Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Aha ok, då har jag möjligen fel, läste lite snabbt bara vad modellerna var till. Antagligen så kan inte andra se ens bil kan jag tänka mig.

Jag frågade en snubbe förut som hade målat sin bil varför hans bil syndes för alla men inte min (som också var målad). Man måste tydligen då registrera sig på trackmania's hemsida för att andra ska kunna se om bilen är omgjord. För jag såg här om dan en bil, tror det var en porsche/BMW kanske det var, men men kommer faktist inte riktigt ihåg hur den såg ut :/. Sen så var det någon som hade ändrat sig tuta så att det lät som om en ambulans

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Bilar från Sunrise funkar hur bra som helst i Nations. Dom felsta iaf, ibland får man fixa mipmaps blaha...
Bara lägga in i mappen:
TrackMania Nations ESWC\GameData\Skins\Vehicles\StadiumCar
Vissa serverar har skin uploads avstängda och andra inte.
Så ibland ser andra in din bil och ibland inte, du behöver dock inte registera dig med en Trackmania nyckel på hemsidan för detta.
Kanske går fortare då, kan vara lite segt att ladda bilar till andra. Jag vet inte rikigt hur det funkar.

Visa signatur

<:: 2600+ :: Radeon 9600Pro :: 512 TwinMOS 400mhz ::>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradis
Jag frågade en snubbe förut som hade målat sin bil varför hans bil syndes för alla men inte min (som också var målad). Man måste tydligen då registrera sig på trackmania's hemsida för att andra ska kunna se om bilen är omgjord. För jag såg här om dan en bil, tror det var en porsche/BMW kanske det var, men men kommer faktist inte riktigt ihåg hur den såg ut :/. Sen så var det någon som hade ändrat sig tuta så att det lät som om en ambulans

Och hur gör man det? Man kan ju bara logga in där med sitt trakmania login men inte registrera direkt.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Och hur gör man det? Man kan ju bara logga in där med sitt trakmania login men inte registrera direkt.

efter att du loggat in så är det bara scrolla ner lite så står det autfohsfds nått

Permalänk
Medlem

men vafan någon som kom på en lösning på invalid key problemet???

Permalänk
Medlem

Riktigt roliga banor du har gjort Save.. jävligt kul att spela inne på din server också..

oft: Nickar Mahlberg

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Riktigt roliga banor du har gjort Save.. jävligt kul att spela inne på din server också..

oft: Nickar Mahlberg

Tackar och bockar! Servern är nu nere för lite förbättringar.
Håll utkik efter "Save's Kakburk!" om ni vill vara med och leka.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

tjoho verkar som det finns lite ban byggare här och undrar om ngn kan svara på mitt problem?

jag har byggt 2 banor och funar nästan felfritt utom att man slutar inte köra när man kört över mål linjen ngn som vet vad som är fel?

har inget ställe att ladda upp banorna atm

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
tjoho verkar som det finns lite ban byggare här och undrar om ngn kan svara på mitt problem?

jag har byggt 2 banor och funar nästan felfritt utom att man slutar inte köra när man kört över mål linjen ngn som vet vad som är fel?

har inget ställe att ladda upp banorna atm

Använd grön startpunkt och rött mål så ska det funka.

Permalänk
Medlem

jo jag har gjort det men funkar ändå inte ska försöka ladda uppbanorna senare idag

Visa signatur

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

har du möjligen tagit start för varv så man ska köra varv el något sånt måste vara grön startpunkt ala sprint race

Permalänk
Medlem

Du kanske har klickat ut någon checkpoint(blå) på något ställe du inte passerar.

Visa signatur

<:: 2600+ :: Radeon 9600Pro :: 512 TwinMOS 400mhz ::>

Permalänk
Medlem

Har kanske blivit besvarat förut, men hur lägger jag in egna stickers att sätta på min bil? Har ett antal bilder i .jpg och .gif format.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Tackar och bockar! Servern är nu nere för lite förbättringar.
Håll utkik efter "Save's Kakburk!" om ni vill vara med och leka.

Håller med lätt kul igår!
Måste nästan sätta mig och börja bygga jag med ju

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

det finns en bugg på en bana "round about" tror jag det var, då kan man åka vänster till andra sidan så man tjänar 20 sec. hoppas du förstår vad jag menar eller ser det snart.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Usch, märks allt mer att servrarna blir förpestade av omogna cs-spelare, hoppas verkligen att det bara är en tillfällighet.
I övrigt är spelet riktigt skoj. Ligger för närvarande runt rank 60-90 i Sverige, Supreme var namnet :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosworth
Usch, märks allt mer att servrarna blir förpestade av omogna cs-spelare, hoppas verkligen att det bara är en tillfällighet.
I övrigt är spelet riktigt skoj. Ligger för närvarande runt rank 60-90 i Sverige, Supreme var namnet :).

