Nintendo Revolution är riktigt liten

Permalänk

Särskilt efter att ha sett hur det fick för MS när de försökte med det.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

3300 är rätt mycket endå, trodde revolution skulle vara billigare än vatten o.o

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Varför då? Det är ändå (förmodligen) inte särskilt farligt många som kommer importera konsolen, så varför skulle man vilja göra det?

Zelda - Twilight Princess skall ha en världsrelease om jag inte minns fel. Att Nintendo då bundlar Zelda med Revolution och någon skiva med äldre Zelda spel som är anpassade för REV kontrollen vore inte helt omöjligt.

Änsålänge finns det ju faktiskt inte ett enda spel utannonserat till Rev såvitt jag vet, så möjligheten att det inte lanseras med nästa generations Mario är inte helt omöjligt. Dessutom så finns ju redan 360 runtom världen, så Nintendo måste ut med Revolution fort för att itne förlora marknadsandelar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Längtar så himla mycket till årets E3. Nintendo har sagt att E3 kommer vara deras kickoff för allt som har med Rev att göra så vi kommer få veta alla specs, alla hemligheter och massor med spel.

Permalänk

Blir det nån konsol blir det nog en revolution, kontrollen kommer ju äga sönder om den används rätt!

Permalänk

Feeetäääääg!

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Dreglar över gratis spelen
http://www.cubed3.com/news/3958 [/B]

Detta var bara rykten eller?

Sitter i tankar om att köpa en NES för att kunna lira de gamla godbitarna, eller eventuellt en GC för de nya titlarna.
Nån som vetom Revolution kommer ha någon som helst 'bakåtkompabilitet' överhuvudtaget?
Låter lite för bra för att vara sant

Synd att den inte släpps på ett tag.. julen känns inte direkt nära .(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM

Sitter i tankar om att köpa en NES för att kunna lira de gamla godbitarna, eller eventuellt en GC för de nya titlarna.
Nån som vetom Revolution kommer ha någon som helst 'bakåtkompabilitet' överhuvudtaget?

Det kommer den vara, det har Nintendo sagt flera gånger. Hur de släpper grejerna är dock inte kända... men det kommer finnas där

Permalänk
Medlem
Citat:

Dom har sagt från start att den kommer kunna spela nes, snes, n64 och gamecube spel. Det är ju ett smart drag iaf... vi får se vad som händer

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Aha
Gött ju. Då är det ju värt att skippa gamecube köp iallafall då, vänta på den istället!

En till fråga, handkontrollen man sett så många gånger. Den med två delar (i reklamfilmen som postades), är den heelt officiell?
Tycker verkligen den ser.. förjävlig ut

Kommer nog försöka hitta en NES, nån granne lär ju ha en på vinden eller så.
De är ruskigt fina tycker jag

thx btw <3

Permalänk
Citat:

Aha
Gött ju. Då är det ju värt att skippa gamecube köp iallafall då, vänta på den istället!

En till fråga, handkontrollen man sett så många gånger. Den med två delar (i reklamfilmen som postades), är den heelt officiell?
Tycker verkligen den ser.. förjävlig ut

Kommer nog försöka hitta en NES, nån granne lär ju ha en på vinden eller så.
De är ruskigt fina tycker jag

thx btw <3

Japp, det är den som kommer ut. Men däremot så kommer det en "docka" som ser ut som en vanlig kontroll så man får det bästa från alla världar (Om man nu vill ha det).

Själv tycker jag den ser grymt sexig ut.

Permalänk
Medlem

Den ser riktigt smek ut. Satt of zappade lite framför tv:n med dosan nu innan idag, tänkte på revolutionkontrollen och konstaterade att nintendo har gjort ett riktigt bra val att designa den som en fjärrkontroll. Grymt skönt är det att sitta med en sån och peka och trykka.

Permalänk

Någon som vet något nytt release datum för den lilla lådan??

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Dom har sagt från start att den kommer kunna spela nes, snes, n64 och gamecube spel. Det är ju ett smart drag iaf... vi får se vad som händer

Hur menar dom då? För inte ** kan man trycka i en 8bitars kasset i den lilla grejen. Kommer man kunna tanka spelen eller köpa på nytt?

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Hur menar dom då? För inte ** kan man trycka i en 8bitars kasset i den lilla grejen. Kommer man kunna tanka spelen eller köpa på nytt?

/kale

Det kommer vara en online tjänst.
Revolution kommer ha plats för ett minneskort.

Om spelen kommer vara gratis eller ej framkommer inte.
Ej heller om det bara är nes eller om det är nes och snes eller ifall N64 också får en chans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hitta en sida där det stog att det kommer finnas 211 spel för nedladdning gratis. Om detta stämmer så kommer ju Nintendo-rev vara ett givet köp. Alla gammla nes och snes spel 4-free! Då lägger jag mitt snes och zelda 3 inköp på hyllan nu och hoppas......

/kale

Visa signatur

Permalänk

Hmm.. passa dig där. 211 spel är inte alla.. förmodligen är detta några obskyra spel och kanske 5-10 bra spel med i bunten...
Alla spel blir nog inte gratis...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mjo, men det kommer nog bli bra mycket billigare än att införskaffa sig ett snes och zelda från tradera iallafall. Någon som vet när nintendo rev släpps?

