Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

Ljudproblem?!

Hej!

Har köpt ett nytt Asus A8N SLI Premium men får inget jud i det. Instalerar alla drivrutiner men får inte ut något ljud över huvud taget. Testade med ett vanligt PCI ljudkort men får inget ljud i det heller?

Vad kan det vara?

Tack på förhand // Superfrog

Visa signatur

Athlon XP 1900+ ø 256 DDR Orginal PC2700 cas2.5 ø 266 Gb IBM ø Point Of View GeForce4 Ti4200 128Mb DDR DVI TV-out AGP ø W2kProSwe ø SB Live! Platinium

Permalänk
Medlem

Exakt samma problem här! Har du löst det?

Permalänk

ljudproblem är det värst son finns.. mitt ljudkort dör lite när det känner för det.. fick igång en kompis dator för några timmar sedan fick inget ljud trodde först att cd spelaren var paj så bytte alla kablar och den.. sen så kom jag på att kablen kanske inte sitter i rätt anslutning.. körde även igenom flera instalationer av skiten.. så nu körs det i den blå utgången istället för den gröns.. helt cpigt.. men ja fick igång det iaf..

tyvärr så kan jag inte hjälpa er..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpdFrk
Exakt samma problem här! Har du löst det?

Ja delvis. Testade med Windows x64 och med senaste drivrutinerna. Då funkar ljudet. Dock har jag inte drivrutiner till annan hårdvara för x64 så jag får klara mig utan ljudet. Asus tekniska support säger att det inte beror på deras kort utan på, vad de själva sa, fel kombinerad hårdvara. Vad de nu menar med det. Synd att det skall vara såhär men det är väl bara att acceptera.

Hoppas det löser sig för dig!

Visa signatur

Athlon XP 1900+ ø 256 DDR Orginal PC2700 cas2.5 ø 266 Gb IBM ø Point Of View GeForce4 Ti4200 128Mb DDR DVI TV-out AGP ø W2kProSwe ø SB Live! Platinium