte såg någon ASP?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

English resp Swedish är inga länder. Afrikaområdet är ett ord, liksom alla andra områden. Vad är det för farligt med spelarna?

Om jag står här
http://www.fotballvm.frac.dk/SWE/grupper.stallning.htm
och klickar på nyheter så kommer jag till den engelska nyhetssidan.

Och nej, jag kommer inte att följa "fotballs"-VM genom hemsidan.

Däremot såg jag lite ASP i admin-interfacet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Heh, synd att man får upp detta när man klickar på Admin:

<%If Request.Querystring("mess") = "fel" Then mess = "alert('Fel lösenord eller adminnamn!');return true;" End If%> <% Admin1 = "Jesper" Admin2 = "Carlsson" '############################################################################################################ '---------------------------------------------------------------------LOGIN----------------------------------------------------------------------------------- '############################################################################################################ If Request.QueryString("do") = "" Then%> FORMULÄR <%End If '############################################################################################################ '---------------------------------------------------------------------KOLLAR INLOGGNINGEN------------------------------------------------------------------- '############################################################################################################ If Request.QueryString("do") = "check" Then If Request.Form("admin1") = Admin1 AND Request.Form("admin2") = Admin2 Then login="ok" Else Response.Redirect "index.asp?mess=fel" End If If login="ok" Then Session("admin") = "ok" Session.TimeOut = 40 Response.Redirect "admin.asp" End If End If%>

Heh, jag tror det är fler än jag som kan läsa ut en hel del ur den koden
Du kanske ska se över dina säkerhetsrutiner om du nu överhuvudtaget har något känsligt på sidan, eller gjort så du själv har mycket makt via ett webbgränssnitt.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Ser inget överst i pollen så fattar inte vad jag ska rösta på?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Jo ni ska svara på om ni vill följa VM på hemsidan?

Men jag vill ha kritik på vad jag ska ändra på osv.

Visa signatur

Jesper

Permalänk
Medlem

Gör om, gör rätt.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
"Kommer ni följa VM genom hemsidan?"
Står det överst i pollen

Nej. Såhär ser det ut för mig:

Och förresten så förstår jag inte vad det har med rubriken att göra, eller överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Nej. Såhär ser det ut för mig:

http://www.ivrig.com/poll.jpg

Och förresten så förstår jag inte vad det har med rubriken att göra, eller överhuvudtaget.

Skrolla höger. Sidan är väldigt mycket utdragen av kodsnutten ovan och rubriken ovanför omröstningen är centrerad. Jag måste skrolla mer än en skärmbredd åt höger för att komma till slutet av sidan då jag kör maximerat webbläsarfönster på 1680 px skärmbredd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djonn
Skrolla höger. Sidan är väldigt mycket utdragen av kodsnutten ovan och rubriken ovanför omröstningen är centrerad. Jag måste skrolla mer än en skärmbredd åt höger för att komma till slutet av sidan då jag kör maximerat webbläsarfönster på 1680 px skärmbredd.

Ahaaa, där borta Sånt är jag allergisk mot, så vem som än klistrade in kodsnutten, trevligt sätt att pajja en omröstning

Permalänk
Medlem

Admin inloggningen funkar som sagt inte i Firefox. Men för att vara lite kritisk så passar färgerna verkligen inte ihop, och dessutom är bordern grymt ful.

EDIT: Oj såg inte att man kunde trycka sig vidare, (lite dåligt formulerat? :P. Kritiken gäller alltså bara på första sidan... Det andra såg väl okej ut ändå vad gäller designen.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Istället för att bara vara kritiska och säga vad som är fult kan ni ju säga vad som är bra med sidan för att hjälpa till lite.

Jag tycker att du har en ganska härlig topplogotyp. Gubbarna till höger passar ypperligt. Det enda är väl de blå fläclen på bollen till vänster, vad ska dte föreställa?

"© Jesper Carlsson 2005 | CSS | HTML | ASP" känns lite överflödigt, enbart "© Jesper Carlsson 2005" räcker gott och väl, kanske en epostlänk om man klickar på namnet?

Jag tycker inte att färgvalet är helt fel, problemet är att det gula gör att hela sidan liksom flyter ihop, prova att använda samma vita/grå som du har i topplogotypen bakom all text (inte där det är grönt).

Fyll nyhetersidan med infiormation, tomma sidor är det mest störande som finns

Angående bilderna på stadion och flaggbilderna, tänk på att man inte får använda andras bilder utan tillstånd. För en mindre seriös hemmasida utan syfte spelar det mindre roll. MEn om du vill ha sidan officiell måste du nog maila upphovsmannen till bilderna och fråga om dte är ok för dig att använda dem.

Som sagt kanterna i tabellen gör sig inte så bra där den bryter i dte gröna, prova hur det ser ut med gröna kanter (samma grön förståss).

Lycka till!!
// Jonas

Permalänk
Medlem

Bara för att du är på Sweclockers betyder inte det att du kan lämna hjärnan hemma. Vafan är det för skit-tråd? Skärpning.

Permalänk
Medlem

Jag tycker iofs att designen var snygg och clean och passande till innehållet. Men har du verkligen copyright på alla arenabilder mm?

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem

ASP på en Apache/1.3.34 server?

http://fotballvm.frac.dk/admin.asp

Och sedan för lite andra synpunkter, borde du inte skapa tabeller i en databas istället för att skapa en databas för varje sak?

http://fotballvm.frac.dk/db/