Permalänk

Högre hastigheter med Com hem

Den information vi har fått idag tyder på att Gunnar Asp troligtvis gjorde en liten tabbe när han uttalade sig om att vi skulle leverera högre bbhastigheter till våren.
I nuläget så verkar det som att vi kommer att kunna erbjuda högre hastigheter någon gång efter sommaren, mot vintern.

Inte så kul information, men bättre tråkig info än ingen alls.

Visa signatur

Take my hand and we will take the last step towards damnation.

Permalänk
Permalänk

Com hems månatliga VD-brev som Gunnar Asp skriver.
Enligt den delger han att vi mot slutet av detta år (2006) kommer att kunna börja använda den nya docsisstandarden för mer möjligheter gällande vårt utbud.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aahh, trist... Vet du förresten hur man blir testperson för de nya tjänsterna? Enligt tidningar ska Malmö vara teststad. Det skulle ju kunna uppväga de dåliga nyheterna :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av generation
Källa?

http://www.nyteknik.se/pub/ipsart.asp?art_id=43821

Permalänk
Medlem

Com Hem planerar att lansera sin 100 Mbps-tjänst under våren.

http://www.alltombredband.se/index.php/505/_newsegna/news

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SMP Pimp
Com Hem planerar att lansera sin 100 Mbps-tjänst under våren.

http://www.alltombredband.se/index.php/505/_newsegna/news

Så du litar mer om alltombredband.se än en comhem-anställd som nyss läst det månadsbrev deras VD skickar ut?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

100/100 eller 100/10 eller 100/1?

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagini
100/1?

Kan du då se dig i skyarna efter, för vid så dålig ratio mellan upload och download så kan du inte ens utnyttja hela downloaden...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Sitter med BBB adsl idag och aväger att byta till comhem innan de uppgraderar.
Kanske inte är så klokt trotts allt.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Inaktiv

om de skulle testa i malmö. vilka delar av Malmö?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
om de skulle testa i malmö. vilka delar av Malmö?

Vet inte, troligen utses väl ett antal testpersoner oavsett var i Malmö de bor. Annars får vi hoppas på de centrala delarna :). Vore kul om någon vet mer! Har de kört igång testerna? Om inte, när är det planerat? Var anmäler man intresse?

Permalänk

Hm. Är det dom där "3 hål i väggen" sakerna som kommer kunna ge fet hastighet? Är inte så insatt i vad dom gör igentligen. Har sånna här och det vore ju trevligt om man kunde få sig lite skön upload.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keiser
Vet inte, troligen utses väl ett antal testpersoner oavsett var i Malmö de bor. Annars får vi hoppas på de centrala delarna :). Vore kul om någon vet mer! Har de kört igång testerna? Om inte, när är det planerat? Var anmäler man intresse?

hehe mjo

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när UPC "uppgraderade" till typ 2mbit eller nått sånt på deras maestro tjänst och så hade tydligen morsan blivit test person utan att hon visste om det.
Jag var aldeles lyrisk när jag kom dit och märkte att man kunde tanka i över 200kb/s sträcket.
Men då hade det inte infromerat om att man var test person utan bara gjorde det och kanske väntade på att man skulle klaga ifall det inte funkade.

Men med comhem kanske det inte blir direkt samma sak då det krävs ny utrustnign på köpet.

Visa signatur

Permalänk

Snackade lite på iRC, det är rykten om 100/10.. Och så snackade jag med supporten på comhem, och han hade hört något om 100 och 20Mbit.

Permalänk
Medlem

heh irc är en trovärdig källa

Visa signatur

Permalänk

OTTO, ja honom jag pratade hade enligt honom pratat med supporten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Keeper
Com hems månatliga VD-brev som Gunnar Asp skriver.
Enligt den delger han att vi mot slutet av detta år (2006) kommer att kunna börja använda den nya docsisstandarden för mer möjligheter gällande vårt utbud.

Och detta är information som du gärna skall dela med dig till allmänheten av?

Permalänk

monkeyman. Jag tror inte att det är något negativt, speciellt inte som det kommer såpass mycket olika fakta om detta. Jag själv tycker att Com hems bredbandskapacitet i nuläget är alldeles för liten, så det skadar inte direkt att iaf upplysa om att vi håller på att kika på alternativ.

Update:
Läste på en annan källa det som sagts innan, att vi planerar att börja testerna under våren för att sedan distribuera ut det.
Tror dock att det bör tas med en nypa salt, detta om att det skall komma nya bbhastigheter inom en väldigt snar framtid.
Tog ett snack med min chef om det, och han tippar på att det troligtvis kommer börja hända saker i stor skala till hösten.

Notera!
På intet sätt är jag allvetande, jag är blott en valig dödlig på kundtjänsten.
Men lite information får vi ju från höger och vänster, så kan iaf dela med mig av den, även om det verkar vara få saker som är spikade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Högre hastigheter med Com hem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Keeper
Den information vi har fått idag tyder på att Gunnar Asp troligtvis gjorde en liten tabbe när han uttalade sig om att vi skulle leverera högre bbhastigheter till våren.
I nuläget så verkar det som att vi kommer att kunna erbjuda högre hastigheter någon gång efter sommaren, mot vintern.

Inte så kul information, men bättre tråkig info än ingen alls.

The_Keeper:
Kommer man i samma tidpunkt ("någon gång efter sommaren, mot vintern") lansera HDTV i sitt utbud?
Vore synd om Com Hem inte hinner erbjuda HDTV tills fotbolls VM.

Permalänk
Medlem

Pratade med en trevlig tjej på Comhem's kundtjänst idag, som sade att dom kommer att erbjuda en snabbare tjänst på senvintern, hon kunde dock inte säga hur snabbt det kommer bli för dom inte var informerade om det ännu, men som hon sade "Vi väntar med spänning på vad ledningen har hittat på."

Kan någon annan prova ringa och fråga och se om det kanske slinker ur dom lite mer info?
Kanske är som hos bredbandsbolaget när man får olika svar på samma fråga varje gång man ringer.

Permalänk
Medlem

HDTV kommer långt tidigare än docsis 3.0 som nu är planerat tll hösten/vintern 206.

HDTV finns redan i deras nät i hela Sverige i testsyfte. De skall bara testa boxarna så de fungerar bra. Innan fotbolls VM hörde jag att det var dax.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sampa
Pratade med en trevlig tjej på Comhem's kundtjänst idag, som sade att dom kommer att erbjuda en snabbare tjänst på senvintern, hon kunde dock inte säga hur snabbt det kommer bli för dom inte var informerade om det ännu, men som hon sade "Vi väntar med spänning på vad ledningen har hittat på."

Kan någon annan prova ringa och fråga och se om det kanske slinker ur dom lite mer info?
Kanske är som hos bredbandsbolaget när man får olika svar på samma fråga varje gång man ringer.

Med tanke på att de kör tester just nu så vet dem nog inte själva vilka hastigheter de kan erbjuda ... de bestämmer de sig för först när testerna är klara nätet måste ju klara av det i praktiken också ...

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

Ingen aning, repeterade bara ordagrant vad som sades till mig per telefon.
Ring dit ni med så kan vi jämföra istället för tro och gissa en massa

Permalänk
Citat:

Problemet är att de själva inte vet! Vi vet bara att det inte blir en symetrisk uppkoppling och därför kan man bara spekulera kring det. 100/10 känns som ett logiskt svar på BBB's erbjudande...

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror inte de har mer information och att de tycks spekuleras en del även på kundtjänst. Trådskaparen sitter ju på kundtjänst och har ju talat om vad de vet... Hjälper nog inte att fler ringer!

Permalänk

Fått lite mer info som tyder på att det blir framåt hösten det kan hända grejjer.
Väldigt väldigt osäkert vilka hastigheter det blir, kunde inte ens pressa ur dom vad som planeras.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

från tidig vår till sen höst/vinter, älskar när storföretag leker med våra känslor såhär :C

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

Ja det är onekligen en besvikelse! Nu får man börja hoppas på VDSL2 istället då. Eller att fastighetsägaren ska få för sig att dra in fiber...