Vad är det pinsamaste du gjort i ett spel?

Permalänk

Spelade final matchen i en stor cs cup jag hadde 100hp och den jag spelade mot hadde 11hp och jag dog fast jag såg honnom först

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa - Detaljer detaljer

Permalänk
Avstängd

Det pinsamaste var nog när jag var 14 år 1999... då spelade jag quake 2 mp, o där hade vi "lektioner" så vi stod på rad mot en vägg o tittade när "läraren" visade hur man skulle hoppa o så... så gorde vi rum efter rum bana efter bana... det är RIKTIGT pinsamt när jag tänker efter vilken nörd jag var

Visa signatur

[Amd Athlon64 3500+ 2.2Ghz]-[Abit kn8 Nforce4]-[1024 DDR]-[GeForce 7800GT 256mb]-[Seagate Sata 250Gig]-[Cambridge MegaWorks 550 THX]
[3dmark06 3841p]-[3dmark03 16319p]-[3dmark05 8018p]

Permalänk
Medlem

Joysticken dummade sig så jag störtdök in i en grupp med medspelare i BFV

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Det är inte direkt pinsammaste, men jag kände mig lite taskig.

Satt och lirade Duke Nukem 3D med en polare för ganska många år sedan, med nullmodemkabel.
Vi var på 3-4:e banan nånting där det är en byggnad inte långt ifrån vattnet. Kompisen står då mellan byggnaden och vattnet och tittar ut över vattnet. Vad jag inte ser är att han precis dricker Coca så jag hoppar upp ur vattnet med RPG'n ett par "meter" ifrån honom och dödar honom.
Han blir så rädd att han tappar glaset över tangentbordet och själv kunde jag inte låta bli att gapskratta.

Tangentbordet gick att rädda så vi fortsatte sen igen. Dock ett kul minne

Mvh Magnus

Visa signatur

Unix brings the power.

Permalänk
Medlem

Nu kom jag på en grej, som i efterhand verkligen är pinsamt.

Jag hade just fått min fina 350, och jag och en polare skulle testa den.
Jag hade även en ratt av märket Dexxa. Jag hade installerat NFS 3, och vi åkte runt.
Det var skitkul, men det pinsama är att vi alltid stannade vid bensinmackarna för att tanka.
Och självklart undrade morsan var dammsugaren hade tagit vägen

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Det mest pinsamma som har hänt mig var när jag hade bestämt med min kompis att köra CS med hans kamrater. Och så satte vi igång: Vi körde på Dust, och efter ett tag dog alla utom jag i mitt lag. CTs hade minst 5 kvar, så jag försökte överlista dom och körde med ett gammalt knep. Jag gick tillbaks till T-spawn och gömde mig på kanten bakom lådorna, i hopp om att kunna ta dom som kommer från andra sidan (långt borta) med överaskning. Jag tänkte att om någon kom inspringande dit skulle dom inte heller se mig. Så, jag satte mig på kanten och började krypa fram. Jag kikade runt hörnet. Ingen där. Sen väntade jag lite och kollade igen. Nu såg jag någon kommande! Jag började skjuta på honom med min AK47:a, och hoppade samtidigt bakåt. Då lade jag märke till att alla andra CTs, inklusive min kompis hade suttit bakom mig hur länge som helst och väntat. Jag får förstås panik direkt och börjar skjuta vilt med AK47an, för att sen byta till glock. Jag fick två stycken innan jag själv blev knäppt. Nästa runda började alla CTs asgarva, samtidigt som min kompis sa hur "Vi kunde döda dig när som helst.". Kände sig lite dum?

Permalänk

Vet inte om det här e direkt pinsammt, men kul hade vi iaf.

Satt å lirade GTA:SA med lillbrorsan och körde 2player freeroam. Vi hade ju självklart polisen efter oss å jag hade typ 1-2 % liv kvar medans han hade väl en 25 % iaf. Då kommer vi på att vi ska ta självmord å börja om igen. Så vi åker upp på motorvägen (nedre delen av kartan) och ska hoppa ner där. E väl kanske en 20-30 meter ner eller nåt, så vi borde ju dö av det iaf. Sagt å gjort så hoppar vi upp på kanten av vägen och räknar till 3, sen hoppar vi bägge två. Lillbrorsan ramlade ju ner å dog, men jag hade råkat ställt mig precis vid en av få typ platåer som sitter i sidan av motorvägen. Självklart landar ju jag på den, och jag som hade minst liv och överlever då till råga på allt medans brorsan seglar ner å dör! Gissa om vi garvade rejält efter det... (klockan var väl typ 4 halv 5 på natten oxå...)

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

Var nog när jag var och drog omkring i durotar och barrens. Blev attackerad och dödade en lvl 1 orc shaman i durotar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingan
Var nog när jag var och drog omkring i durotar och barrens. Blev attackerad och dödade en lvl 1 orc shaman i durotar

Eh, jaha? För det första säger det där antagligen inte ett jota för någon som inte spelar WoW, för det andra var det ju inte underhållande på något sätt även om man fattar.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Skulle visa AVP för en kompis gick omkring och det började pipa på radarn, då sa jag "nu börjar det bli läskigt", "oj nu är det nära säkert en sån där facegugger", sen hoppar det fram nått och jag tömmer magasinet, det visar sig vara en mal (insekt)

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor_ZyX
Vet inte om det här e direkt pinsammt, men kul hade vi iaf.

Satt å lirade GTA:SA med lillbrorsan och körde 2player freeroam. Vi hade ju självklart polisen efter oss å jag hade typ 1-2 % liv kvar medans han hade väl en 25 % iaf. Då kommer vi på att vi ska ta självmord å börja om igen. Så vi åker upp på motorvägen (nedre delen av kartan) och ska hoppa ner där. E väl kanske en 20-30 meter ner eller nåt, så vi borde ju dö av det iaf. Sagt å gjort så hoppar vi upp på kanten av vägen och räknar till 3, sen hoppar vi bägge två. Lillbrorsan ramlade ju ner å dog, men jag hade råkat ställt mig precis vid en av få typ platåer som sitter i sidan av motorvägen. Självklart landar ju jag på den, och jag som hade minst liv och överlever då till råga på allt medans brorsan seglar ner å dör! Gissa om vi garvade rejält efter det... (klockan var väl typ 4 halv 5 på natten oxå...)

Är mp i Sa på pc samma som typ xbox,ps2? Att en med spelare måste vara en av flickvännerna och man måste vara nära var andra och åka samma bil osv.

Permalänk
Medlem

Det som är i spelet är så, dock finns det en mod som heter multi theft auto till san andreas, om det är nått att ha vet jag dock inte.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
Det som är i spelet är så, dock finns det en mod som heter multi theft auto till san andreas, om det är nått att ha vet jag dock inte.

Det vet jag om och det är inget att ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JowTow
Skjöt mig själv till döds i MGS3. Hade nästan inget liv kvar och hade revolvern. Med den studsar kulor mot väggar. Av ren reflex tryckte jag på Fyrkant och kulan studsade tillbaka på mig.

Har hänt mig också, fast i TrueCombat (0.45b12-versionen tror jag) på "deadly X-mas"-banan. Jag råkade skjuta med nån assault rifle (ak-47 tror jag) mot en lyktstolpe och kulan studsade tillbaka och dödade mig själv.

Har skjutit av ren reflex mot en spegel också i tron att det var en fiende. Efter att ha tömt magasinet märker man att han inte dör och sen när man rör sig ser man att det är en egen spegelbild. Tror faktiskt det hände på nån gammal TrueCombat-bana det också (för länge sedan).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis sat och spelade Flashpoint på ett LAN engång. Då vi vart mycket bättre än dom andra så började vi leka. När dom började koma igång så skulle vi spela dem ett "spratt". Vi köpte på oss lite bilar och lastbilar fyllde dem med C4 och sparade en som flykt bil. Vi tog då en bil och körde iväg en bit för att se när dom kom. När dom då dök upp så väntade vi till alla hoppade i en bil. Min kompis trycker av och BOOM. Vilken smäll! Det vart fel bil vi tog. Dom vi spelade mot fick en bil utan C4, våran flykt bil. Kul grej dock

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

Förlorat mot en hunter som rogue i WoW.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Hade suttit o kämpat me ett Racingspel kommer inte ihåg vad de hette hade fått en riktigt bra tid efter ett tag faktist. O då kommer min fassas fulla polare in på mitt rum o klår tiden på första försöket.. Då funderade jag på att byta intresse

hihi! I feel your pain man!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

hahah ungefär 2002/2003 när jag spelade wc3 första gången så var jag på ett internetcafé med en kompis som var exakt lika kass som mig och vi byggde saker osv. Sen försökte jag attackera dom andra med wisps Det blev många skratt i lokalen då..

Permalänk
Avstängd

Detta borde väll räknas (Det står ju i ett spel ) Jag kissade i Zelda kassetten när jag väldigt liten i hopp om att få ett gult vattenfall i början.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Detta borde väll räknas (Det står ju i ett spel ) Jag kissade i Zelda kassetten när jag väldigt liten i hopp om att få ett gult vattenfall i början.

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA... *djupt andetag* HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA!

Bästa hittils! Fyfan, klockren.

Permalänk

Gorde WTK fast TK under national cup

Visa signatur

EVGA P55 SLi | EVGA GeFORCE GTX 470 | i7 Quad 870 + CROSAIR H70 | Dominator DHX+ 4GB |

Permalänk
Avstängd

Alla dessa förkortningar

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Första gången jag spelade morrowind III så skulle jag köpa vapen i en butik, plockade upp det vapen jag ville köpa. THIEF!!!! THIEF!!!! GUARDS!!!
Jag är inte så mycket för rollspel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cymorph
Jag lirade Fable och dödade min fru

Jag lirade fable och blev homo

edit: I spelet alltså

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wassblad
Jag lirade fable och blev homo

edit: I spelet alltså

Hehe

Det pinsammaste jag har gjort är när jag satt och lirade FEAR med en kompis, det kom något som skrämde mig så jag hoppade till och släppte en rejäl brakare!

Ungefär så här: BBBRRRRRRRUUUUUTFFFFTTTTPPRR!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Varning: följande inlägg makes no sense om man inte spelat Dark age of camelot...

Spelade som bard ett tag i höstas, och råkade använde SoS vid hib-inc, och inte långt ifrån heller utan när de verkligen var på oss..!
Alla på venten börjar skratta som fan... fick nog skit för det i en månad eller så..

(plus eftersom vi var så pass nära så såg den andra gruppen typ "xxx casts a spell", så fick ju 20 meddelanden sen också från dem "hahaha what the hell man?!" )

Permalänk
Medlem

Skapade min WoW char på Burning Legion.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Var barnvakt åt min lillasyster och satt och spelade call of duty. En clanbase match näst sista rundan så dör jag, hör syrran vakna (sent på kvällen då) och hämtar hon å hon får sitta i mitt knä sista rundan jag spelar. Precis vid spawn så börjar hons små händer smattra å slå på tagentbordet. Kastar granat och pang alla 5 team members dör. Vi förlorar matchen.

Å mina team m8s tror inte på vad som hände så jag vart kickad ur clanen

Permalänk
Medlem

Jag har några gånger då jag spelat Ragnarok online råkat trycka alt-f4 istället för alt-4. Pinsamt när man är mitt i en konversation eller ska tacka för att någon buffat en.

Riktigt pinsamt blir det dock först då jag kliver upp på dansmattan till PS2...

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem

tactical-ops:
spelade mesta av kvällen på servrar utan FriendlyFire, byter till annan server MED FF.
dock undgår det mig...

har 3 skott kvar i mp5:an och ska skjuta av dom för o ladda om.
siktar slentrianmässigt i nacken på lagkamraten framför... och trycker av....
perfekt gruppering av skotten... inte ett utanför

tog en stund att förklara att jag är en repektabel spelare från en respektabel klan som inte har för vana att nacka mina medspelare på pin kiv...

jag fick stanna men kickbannen låg i luften resten av kvällen

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.