Permalänk
Medlem

bästa UV Dye?

tjena. vilke är bästa UV Dye tillsattsen man kan ha i vatten kylningen?
tar gärna olika tester hellst med flera olika så dem gämförs.

Jag strävar efter ett system där det inte går att se igenom vattnet.
"nästan som slime liknande"

Det ska riktigt lysa om det utsätts för UV-ljus.

Man ska inte behöva hälla i mer än 1st flaska.

Och det ska inte ha specielt stor efekt på hur bra det kyler.

Jag använder ca 75cl - 100cl destielerat vatten.

tack tack för alla svar

EDIT: skulle det inte vara dags att göra en egen flik för just vattenkylnings frågor då dem tar upp ganska stor platts i forumet.

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

Re: bästa UV Dye?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
tjena. vilke är bästa UV Dye tillsattsen man kan ha i vatten kylningen?
tar gärna olika tester hellst med flera olika så dem gämförs.

Jag strävar efter ett system där det inte går att se igenom vattnet.
"nästan som slime liknande"

Det ska riktigt lysa om det utsätts för UV-ljus.

Man ska inte behöva hälla i mer än 1st flaska.

Och det ska inte ha specielt stor efekt på hur bra det kyler.

Jag använder ca 75cl - 100cl destielerat vatten.

tack tack för alla svar

EDIT: skulle det inte vara dags att göra en egen flik för just vattenkylnings frågor då dem tar upp ganska stor platts i forumet.

hm du kan iaf hitta sådan lösning på denna sida http://www.djservice.org/Utrustning...ning/UVljus.htm

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Re: Re: bästa UV Dye?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplode
hm du kan iaf hitta sådan lösning på denna sida http://www.djservice.org/Utrustning...ning/UVljus.htm

Tjenare... jag tvivlar på att det där är avsett för vattenkylning, om man köper specielt för det så brukar det vara alla möjliga saker i som tex, dödar bakterier och annat snusk, smörjer pump och minskar ytspänningen.

så jag tror inte det där hjälper.

tack endå det finns säker nå annat ql man kan handla där

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: bästa UV Dye?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
Tjenare... jag tvivlar på att det där är avsett för vattenkylning, om man köper specielt för det så brukar det vara alla möjliga saker i som tex, dödar bakterier och annat snusk, smörjer pump och minskar ytspänningen.

så jag tror inte det där hjälper.

tack endå det finns säker nå annat ql man kan handla där

Jo de e sant GL med vattenkylningen

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

jag körde gul till mitt astek waterchill och det är slime rakt igenom nu ska bara ett UV-ljus in så det lyser fint också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Byberg
jag körde gul till mitt astek waterchill och det är slime rakt igenom nu ska bara ett UV-ljus in så det lyser fint också.

nu va det ju så att jag ville veta vilken sort ni använde? hehe

Visa signatur