Permalänk
Medlem

WoW expen!

Vad kommer expen kosta?... o kommer de kosta mer att spela det online än vanliga wow?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smewt
http://www.webhallen.com/prod.php?id=48607

Nej.

Nyfiken på hur expen är förkortning av EXPANsion:confused:

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Nyfiken på hur expen är förkortning av EXPANsion:confused:

Singular:
EXPansion, EXPansionen = EXPen...
Plural:
EXPansions, EXPansioner = EXPar...

I övrigt:
Låg stil av blizz att släppa en exp man behöver köpa till ett spel som kostar att spela...
Speciellt när mycket av sakerna som är "nya" är sånt som alltihopa borde kommit för längesen i de vanliga patcharna och uppdateringarna...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Singular:
EXPansion, EXPansionen = EXPen...
Plural:
EXPansions, EXPansioner = EXPar...

I övrigt:
Låg stil av blizz att släppa en exp man behöver köpa till ett spel som kostar att spela...
Speciellt när mycket av sakerna som är "nya" är sånt som alltihopa borde kommit för längesen i de vanliga patcharna och uppdateringarna...

Är det inte alltid så med expansioner? Ta till exemepel Civ 3 och Civ 3 PTW expansion.

Permalänk

Känns lite som att Blizzard har gått om EA i att göra saker för att tjäna mer pengar.

Har alltid tyckt att Sims med sina expansioner var på gränsen men det känns lite som att blizzard tar betalt för att de ska patcha ett spel som folk betalar för att få spela.

Till Diablo2 kom det nya saker hela tiden via patcharna och det kostade inget i månaden.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

.....

Alla MMORPG gör så.

Sluta klaga över alltding, hur mycket kommer dom inte lägga till i expension? Mjo om det skulle komma i vanliga patchar så skulle vi behöva ladda ner 4GB

Permalänk

• An increase in the level cap to 70 (så att folk med pengar kommer vara bättre än de utan.)

Känns ändå som att vissa saker hade kunnat få vänta till en patch. Visst fler saker är ju bra fast de som inte har expansionen kan ju inte få tag på dem.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

nämn ett MMORPG som släpper expansioner gratis:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

? Jag säger bara att vissa saker skulle kunna väntat till en patch så att alla som faktiskt betalar 100 spänn i månaden har samma möjligheter.
Eller ska de dela upp det i två olika servrar? De med expansion och de utan?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

alla kan spela på samma server, bara det att dom med expansionen kan komma till outland, o det kan inte dom med endast orginalet:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd

De ska göra så att folk som har orginal kommer få en patch med skinsen till alla nya items, då en som är level 70 har som sagt ny gear.

Men jag hoppas vid min gud att Blizzard kopplar samman BG'sen mellan alla servrar annars blir de inte så mycket pvpande, annars måste de räkna med att en hel del på varje server verkligen köper expansionen.

Och de nya areasena kommer de med orignal bara se medans de med Bruning kan rida in och latja

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sades det inte att Expansioner skulle vara gratis till WoW och funka som en vanlig patchning? Ca 300kr för 10 extra lvls, 2 raser och lite nya ställen är inte värt det enligt mig och kunde gott och väl funkat att bara slänga in i en patch som någon annan nämde.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Sades det inte att Expansioner skulle vara gratis till WoW och funka som en vanlig patchning? Ca 300kr för 10 extra lvls, 2 raser och lite nya ställen är inte värt det enligt mig och kunde gott och väl funkat att bara slänga in i en patch som någon annan nämde.

Funkat ja, men det hade ju gett mindre pengar. Samtidigt kan du ju vänta, expansionerna brukar gå ner i pris även dem, fast WoW kan nog suga ut pengar länge med tanke på dess popularitet.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Sades det inte att Expansioner skulle vara gratis till WoW och funka som en vanlig patchning? Ca 300kr för 10 extra lvls, 2 raser och lite nya ställen är inte värt det enligt mig och kunde gott och väl funkat att bara slänga in i en patch som någon annan nämde.

Det står dig fritt att inte köpa expansionen. Har en känsla av att vissa inte är arbetande krafter utan vill ha allting serverat på ett fat. Vi vet ju ännu inte vad som kommer att ingå fullt ut i expansionen, och enligt min personliga åsikt har Blizzards samtliga tidigare expansioner varit värda sitt pris och innehållsrika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Sades det inte att Expansioner skulle vara gratis till WoW och funka som en vanlig patchning? Ca 300kr för 10 extra lvls, 2 raser och lite nya ställen är inte värt det enligt mig och kunde gott och väl funkat att bara slänga in i en patch som någon annan nämde.

Lite nya ställen?

Det jag har hört är att det ska komma en helt ny ö och flygande mount.
Det skulle jag kunna betala mer än 300 kronor för, om jag ska vara ärlig.

