Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

I stort behov av hjälp med mus!

Hej. Jag är nu på god väg att slänga musen i väggen far att den dubbelklickar hela tiden!..... Inte på spel (Hade varit ganska nice i css ) Har en Razer dimondback (blue limited ed)

Skulle någon kunna hjälpa mig?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem

du har väll garanti, säg åt dom att det blir så när du klickar, annars kan du prova sätta in den genom ps2 om du nu använder usb, och prova usb om du nu använder ps2, sen om du inte har installerat drivrutiner, gör det.

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

testa musen i en annan dator är det samma problem så är det musen det är fel på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caspah
du har väll garanti, säg åt dom att det blir så när du klickar, annars kan du prova sätta in den genom ps2 om du nu använder usb, och prova usb om du nu använder ps2, sen om du inte har installerat drivrutiner, gör det.

Jag får lite skumma grejer med min mus när jag kör USB så jag kör den på PS2.
prova som killen ovan säger. Är det samma sak på bägge så är det musen som är krångel med.
Testa även en annan mus på datorn för att kolla att det inte är något annat som det är fel på.
Det kan ju vara att operativ systemet är inställd på att den ska agera dubbelklickande vid enkel-klick. Det är bara att kika i kontrollpanelen vad den är inställd på. Jag tror att du ska kolla där i första hand eftersom du inte hade problem i spelen.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.