Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Ljudkortsproblem - låg ljudvolym!

Permalänk
Medlem

Ljudkortsproblem - låg ljudvolym!

Tjena. Jag har själv förskökt få bukt med mitt inbyggda ljudkort. Det är så att volymen är ca: 50% längre än vad den "borde vara". Alltså sätter jag lurarna i en annan dator, testat flera olika. Så blir ljudet 50% högre. Narturligtvis har jag sökt efter nya uppdateringar till "ljud-cippet" och höjt volymen så mycket det går i windows "överallt"!!. Jag har köpt moderkortet beg!!, sitter alltså inte i en köpdator nu, om det kan ha något att göra med saken!. PS. jag har ingen plats över att sätta i ett PCI-ljudkort!!. Så vill helst få detta att funka!

Moderkortet heter: HP´s namn = P4S-LA - Missouri
Asus namn = ASUS P4S333-M
Fakta: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?lc=en&cc=u...

BILD på moderkort:

PS. tack för ett mycket bra forum!!

Visa signatur

..::Några visa ord::..
Livet är det man gör det till!!

Permalänk

de flesta inbyggda "ljudkort" brukar det vara sämmre ljud på. det har de varit på de flesta av mina nya moderkort=)

Permalänk
Medlem

Har det inte med uteffekten att göra? I så fall inget att göra åt...

Permalänk
Medlem

När ett moderkort här visade sig lida av kondensatorproblem dvs svällda kondensatorer så var ett av problemen att ljudet var lägre än vad det varit förut så jag tror du får kolla över moderkortet och vid behov löda dit nya kondensatorer om du hittar någon som är svälld eller har börjat läcka en brunaktig sörja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
När ett moderkort här visade sig lida av kondensatorproblem dvs svällda kondensatorer så var ett av problemen att ljudet var lägre än vad det varit förut så jag tror du får kolla över moderkortet och vid behov löda dit nya kondensatorer om du hittar någon som är svälld eller har börjat läcka en brunaktig sörja.

Du har inte bild på hur detta ser ut??

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kollat alla nu, men dom ser hela ut. Tack ändå för tipset!!

Visa signatur