För ni vet väll att Azeroth är den riktigt världen.

Hmm

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Lite nya ställen?

Det jag har hört är att det ska komma en helt ny ö och flygande mount.
Det skulle jag kunna betala mer än 300 kronor för, om jag ska vara ärlig.

För ni vet väll att Azeroth är den riktigt världen.

Hmm

Exakt!

Permalänk
Medlem

Hmm, man får väl gratis content med WoW patcharna? BG's (Även om dem suger...), Ahn Qiraj etc? Har väl tillkommit en hel del sen man köpte spelet och patchas gör det hyffsat freqvent ändå... så på den fronten är iaf jag nöjd.

Sen är det högre lvl cap och iaf det är 10 till "riktiga" levlar så borde ju det innebära att 60-70 tar bra mkt länge än 1-60 t ex, lvl 70 raid dungeons bör ju rimligen också dyka upp isf...

Kom även material till Diablo 2, visst. Men kostade inte D2 LoD eller?

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
nämn ett MMORPG som släpper expansioner gratis:p

Project Entropia

Permalänk
Medlem

Well jag spelar inte ens skitet längre så jag bryr mig egentligen inte men jag har för mig att det sades något om att man alldrig skulle behöva lägga ut extra utgifter på expansioner.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
nämn ett MMORPG som släpper expansioner gratis:p

EVE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
nämn ett MMORPG som släpper expansioner gratis:p

Företaget bakom EVE-online släppte en gratis expansion för bara nån månad sen. Samma sak med Guild Wars tror jag.

OnT: Det finns inga definitiva releasedatum eller priser än, men man kan ju hoppas att det släpps under 2006 åtminstone. Ser fram emot det som fan

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
nämn ett MMORPG som släpper expansioner gratis:p

Skulle man kunna säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Singular:
EXPansion, EXPansionen = EXPen...
Plural:
EXPansions, EXPansioner = EXPar...

I övrigt:
Låg stil av blizz att släppa en exp man behöver köpa till ett spel som kostar att spela...
Speciellt när mycket av sakerna som är "nya" är sånt som alltihopa borde kommit för längesen i de vanliga patcharna och uppdateringarna...

Det allmänna uttrycket med Expen menar man väl hur mycket experience man har? Typ: "Hur mycket Exp?" "Vad fick du för Exp för den questen" Eller så är det bara i de guilds jag hängt i som säger det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk

Kom även material till Diablo 2, visst. Men kostade inte D2 LoD eller?

Jo, det kostade, men det kostade inget att spela istället... GW funkar ju likadant, du betalar för exansioner men spelandet kostar inget.

Att ta betalt för expansioner till ett sel som kostar att spela är som om volvo skulle ta betalt för att det går att tanka deras bilar... Det mesta som verkar komma till expen är ju dessutom sånt som _borde_ kommit för länge sedan och i de vanliga vecko-patcharna. Men istället så snålar de och håller tillbaka saker så att de kan släppa en expansion och tjäna mer pengar än om de gjort som de borde jort, och alltså släppt det hela som uppdateringar istället...

Som med lvl-Capen t.ex... de har väntat i vad, över ett år? nu har så gott som varenda spelare minst 1 lvl60 karaktär, men de som var först har gått och rullat tummarna i nästan ett år... Och nu helt plötsligt blir allt de åstakommit under det där året i form av prylar och allt nerslaget ett par pinhål på stegen för att allt nytt kommer på en gång, de borde höjt till 65 redan till sommaren som va, och till 70 innan jul... sen kanske upp till 75-80 nu till våren/sommaren igen... Jag personligen tycker att WoW är det största snedsteg Blizz någonsin har gjort, inte för att det är ett dåligt spel, utan för att de sköter det så dåligt. Blizzard är mina forna hjältar med Starcraft (lirar fortfarande) och Warcraft2, men efter WC3 och WoW är de imo inte bättre än nått litet skitföretag som lika gärna kunde sälja prylar på tv-shop.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K

Det allmänna uttrycket med Expen menar man väl hur mycket experience man har? Typ: "Hur mycket Exp?" "Vad fick du för Exp för den questen" Eller så är det bara i de guilds jag hängt i som säger det.

Sant, jag använder också "exp<ändelse>"(eller oftast bara xp<ändelse>) oftast när man talar om experience i olika former. Dock är ju orden rätt lika så att förkortningarna är de samma är ju inte förvånande. Dock tror jag nog att ändelsen "en" används oftast i samband med förkortningen av expansion. annars brukar det ju vara "jag springer och Expar" eller "hur mycket exp fick du?". Ett tillfälle då "expen" skulle kunna användas i frågan om experience skulle vara "expen är bra där" eller liknande, men oftast i min erfarenhet så säger folk nått i stil med "det är bra exp där" istället... men det är ju som sagt bara en teori...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Det allmänna uttrycket med Expen menar man väl hur mycket experience man har? Typ: "Hur mycket Exp?" "Vad fick du för Exp för den questen" Eller så är det bara i de guilds jag hängt i som säger det.

