MGS och Jack Thompson

Permalänk
Medlem

MGS och Jack Thompson

En stor MGS Community led av en tragedi för några veckor sen. En väldigt aktiv och trevlig moderator hade tydligen begått självmord.

Läs det här

Jag har då inte varit medlem där, läste om det precis. Jag kände varken killen eller communityn men ändå när man läser så blir man visst lite ledsen.

Det sjuka är Jack Thompsons inlägg till det hela. Läs hans mail på högra sidan av sidan. Han är en kristen fundamentalist. Tycker själv det är helt vridet att skriva nåt sånt, speciellt efter att en person har dött. Just såna personer som får en så förbannad.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Yikes, har sjutton kan den mannen få så mycket uppmärksamhet? En madraserad cell på närmsta mentalsjukhus passar nog bättre.

Permalänk
Medlem

Jack är ju verkligen korkad:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

sorgligt :/

Permalänk
Medlem

absurt är ordet.

Permalänk
Medlem

JÄVLA JACK THOMPSON!! HRRRUARRGH!! JAG HATAR DEN MANNEN!!

(Ledsen om jag överreagerar).

Permalänk

Det var väl halvintelligent skrivet av honom tycker jag...

Permalänk
Medlem

Fyfan vilken idiot! Om nu amerikanerna är så galna att de kan odla fram en som Jack Thompson så kan de väl få fram en lika stor idiot som kämpar mot honom? Men... Hur kan nån vara så okänslig? Han säger att "gamers" blir känslokalla, men vad är det där om inte känslokallt?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem

Vad ska man säga? Jack Thompson har sagt så många dumma saker att man bara kan hoppas att alla har slutat lyssna på hans snedfokuserade korståg. Jag vet inte om han gör det för egen vinning, publicitet osv, eller om han verkligen tror på vad han predikar. Jag tror dock att han kommer ha svårt att få någon riktig fanskara då hans fasad aldrig kan hålla för någon vidare granskning för då ser man alla logiska- och även rena faktafel han använder som argument i sin kamp.

Det farliga är att han på ett sensationalistiskt sett kan tilltala både politiker och väljare, och även massmedia. tidningar och TV, kanske speciellt i USA, vill gärna tro på det mest spektakulära och framhäva de mest extrema åsikterna utan att utsätta dem för speciellt mycket objektiv granskning. Vi har samma fenomen i sverige med kvällstidningarna som i stort sett helt saknar nyhetsvärde men det är ändå på ett mycket mindre plan. Börjar dock media plocka upp hans utbrott och framhäva dem i tidningar och TV som om de är rättfärdigade på något sätt så kan det gå illa för spelens/musikens/filmens värld; ja alla kulturella instanser som Thompson vill "skydda" ungdomarna ifrån.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Fan vad smaklöst!

---------

"Your "gamer friend" will find peace through the Lord, Jesus Christ, but sadly it's too late for that.

There is a void in every heart. You can fill it up with the things of God, or the things not of God. This unfortunate soul chose to fill it up with combat games. The playing of these video games is masturbatory activity, meaning senseless self-stimulation. If you gamers could use a dictionary you would know that that term is not necessarily a sexual one.

The real tragedy here extends beyond the life and death of this one fellow. There are literally millions of young people and young adults whose despair is deepend by turning to the things of this world and then finding them meaningless.

All of you gamers need to put down the controllers and get a life. The utter inanity of the vast majority of postings here shows how vapid "gaming" really is.

You are one of the cheerleaders for this wasting of time and the wasting of lives. Do you feel any remorse for having contributed to this "culture of death?" Of course not. Hey, let's all play MORE games, and ignore all the really productive things to do with our lives.

Let's pretend to be shocked that a gamer might descend into deeper depression, as his gamer "buds," knowing he was killing himself, couldn't figure out how to call 911 themselves for him. That would have involved leaving their computers I guess.

Sad. Sad for all of you."

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk

Enligt han blir, TV, böcker, tidningar osv också syndigt.

Förutom bibeln dåra.

Permalänk
Medlem

Det är ju helt klart människor som Jack thompson som INTE SKA HA TILLGÅNG TILL NÅGON MAKT.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Jag är själv kristen men vad han säger där stämmer inte in enligt mig... Det han säger där är något som jag själv tycker är helt sjukt. Vad har spelen men döden att göra? Ok om man är liten och inte förstår att spel är spel, men killen var 20år och visste att ett spel är ett spel. Som kristen så står jag absolut inte bakom honom och jag tror inte många andra gör det heller.

Hoppas han som dog har det bättre där uppe. Sammtidigt som man sörjer även fast man inte visste vem han var.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||