/kale

Visa signatur

Permalänk

Ja jag vill bra gärna veta med. Tänk att sitta där med en konsol som kan lira alla Zelda liren.. hade varit en dröm..

Visa signatur

Permalänk

De har sagt runt Thanksgiving (November). Om det gäller för Europa har jag ingen aning om dock.

Permalänk
Medlem

:/ det vi kan vara 100% säkra på är att det iallafall inte kommer komma till oss tidigare än till resten av världen. Men man kan ju hoppas på en världsrelease.

/kale

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mig imponerar de inte på med revolution, jag tycker att deras strategi är mycket märklig.
Vill man ha en maskin med bra spel och kass grafik kan man gott köpa sig en dreamcast xD.

De skryter med storlek, bakåtkompabilitet och en tvivelaktig handkontroll, allt pekar på att den kommer att komma efter hårdvarumässigt.
Detta, tillsammans med att handkontrollen inte är särskilt "normal" kommer att skrämma bort tredjepartstillverkare,eller snarare; multiformatsspelen kommer nog inte till revolution, vilket gör den till ett oekonomiskt köp för konsumenten.

Nintendo väljer att profilera sig, dock betvivlar jag att marknaden de skapar blir stor nog för att de ska överleva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av axxxel
Mig imponerar de inte på med revolution, jag tycker att deras strategi är mycket märklig.
Vill man ha en maskin med bra spel och kass grafik kan man gott köpa sig en dreamcast xD.

De skryter med storlek, bakåtkompabilitet och en tvivelaktig handkontroll, allt pekar på att den kommer att komma efter hårdvarumässigt.
Detta, tillsammans med att handkontrollen inte är särskilt "normal" kommer att skrämma bort tredjepartstillverkare,eller snarare; multiformatsspelen kommer nog inte till revolution, vilket gör den till ett oekonomiskt köp för konsumenten.

Nintendo väljer att profilera sig, dock betvivlar jag att marknaden de skapar blir stor nog för att de ska överleva.

3djeparts stödet verkar väldigt stort! finns bara en som inte tycker om rev dosan och han har inte änns provat dosan!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Citat:

Jag tror det är tvärtom. Många små utvecklare kommer vara intresserade av Rev eftersom den kommer vara billig att utveckla till. SDK:n till Rev (2 000$) är flera tusen dollar billigare än PSP SDKn är och det spelar rätt stor roll. Jag vill inte veta hur mycket en PS3 SDK kostar tex (och ett företag behöver fler än 1 SDK). Tror SDKn för Xboxen (1) låg runt 200 000kr (Rätta mig gärna, mitt minne sviker mig).

Detta, tillsammans med möjligheten att skapa nya spelupplevelser, tror jag kommer vara väldigt intressant för utvecklare. Ta en titt på DSen, alla sa att den skulle få stora problem att hålla sig kvar nu när PSPn kom samtidigt... men det visade sig vara tvärtom.

Jag försöker att inte ta en så "öppen" ställning till någon av konsolerna, men jag tror faktiskt Nintendo kommer lyckas riktigt bra med Rev.

Edit: Jag vet inte om Epic ändrade sig angående Rev eftersom de inte vågar göra folk arga. Men de ändrade sig rätt snabbt efter Nintendo hade bjudit in dem för att testköra kontrollen. Om ett grafikkåt företag som Epic ändrar sig så tror jag nog att den har något att erbjuda

Permalänk
Citat:

Nintendo är dom enda som tjänar pengar på sina konsoller och med Gamecube och DS har dom visat att dom vet precis vad dom gör. Visst kommer hårdvaran vara något sämre, men dom skippar HD så grafiken blir nog helt OK ändå.

Permalänk

Tack godegud om de kommer att skrämma iväg multiplattformsspelen med Revolution. Kan inte komma ihåg att jag spelat ett enda som varit värt ens tid...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det kommer vara en online tjänst.
Revolution kommer ha plats för ett minneskort.

Om spelen kommer vara gratis eller ej framkommer inte.
Ej heller om det bara är nes eller om det är nes och snes eller ifall N64 också får en chans.

Den ska väl vara kompatibel med gamecube också?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/df/Nintendo-revolu...

Iaf enligt wikipedia. Men det lär ju vara mycket rykten där ~~;

Permalänk
Citat:

Den ska väl vara kompatibel med gamecube också?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/df/Nintendo-revolu...

Iaf enligt wikipedia. Men det lär ju vara mycket rykten där ~~;

Den ska vara bakåtkompatibel med gamecube. Vet inte hur det kommer fungera men den ska visst ta gamecube skivor. Verkar lite mysko eftersom den ser ut att ha slot-in och 12cm skivor.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Den ska vara bakåtkompatibel med gamecube. Vet inte hur det kommer fungera men den ska visst ta gamecube skivor. Verkar lite mysko eftersom den ser ut att ha slot-in och 12cm skivor.

Den kan också ta 8cm skivor. Nintendo blev lite besvikna att ingen la märket till det... de tyckte det var en liten sensation i sig själv

Permalänk
Medlem

Och så ska den ha 4 Gamecube portar så alla galningar kan spara sina kongas!!! d>_<b

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363