XP = Experience (I got 2500xp to ding )
Expen = Expansionen (Ska du köpa WoW-expen?)

Så ligger det uppradat i mitt ordföråd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jo, det kostade, men det kostade inget att spela istället... GW funkar ju likadant, du betalar för exansioner men spelandet kostar inget.

Att ta betalt för expansioner till ett sel som kostar att spela är som om volvo skulle ta betalt för att det går att tanka deras bilar... Det mesta som verkar komma till expen är ju dessutom sånt som _borde_ kommit för länge sedan och i de vanliga vecko-patcharna. Men istället så snålar de och håller tillbaka saker så att de kan släppa en expansion och tjäna mer pengar än om de gjort som de borde jort, och alltså släppt det hela som uppdateringar istället...

Som med lvl-Capen t.ex... de har väntat i vad, över ett år? nu har så gott som varenda spelare minst 1 lvl60 karaktär, men de som var först har gått och rullat tummarna i nästan ett år... Och nu helt plötsligt blir allt de åstakommit under det där året i form av prylar och allt nerslaget ett par pinhål på stegen för att allt nytt kommer på en gång, de borde höjt till 65 redan till sommaren som va, och till 70 innan jul... sen kanske upp till 75-80 nu till våren/sommaren igen... Jag personligen tycker att WoW är det största snedsteg Blizz någonsin har gjort, inte för att det är ett dåligt spel, utan för att de sköter det så dåligt. Blizzard är mina forna hjältar med Starcraft (lirar fortfarande) och Warcraft2, men efter WC3 och WoW är de imo inte bättre än nått litet skitföretag som lika gärna kunde sälja prylar på tv-shop.

Självklart gör dom detta för att tjäna pengar, precis som när dom gjorde Starcraft och Warcraft för att tjäna pengar. Även ifall dom gjort många bra spel så är dom ett företag som strävar efter att tjäna pengar.

Ingen kan väl ärligt säga att dom är förvånade att det kommer en expansion till ett extremt populärt spel? Blizzard har redan släppt en drös med patchar med nya instancer och nya plattser att göra questar på, på tiden dom släpper en expansion enligt mig.

Ska bli riktigt kul att se de nya plattserna, och nya questar. Det jag ser fram imot mest är nog de nya bossarna ändå, ska tydligen vara rätt svåra :>

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Expasionen kommer sälja som smör, så det är egentligen ett smart drag dom gör.

men det kommer iaf inte få mig att börja spela wow då wow inte ger en så mycket unerhållning nå mer.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte köpa det på ett år eller två. Förhoppningsvis har det gått ner i pris då.
Vad vinner jag av att få lägga till 10 nya lvls när jag inte ens nått 60?

LvL 70 = Ett väldigt intressant tallent tree (Man kan ju tex maxa ett tree)

Men såhär kan ju blizzard fortsätta i minst 3 expansioner till, alla kommer ju fortsätta köpa det?
Vem vill inte nå lvl 100, tex. Och dom har ju redan i denna expansion hämtat massa ifrån Diablo II.
Dom har väll lagt till att man kan socketla gear? som i Diablo II?
Ja som sagt det finns onändligt med material.

Det är väll bara slänga in nya instancer och bossar och nya världar så kommer folk att köpa det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
• An increase in the level cap to 70 (så att folk med pengar kommer vara bättre än de utan.)

Känns ändå som att vissa saker hade kunnat få vänta till en patch. Visst fler saker är ju bra fast de som inte har expansionen kan ju inte få tag på dem.

De som inte har expansionen kommer också få en patch. Så som jag vet så kommer de icke-expansion spelarna också kunna bli lvl 70. Det som icke-expansion spelarna inte komma få är; tillgång till outerworld, de nya itemsen som finns ute på outerworld och de nya raserna.

Men annars tänk er denna expansion som en patch. Jag menar wtf! Expansionen kommer ta över 1,4 gig (min gissning) och vem är så villig att ladda ner så mycket(Förutom vi i sverige med våran baddass bredband)? Speciellt de som lever i länder där bredbanden inte är så utvecklad och de har limiterad DL/UPL.
Sen så vem fan har inte råd att köpa expansionen för ~30euro när de betalar månads peng för spelet :S

asnan: Talent treen skal bli ändrad. T.ex MS för warrior som är 31 skillen kommer bli 36'te. Men kanske jag kommer ihåg fel.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene