TV-Out. Detekterar inte TV

Permalänk
Medlem

TV-Out. Detekterar inte TV

Hej. Jag vet att det finns massor om det i forumet men jag hittar inget bra svar.

Jag har ett ATI Radeon X850 XT PCI och kör Win XP SP2.
Min TV är en ny Panasonic med 100Hz.

Jag kan inte få kontakt med TVn. Använder en scartadapter o i den har jag både komposit och SVHS inkopplat. Har även testat utan scart adaptern rakt in i SVHS och komposit uttag i TVn utan resultat.

Har nyaste drivrutinerna installerade.
Har testat Force TV och sånt i ATI Catalyst Center.

Har ingen aning om vad som är fel. Har t.o.m testat två olika SVHS sladdar men det är samma resultat.

Nån som vet vad som kan vara fel?

/Erling

Permalänk
Medlem

Re: TV-Out. Detekterar inte TV

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erling85
Hej. Jag vet att det finns massor om det i forumet men jag hittar inget bra svar.

Jag har ett ATI Radeon X850 XT PCI och kör Win XP SP2.
Min TV är en ny Panasonic med 100Hz.

Jag kan inte få kontakt med TVn. Använder en scartadapter o i den har jag både komposit och SVHS inkopplat. Har även testat utan scart adaptern rakt in i SVHS och komposit uttag i TVn utan resultat.

Har nyaste drivrutinerna installerade.
Har testat Force TV och sånt i ATI Catalyst Center.

Har ingen aning om vad som är fel. Har t.o.m testat två olika SVHS sladdar men det är samma resultat.

Nån som vet vad som kan vara fel?

/Erling

Börja med att bara koppla in komposit sen finns det ett alternativ som hetter typ "Force tv detection" under display options i control center

Permalänk

Har du något TV spel eller så? När jag har gamecube inkopplat i RCA kontakterna på framsidan av TVn så blir det att den tar upp en SCART kontakt så att säga.
Det jag försöker säga är om du har något annat inkopplat i TV, ryck ut det

Permalänk
Medlem

Jag har ett Radeon x850XT PCI-E och för mig så fungerar inte tv-out med Catalyst 5.9 och uppåt. Jag kör med Catalyst 5.8 för att få det att fungera. Använder mig av S-video kabel. (Tvn är en Sony Trinitron 32" 100hz)

Visa signatur

C2D 6600@ORG, GigaByte-DS4, 1024mb RAM PC5300, 250GB WD Caviar 16MB, Radeon X300SE 128mb.

Permalänk
Medlem

Inget av de funkar tyvärr men tack ändå..
(Min TV är förövrigt en Panasonic TX-32PM11F http://www.panasonic.se/servlet/PB/menu/1114132_l15/index.htm... )

Permalänk

Kör du med dubbla skärmar eller utökat skrivbord, klonat ??

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lidas1557
Kör du med dubbla skärmar eller utökat skrivbord, klonat ??

testat båda...

Permalänk

Kan tyvärr inte hjälpa dig, men enligt ATI så har kortet tv support upp till 1024x768 så om du har högre än det kanske det inte funkar. Tycker själv att det låter lite konstigt att det inte ska funka på högre upplösningar än så. Har du haft någon annan tv inkopplad förut?

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

Nepp aldrig kört TV-out med varken den här datorn eller den här TVn förut...
Men jag har ju kört TV-out på annat sen förr så jag vet ju lite hur de funkar..