Extrema konstiga ljudproblem ( ASUS A8N-SLI )
Har ett problem som jag inte tror nån av er kan en lösning på.
Har ett ASUS A8N-SLI moderkort.
Problemet är följande. Spelar BF2 i klan och andra spel och som många klaner använder vi oss utav Ventrilo. Det som har skett är att jag inte nu mera kan prata. Det kommer så att säga inget ljud när jag pratar, Har provat med andra headset och även köpt mig ett helt nytt för 800:-.
Formaterade om datorn då jag hade lite små skit på den och hoppades att
problemet skulle försvinna med formateringen vilket det inte gjorde.
Testade då att låna ett separat Ljudkort av en kompis då jag hela tiden har kört på det intergerade på moderkoret, Detta hjälpte inte problemet e kvar även fast jag bytade ljudkort. Testade tillomed ljudkoret som följde med till headsetet ett via USB.. tänkte att då e det nått fel på mitt headset kopplade då in det på min andra sämre dator o testade. Till min stora fasta och förvåning så funkade mitt headset där felfritt. Det komiska är att jag kan prata via ventrilo ändå ifall jag kör ljudet via min webcam ( logitech 4000 )
Vad i hela helvetes namn rent utsagt är det för fel på min dator?.. Varför kan man inte prata via micen på headsetet. Har testat o ändra inställningarna till exakta på den andra datorn ... NADA!...
Är verkligen i behov av hjälp då jag mer eller mindre måste ha ett fungerande headset med mic till matcher / pcw / ventrilo yrande.
Är det mitt moderkort som e sönder?.. hur kan då ljudet från webcammen fungera ( USB ) . Moderkortet är inte ens 5 månader gammalt . >Finns det en lösning på problemet ?.. hjälp mig killar....