Rätt drivrutin till moderkort?

Permalänk
Medlem

Rätt drivrutin till moderkort?

Hej.
Jag har en WD Raptor 74GB och har haft mycket problem med blåskärmar.
Jag har trott att det varit drivrutinen till hdd som gjort detta.
Så jag tänkte göra om det på riktigt (inte låta win xp pro ge hdd drivrutiner) utan att ladda hem SATA/RAID drives från mitt moderkortstillverkare.
Mitt moderkort heter som i signen: Asus A8N - SLI PREMIUM.
Jag var inne på www.asus.com/se och hittade "silicon image - sata/raid drives", jag lade in det på en diskett och formaterade min systemhårdisk ihop med ny windowsinstalltion i tron att det var rätt drivrutiner.
Fick ett fel senare "System disk boot failure, put in the system driver and push return" och det händer inget när jag sätter in win xp skivan och trycker return

Lade upp en liknande tråd innan och fick svaret att kolla PCI-frekvensen och den ligger på 66mHz på mina sata-controllers, precis som den ska göra.
Hänvisar hit

mvh//Challe

Visa signatur

Ny på g: asus x870e crosshair hero \ amd 9950x3d \ asus rtx 5080 tuf oc \ corsair dominator titanium 6ghz cl30 \ samsung 9100 pro 2tb \ lian li hydroshift tl 360 \ lian li edge 1300w platinum \ lian li pc-o11 dynamic evo svart.
Old:i7 5930k@4.2ghz / arctic liquid freezer 2 280mm / 32gb corsair ddr4 / asus x99-delux / asus gtx rog strix 1080 ti / corsair hx1000i.