SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Datorn fick ryck efter windows updates

Hallå ska nu beskriva mitt "lilla" problem. Var så här att jag hade haft igång min dator i nästan 3 veckor den har funkat fint dem andra månaderna fick den i oktober typ (AMD 3800x2 K8N-SLI TWINMOS 2x 512DDR och 9st 200-300gb diskar samt 350w nätagg det är seatronics inget billigt skit har klarat mig på det i 2 år typ) aja jag installerar updateringarna och den vill starta om. Visst kan jag väl göra det uptime är inte det viktigaste för mig så jag startar om. Den kommer till windows laddningen och går förbi, allt är svart. Inget händer provar starta om och ta gamla inställningar via f8 går inte provar felsäkert läge, kom till mup.sys där hängde sig felsäkert läge. Provade clear cmos med batteriet och annat. Hjälpte inte, provade att dra ut en disk för att se så det inte hade med ström att göra. Visade sig att jag kom in i windows iaf dock provade jag koppla in disken och dra ur en annan det gick inte stannade på samma ställe helt svart. Provade byta idekablar, byta raidkort. Hjälpte inte. Formaterade om datorn hängde sig under installation dock satte jag i min usb mus under installationen så kan ha varit det men allting gick igång efter andra installationen. Puh tänker man en död disk och nu funkar allt men icke tar nog 2-3 timmar medans jag kollar på smallville @ laptopen så ser jag en blåskärm på min crt och den startar om. Bootar upp och laddar ner prime 95 kör det får hardware failure ändrar affinity till "0" det går igång inga hardware failure låter den gå typ 30 min innan jag bestämmer mig för att pilla med ljudet under den är igång jag hörde hur strömmen stängdes till alla enheter det lät rätt så högt måste jag säga och den startade om. Nu sitter jag och kör prime 95 iväntan om att det kommer hända igen.
Så kära folk på sweclockers vad tror ni att det är? Vad ska jag kolla osv är helt ärligt talat så sjukt trött på detta att jag vill bara slänga mig i sängen och sova.

Edit: Nu fick jag ett error i Prime 95 det lyder så här:
FATAL ERROR: Rounding was 0.5 expected less than 0.4
Torture test ran 28minutes - 1 error - 0 warnings

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

minnena? måste väll stå mer fel än bara en rad?

ett 350watt nätagg klarar inte 9 diskar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
minnena? måste väll stå mer fel än bara en rad?

ett 350watt nätagg klarar inte 9 diskar

den har dragit 9 diskar i ungefär 1 år utan problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
den har dragit 9 diskar i ungefär 1 år utan problem

kan det inte vara så att nätagget börjar sjunga på sista versen då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Byberg
kan det inte vara så att nätagget börjar sjunga på sista versen då?

Kan det väl vara, antar att jag får köpa ett nytt. men hur kollar jag minnena utan att gå in i dos för att göra tester där? har ingen diskettstation nämligen.

Visa signatur