BF2 patch 1.2 släppt

Permalänk

BF2 patch 1.2 släppt

# Fixed bug with capturing a flag from outside of the flag radius.
# Fixed map selection screen issue on Wetlands
# Being able to pass through walls using a spinning tank turret has been fixed. It has also been address on all rotating vehicle positions just to be safe.
# Tanks taking damage from the terrain has been reduced
# The Red/Blue nametag bug has been addressed
# The disappearance of tank projectiles and grenade launcher projectiles during online play has been improved and should occur less frequently
# The distance for throwing hand grenade, ammo packs, and health packs has been increased"

finns att tanka på www.bf2.se

massa godis om patchen http://www.totalbf2.com/articles/article/46/3

Permalänk
Medlem

Sweet. Var behövligt.

OfT:
Fixa till din signatur?

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem

Sweet, nu ska jag ge spelet en chans till

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

YAAAAY!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!
Nu jevlar ska jag lira när jag kommer hem ^^

Permalänk
Medlem

Hej. En ganska lustig sak jag märkt med denna patch är att, före patchningen med 1.2 stod det att min nästa rank är Fanjunkare, nu står det Styckjunkare! Lite dålig översättning eller!? Någon fler som sett detta?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Har det skett någon ändringen med FPS:en? Jag har hört att den skulle öka i den nya patchen, men det kan ju bara ha varit bs.

Permalänk
Medlem

Ingen arning men för ett par dagar sedan ändra jag min inställningar högre AA osv, fast dom verkade aldrig bli aktiverade förens nu med den nya patchen först nu såg jag ett riktigt stor skillnad.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Ingen arning men för ett par dagar sedan ändra jag min inställningar högre AA osv, fast dom verkade aldrig bli aktiverade förens nu med den nya patchen först nu såg jag ett riktigt stor skillnad.

vilket låter riktigt nice

fan vad gött med patch, vill hem och spela

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Hoppas jag kan instalera den UTAN en massa jävla pill. Åter kommer hur det går, går det för mej, går det troligne för alla, för jag har inte kunnat instalera en ända patch ordentligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gillar skarpt att dom tog bort Dolphin Diving och att man kan skjuta när man hoppar. Ser allt för många Dolhin-Diving-assault-hoppande-med-granatkastaren-och-skjuter ^^

Permalänk
Medlem

Wooooooooooaww! Det funkad att instalera, nu ska man prova om det går att spela också!

Visa signatur
Permalänk

Ursäkta okunnigheten, jag har en fråga.

Vad innebär "Dolphin Diving"?

//Tack på förhand

Visa signatur

AMD Athlon 64 Venice 3500+ @ 2600MHz | Corsair XMS C2 2GB PC3200 DDR @ 217MHz | Sapphire X800XL @ 420/1060MHz| Abit AN8 SLI nForce4 | Lian Li PC7 SE med dämpmatta
CPU-kylare Zalman 9500 | GPU-kylare Zalman VF700 | CPU Temp Idle = 26, Full Load = 49

Permalänk
Medlem

Funkade att spela också! Ett stort plus för deras senaste patch!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thegambler79
Ursäkta okunnigheten, jag har en fråga.

Vad innebär "Dolphin Diving"?

//Tack på förhand

det är då dom hoppar pumpar på Z för att lägga sig ner o samtidigt pumpar vilt med kulor . Upprepa detta 20 gånger och spamma gärna chatten om hur "elit" du är .

Permalänk
Medlem

Och så var det dehär med att hitta en bra server att ladda ner ifrån

Kommer ihåg när demot släpptes, vilken hysteri det var

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

PrintScreen slutade fungera för mig. Någon som har samma problem?

Sen kunde jag inte ta upp mina Claymores. Både jag och mina lagkamrater kunde kliva och hoppa på den utan att det hände något...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Och så var det dehär med att hitta en bra server att ladda ner ifrån

Kommer ihåg när demot släpptes, vilken hysteri det var

Tankar min från filecloud just nu....ligger på 124Kb/sek så det kan vara en idè i nuläget om du kan vänta ett par minuter innan downloaden startar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HighLander
Tankar min från filecloud just nu....ligger på 124Kb/sek så det kan vara en idè i nuläget om du kan vänta ett par minuter innan downloaden startar.

Hehe ligger faktiskt också på 124 kB/s från filecloud.

EDIT: 123 nu

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Relik 📜

Det är fint att spela nu

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Patchen från filecloud verkar inte fungera. Den sätter igång två stycken installationer på en gång. För försöka trixa lite då

Har prövat en annan patch och den fungerar inte. Får avinstallera spelet då och pröva igen.

EDIT: Fungerade efter avinstallation

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Patchen från filecloud verkar inte fungera. Den sätter igång två stycken installationer på en gång. För försöka trixa lite då

http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/patch.JPG

Har prövat en annan patch och den fungerar inte. Får avinstallera spelet då och pröva igen.

Vart likadant för mej 2st startade när jag kolla på aktivitetshanteraren fast min install gick perfekt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Har lagt upp patchen här: http://www.gameupdates.org/details.php?id=192
Bittorrentsida med dedikerade seeders.

Permalänk
Medlem

ftp://bf2:bf2@85.226.237.28/BF2_Incremental_Patch_1_1.12_-_1....

Var ganska snabb, 800-900 kb/s och det duger ju.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
Har det skett någon ändringen med FPS:en? Jag har hört att den skulle öka i den nya patchen, men det kan ju bara ha varit bs.

dom skickar med ett 7800 kort med patchen,därav FPS ökningen

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Jag tyckte mig märka av en viss förbättring av fps efter installation av nya patchen, en 5-10 fps mer med samma inställningar, och det är ju bra.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Läste tråden på Fragzone om denna patch.
Den är en inofficiell beta-patch, alltså inget som DICE/EA släppt publikt.
Har man installerat denna måste man förmodligen ominstallera spelet när den riktiga patchen släpps.

Här är en länk till det officiella forumet där en representant skriver att patch 1.2 ännu inte är skarp.

http://forum.eagames.co.uk/viewtopic.php?t=17702

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem

Från BF2.se:

"Jo patchen skulle inte släppas förrän kl 18 men den spreds mellan siterna nu inatt och sen när bf-news valde att posta den för ett par timmar sen var det ingen ide att hålla inne på den längre.. Går inte att stoppas när bollen satts i rullning!

Har förstått att det var blandade känslor från EA om att patchen redan är ute, typ 15 h innan de tänkte det så skulle inte vilja vara den som läckte den, om det nu går att spåra det

Happy Fragging!"

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla om det är så att man måste hålla på att krångla, med att flytta den där någon "temp" map eller vad man nu gjorde med den förra patchen. För det var förbannat jobbigt.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Relik 📜

Denna patch ska nog vara skarp.. Men, release var satt till 18.00.. Det ger sig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S