Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Extrema konstiga ljudproblem ( ASUS A8N-SLI )

Permalänk
Medlem

Extrema konstiga ljudproblem ( ASUS A8N-SLI )

Har ett problem som jag inte tror nån av er kan en lösning på.

Har ett ASUS A8N-SLI moderkort.

Problemet är följande. Spelar BF2 i klan och andra spel och som många klaner använder vi oss utav Ventrilo. Det som har skett är att jag inte nu mera kan prata. Det kommer så att säga inget ljud när jag pratar, Har provat med andra headset och även köpt mig ett helt nytt för 800:-.
Formaterade om datorn då jag hade lite små skit på den och hoppades att
problemet skulle försvinna med formateringen vilket det inte gjorde.
Testade då att låna ett separat Ljudkort av en kompis då jag hela tiden har kört på det intergerade på moderkoret, Detta hjälpte inte problemet e kvar även fast jag bytade ljudkort. Testade tillomed ljudkoret som följde med till headsetet ett via USB.. tänkte att då e det nått fel på mitt headset kopplade då in det på min andra sämre dator o testade. Till min stora fasta och förvåning så funkade mitt headset där felfritt. Det komiska är att jag kan prata via ventrilo ändå ifall jag kör ljudet via min webcam ( logitech 4000 )

Vad i hela helvetes namn rent utsagt är det för fel på min dator?.. Varför kan man inte prata via micen på headsetet. Har testat o ändra inställningarna till exakta på den andra datorn ... NADA!...

Är verkligen i behov av hjälp då jag mer eller mindre måste ha ett fungerande headset med mic till matcher / pcw / ventrilo yrande.

Är det mitt moderkort som e sönder?.. hur kan då ljudet från webcammen fungera ( USB ) . Moderkortet är inte ens 5 månader gammalt . >Finns det en lösning på problemet ?.. hjälp mig killar....

Permalänk
Medlem

Funkar micken i andra program än vent. ? Tänkte att det kanske var problem med inställningar i ventrilo.

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk

Kanske låter som en självklarhet, men har du installerat senaste drivrutiner till ljudkortet?

Visa signatur

AMD64 3500+ @ 2.61GHz | Point of view 6800GS 256MB PCI-e @ 495/1200 | Asus A8N-SLI Deluxe | Zalman Reserator 1Plus | ADDA 120mm | Antec P160W | Tagan 480W Easyconn. | Samsung Syncmaster 930BF | Razer Diamondback PE | Logitech UltraX flat
3DMark 00: 23069 | 3DMark 01: 25250 | 3DMark 03: 13251 | 3DMark 05: 5923 | 3DMark 06: 2659

Permalänk
Medlem

nepp micen fungerar inte till nått annat program....

mog_gunner... Jag har provat senaste drivrutinerna både till det intergerade ljudkortet och det som sitter i PCI platsen ( Sound blaster live 24bit! ).....Så det har jag inte missat

Alltså förstår inte vad felet är på datorn

Permalänk
Medlem

Det är väldigt många som har problem med inbyggda ljudkort och BF2 tillsammans med ett headset, ibland funkar det... en annan gång är det helt dött.

Testa med att gå till KÖR å skriv: dxdiag, klicka på LJUD å dra mätaren till 'Enkel'

(Den här inställning har även en förmåga att hoppa tillbaka till 'Full acc' när den själv vill - så titta efter i dxdiag när du har startat om eller kanske installerat ljudapplikationer i datorn. Naturligtvis ska du även uppgradera ditt ljudkort/chip)

Permalänk
Medlem

Hade samma problem. Men det löste sig genom att installera om drivrutinerna

Permalänk
Medlem

Testade det du sa och blev tyvärr ingen förändring.

Kan det vara så att nånting på moderkortet har lagt av ?.. Vad skulle detta isåfall kunna vara ?.. eftersom ljudet funkar att sända ifrån webcam men inte nånannanstans ?....

testade för skoj skull att koppla ur webcameran men det gjorde ingen skillnad. Kan inte fatta va fasen problemet är igentligen ?!....

Allt e ju helt nyinstallerat i datorn "formateringen se inlägg #1"