Ah Supreme, dig har jag spelat en del med Jo lite omoget på en del ställen de senaste dagarna....

Tyckte det gick skitbra för mig, vann massa, så hitta jag en server med lite folk som låg typ topp 100 på världsrankingen och så, så var man 5 sekunder efter på alla banor igen Fan en del har spelat detta lite för mycket alltså!!

edit: oh förresten ny bil på G nu, jävligt het kan jag lova!! (Rosa/Orange, de nya innefärgerna!!)

Permalänk
Medlem

Jo tack Sneo, dig har man haft en del fighter med :).

Förövrigt rekommenderar jag att glida in på någon norsk server ibland, var tidigare helt ensam svensk mot 18 norrmän.
Ilskan i chatten när du gamla du fria spelades gick nästan att ta på Priceless!

Edit: En snubbe som kan göra riktigt bra och roliga banor är Qbert. Väl värda att testa!

Permalänk
Medlem

jupp löste felet- lite checkpoints fel

.. spelade på qberts server förut å hans banor var rätt kul faktiskt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ehum... *harkel harkel*
känner mig lite korkad här...
Tänkte jag ställer frågan här där kanske någon annan också har nytta av det istället för att fråga bästa polarn (google).

hur i mormors heliga risgrynsgröt lägger jag in egna maps så man kan lira dem online med andra? Jag får banne mig inte upp dem i listan...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

har du validerat dom eller vad det heter ska finnas med i listan då

Permalänk
Medlem

Tackar save för en trevlig server och trevliga banor

( MrSweden kallad i spelet )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HighLander
Tackar save för en trevlig server och trevliga banor

( MrSweden kallad i spelet )

Tack själv!

"Wheels of Blinding Speed" som går upp imorgon på kakburken kommer visa på vad man kan göra med finslipade specialeffekter.

Ska se över vad man kan göra med Roundabout för att få den både roligare och mindre fuskvänlig. Superior Symetry kommer antagligen försvinna, verkar inte vara någon höjdare för de flesta.
På återseende (i kakburken).

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack själv!

"Wheels of Blinding Speed" som går upp imorgon på kakburken kommer visa på vad man kan göra med finslipade specialeffekter.

Ska se över vad man kan göra med Roundabout för att få den både roligare och mindre fuskvänlig. Superior Symetry kommer antagligen försvinna, verkar inte vara någon höjdare för de flesta.
På återseende (i kakburken).

Bara ett tips sådär, det går att fuska på "mind the gaps" också... du behöver en checkpoint efter andra "gappet". Om man saktar in och svänger hårt höger i gap #2 så kan man hoppa över ett helt varv. En checkpoint efter gap två där borde lösa det då man inte kan avsluta racet om man hoppar över det varvet.

Dock tycker jag symetry är skitkul lite enklare men ändå luriga svängar riktigt trevlig imo. Fast bäst är close quarters

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Bara ett tips sådär, det går att fuska på "mind the gaps" också... du behöver en checkpoint efter andra "gappet". Om man saktar in och svänger hårt höger i gap #2 så kan man hoppa över ett helt varv. En checkpoint efter gap två där borde lösa det då man inte kan avsluta racet om man hoppar över det varvet.

Dock tycker jag symetry är skitkul lite enklare men ändå luriga svängar riktigt trevlig imo. Fast bäst är close quarters

Aah ok! Ska se över det, tack!
Har du kört Close Quarters Revisited än?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Aah ok! Ska se över det, tack!
Har du kört Close Quarters Revisited än?

klart jag har Fick inte lika bra tider som på första varianten dock.. vet inte om det berodde på en dålig dag eller renoveringen dock, men kul är den!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk

Kan också rekomendera Saves Kakburk. Riktigt roliga banor. (Madmax)
Bra jobbat Save.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

Jag upptäckte det också när jag körde den, kom typ tio sekunder före =] ...det är det roligaste med hemmabyggda banor att försöka hitta genvägar ..det är inget fel med att det finns genvägar ifs bara de är rätt svåra och kanske ger typ nån sekunds försprång istället för tio.

Permalänk
Medlem

wheels of blinding speed var grymt svår i början när man spelade,, speciellt det första hoppet. Men efter några varv så kom man över, men kommer behöva mycket mer övning på den.

tack för all tid du lägger ner Save

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blinding speed va kul, men jag gillade inte röd-toningen när man drog på... vart stört psykopatsvårt att uppfatta vilken hastighet man skulle hålla in i kurvan... vart faktiskt lite irriterande istället för svårt då det mer kändes som att man fick chansa... men annars var den kul.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex