Uppkommande Conroe-processorer

Permalänk
Medlem

Jag tror att intel kommer igen, förr eller senare och kanske med Conroe, vem vet?

Ett effektivt sätt att få slut på allt jävla löjlande här på förumet är helt enkelt att införa en åldersgräns. Barnen tillför ju ganska exakt; noll.

Visa signatur

DN1D

Permalänk

Verkar som att Intel har ett kanske inte vinnande men i alla fall bättre koncept än Pentium4 på gång

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNsT€R
Verkar som att Intel har ett kanske inte vinnande men i alla fall bättre koncept än Pentium4 på gång

Just precis. De är på rätt väg i alla fall.

Permalänk
Medlem

kör på best bang per buck jag som alltid, sen om det är intel via eller amd
skitsamma konkurens är bra, speciellt för oss som köper delar ofta
ska byta min huvudburk snart som är 3år gammal vad det blir får alla tester utvisa framöver

hoppas nu bara att nya intel coren spöar Amds nuvarande så Amd pressar på med ytterligare bättre osv. osv. har ju varit lite stilla i just detta kriget på sistone vill jag påstå.

Visa signatur

PII 450 / 256MB S3Trio /Diamond MonsterII voo2 SLI
2699V3 1070 64GB 50+TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMB
kör på best bang per buck jag som alltid, sen om det är intel via eller amd
skitsamma konkurens är bra, speciellt för oss som köper delar ofta
ska byta min huvudburk snart som är 3år gammal vad det blir får alla tester utvisa framöver

hoppas nu bara att nya intel coren spöar Amds nuvarande så Amd pressar på med ytterligare bättre osv. osv. har ju varit lite stilla i just detta kriget på sistone vill jag påstå.

Båda pressar redan nu så hårt dom kan.

Permalänk
Medlem

Intressant.

Permalänk
Medlem

Lite tragiskt att sweclockers nyhetsrapportör inte kan tolka en nyhet ordentligt. 1 kärna med 4mb L2-cache? Jahaja...

Permalänk
Medlem

"Båda pressar redan nu så hårt dom kan."

Tror nog mkt väl att intel vet hur långt efter AMD dom är .. dom måste ju fasa ut netburst arkitekturen hade ju kostat multum annars om dom inte fullföljt roadmappen gissar jag . alla kostnader mm

Visa signatur

PII 450 / 256MB S3Trio /Diamond MonsterII voo2 SLI
2699V3 1070 64GB 50+TB

Permalänk
Medlem

Enligt the Inquirer ska Conroe ha cirka 30% högre IPC än nuvarade Pentium M (dothan?) samt att Intel för nuvarande har Conroe XEs at 3.33GHz.
Time will tell

Den större cache minskar latency problemen med Intels FSB.
Något som jag inte hittat något svar på, kommer Conroe ha stöd för x86-64?

Permalänk

Jag hoppas verkligen denna processor blir bra, men jag kan ändå inte hjälpa att önska att AMDs nya processor blir bättre. Allt för att marknaden ska pressas mer mot 50/50.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spaic

Något som jag inte hittat något svar på, kommer Conroe ha stöd för x86-64?

Eftersom Merom kommer att ha det, så är det högst troligt att Conroe också får det. Eller EM64T i detta fall.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

Problemet för AMD är ju igentligen att det är såpass få företag som köper vanliga arbetstationer baserat på deras cpu:er för entusiast marknaden har ju dominerats KRAFTIGT av AMD de senaste åren.

Jag har för mig att jag såg någonstans att conroe INTE kommer ha stöd för X86-64 vilket är tråkigt, men jag menar hur många här har 64-bitars operativ så att man kan använda AMD:s 64 bitars stöd?
Inte jag iallafall

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMB
"Båda pressar redan nu så hårt dom kan."

Tror nog mkt väl att intel vet hur långt efter AMD dom är .. dom måste ju fasa ut netburst arkitekturen hade ju kostat multum annars om dom inte fullföljt roadmappen gissar jag . alla kostnader mm

Men vad har det med saken att göra?
Intel pressar fram Conroe så snabbt dom bara orkar. Och AMDs ingengörer jobbar sig svettiga med att komma på metoder att kontra Conroe som antagligen kommer bli snabbare.

Permalänk
Medlem

"Uppkommande" nog för att det heter så på engelska men på svenska heter det bara kommande

Visa signatur

jag har en dator och en till och en till och så vidare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
Ser dyrt ut, $529 är mycket pengar. Fast 2.6 GHz ser ju trevligt ut om den har ungefär samma IPC som Yonah, förhoppningsvis har den tom lite bättre (särskilt då på flyttalsberäkningar).

dollar står väl runt 7 kr eller har jag fel? undrar om dom är varma som prescotten!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben

Jag har för mig att jag såg någonstans att conroe INTE kommer ha stöd för X86-64 vilket är tråkigt, men jag menar hur många här har 64-bitars operativ så att man kan använda AMD:s 64 bitars stöd?
Inte jag iallafall

Utskriften av Otellinis tal från IDF visar att alla de tre kärnorna har stöd för EM64T, Vanderpool och LaGrande. Tydligen demoar han Fedora Linux 64 på Conroe och Windows 64-bit edition på Merom. Om jag inte missuppfattar nu och han kör på IA64 istället...

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

Snarare runt 8 kr för en dollar, så billiga är dem inte.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!