Hur gör man snyggast runt hål i chassit ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Om du bor i norrort kan du ju alltid dra till obs. Såg att dom hade en för 199, billigt. Då kan du köpa billiga blad från byggan oxå. Där köpte jag mina. Fast ja kör med en bosch maskin. Funkade bra. Fast ill ha så jag kan ställa ner hastigheten lite mer. Keep up the work Om du jobbar än >.>

hur skiljer sig OBS! från ClasOhlson's sticksåg? (samma pris)

Permalänk

ja tror att d e "samma skit" som säljs fast under olika märken

Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk

eller ta å slippa det jobbiga, istället köp ett gips"borr"? med diameter på 120 å gör hur många hål du vill. Hur enkelt som hällst. jag har kört i både plåt och i alu, men tejpa både under och över för bästa resultat,

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

vad är en gips"borr" då?

Permalänk
Medlem

bästa sättet är juh självklart hålsåg, blir bäst resultat helt klart går även fortast

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk
Medlem

Bara jag som tror att du behöver en himla lågt utväxlad borrmaskin för att hålsågen inte ska hugga och bränna maskinen?

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -NioB-
ni som har sågat/borrat hur blir det med färgen på chassit? sabbas det mycket? och hur blir kanterna altså sidan på plåten(den tjocka delen), om man ser mkt att där inte är färg iom att man ser naken plåt. Sen är det alu eller stål ni har sågat/borrat i? jävla skillnad på dem

På tal om det, från vilket håll ska man såga för att sabba utsidan så lite som möjligt om man använder en sticksåg med diamantklinga? Ska man använda maskeringstejp?

Visa signatur

Moddning är beroendeframkallande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi
bästa sättet är juh självklart hålsåg, blir bäst resultat helt klart går även fortast

Har du egen erfarenhet av detta?

Och finns det hålsågar i samma storlek som 120mm-fläktar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickeZ
hur fungerar vattenskärare?

vattenskäraren jag kör funkar som så att du har en stor jävla pumpjävel som pumpar upp ett tryck på ca 3000 bar...det vi använder vanligtvis...när vi skär tex 100mm rostfritt så är det 16000 bar som gäller.... detta vatten skickas sedan vidare till en blandare där det blandas med väldigt finkornig sand...fortsätter sedan färden genom ett prisma som är på ca 0,5 mm i diameter....ut kommer en vattenstråle med otroligt tryck o väldigt tunn....denna stråle skär sedan efter ett mönster som man förprogrammerat med en dator...

det man skurit blir precis som mönstret, felar 0,1 mm om du har otur...kort sammanfattat

kanske lite oftopic, men killen ville veta ^^

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk

Kör med sticksåg tycker jag... men maskera som sjutton först med exempelvis maskeringstejp så slipper du onödiga repor.