Jag införskaffade ett GW 7800GT kort förra veckan och allt verkade vara bra tills jag försökte öppna ett spel, benchprogram eller se film via windowspelaren.
Jag kan köra vanliga program, memtest, superPI och prime utan problem i timmar men så fort jag öppnar något av dessa program så får jag ett blå/grönt mönster över hela skärmen och datorn bootar om sig!? Mina erfarenherer säger att det är något med minnena på grafikkortet eller värmeproblem. Värmeproblem kan det dock inte vara tycker jag eftersom problemet finns där även precis när man slår på datorn!
Kortet köptes som demovara så det följde inte med några kablar eller drivare men jag har ju en PCIex kabel från mitt agg som jag kopplat in och det ska väl räcka?
Kan man ställa om ett kort så det ska gå som SLI med någon jumper eller så som kan vara boven.
Jag funderar starkt på att RMA kortet men vill ju pröva allt innan själv. Tyvärr har jag ingen bekant som kör med PCiex gränssnitt så jag kan inte prova kortet i annan dator.
Någon som känner igen detta eller har något tips??
Jag kan ju passa på att säga att jag kör med dom senaste drivarna till chipset och display med.