Nintendo Revolution är riktigt liten

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Så länge den ligger före Xbox 360 och PS3 så är det ju lungt. Hade vart värre ifall den låg efter dom.

Jag menar hårdvaran som kommer ut, den kommer antagligen sist o den kommer bara va dubbelt så stark som en vanlig xbox, den kommer int ens ha stöd för HDTV, ful kontroll o bara nintendo spel, iaf för d mesta, har ju inga riktiga actionspel i den..........man måste ju va lite hunga bunga i skallen o skaffa den för hårdvaran iaf, om man diggar mario o sånt skRÄP så visst..................men i dagsläget så ser d inte ljust ut för nintendo, skit maskin efter skitmaskin.....................

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I-8
Jag menar hårdvaran som kommer ut, den kommer antagligen sist o den kommer bara va dubbelt så stark som en vanlig xbox, den kommer int ens ha stöd för HDTV, ful kontroll o bara nintendo spel, iaf för d mesta, har ju inga riktiga actionspel i den..........man måste ju va lite hunga bunga i skallen o skaffa den för hårdvaran iaf, om man diggar mario o sånt skRÄP så visst..................men i dagsläget så ser d inte ljust ut för nintendo, skit maskin efter skitmaskin.....................

Sa han som aldrig har haft en nintendo av något slag eller glömt bort att han någonsin har haft kul vid en.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Är du seriös? haha alltså hur många % av marknaden har ens HDTV? Kontrollen är hyfsad bättre än banan ps3. Hårdvaran gör att det kommer bättre och mer spel då det kostar mindre att utveckla till den.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Är din enter-tangent trasig?

Jag kommer inte köpa en Revolution för hårdvarans skull (om vi inte räknar kontrollen), utan för att den verkar erbjuda något som inte någon av de andra konsollerna erbjuder - ett nytt sätt att spela på. Om kontrollen verkligen är så pass innovativ som den verkar vara och om utvecklarna tar till vara på de möjligheter detta ger dem, då är Revolution riktigt vass.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Är du seriös? haha alltså hur många % av marknaden har ens HDTV?

Man får ju tänka framåt. HDTV kommer ju vara standard inom en inte allt för lång framtid. personligen tycker jag det är dåligt att Nintendo inte tänker så när resten av marknaden gör det. men REV kommer säkerligen bli bra hur som helst trotts att den inte klarar det "nya"

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Man får ju tänka framåt. HDTV kommer ju vara standard inom en inte allt för lång framtid. personligen tycker jag det är dåligt att Nintendo inte tänker så när resten av marknaden gör det. men REV kommer säkerligen bli bra hur som helst trotts att den inte klarar det "nya"

Ursäkta men jag räknar inte med att HDTV blir standard inom minst tre år. När det väl blir standard lär Nintendo redan ha nästa maskin på marknaden.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursäkta men jag räknar inte med att HDTV blir standard inom minst tre år. När det väl blir standard lär Nintendo redan ha nästa maskin på marknaden.

Nä du räknar inte med det nä. Men dom flesta andra gör det och med fotbolls VM nu i sommar så kommer det sannolikt att skynda på det. och titta i USA där är det mer eller mindre standard numera.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä du räknar inte med det nä. Men dom flesta andra gör det och med fotbolls VM nu i sommar så kommer det sannolikt att skynda på det. och titta i USA där är det mer eller mindre standard numera.

Nu har jag inte sett några siffor på detta men Comcast vilket är den största leverantören av kabel tv i USA säger att bara 5% av deras kundbas har en HD-TV. Så jag räknar inte med några enorma siffror som du får det att låta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är väl mer aktuellt i USA eftersom deras TV håller en generellt lägre standard. Iaf vad jag hört om HDTV där, men jaja

Permalänk
Medlem
Citat:

Är du seriös med det du skriver? Du stavar fel precis överallt, du sätter fler punkter i ett inlägg än vad som finns i en hel sida i en tidning. Du särskriver och använder stora bokstäver mitt i meningar.

Men av vad jag försökt tyda av ditt inlägg så menar du att Nintendo ligger efter hårdvarumässigt? Det tycker jag inte, tycker dom ligger en bra bit före, hur stor är boxen? hur stor är PS3:an och hur stor är Rev? Nintendo vet hur man pressar ner mycket kraft i en liten konsoll. Att du sedan hävdar att Nintendo får sämre spel, när dom har spel som Mario, Metroid, Zelda att komma med bevisar bara att du inte riktigt vet vad du yrar om.

Men jag misstänker att du inte är över 15 år gammal och tillhör generationen som blev mobbade ifall man spelade riktiga spel och inte dom spelen som det kom mest blod ur, kan ju ha fel. Men det verkar inte så.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Nu har jag inte sett några siffor på detta men Comcast vilket är den största leverantören av kabel tv i USA säger att bara 5% av deras kundbas har en HD-TV. Så jag räknar inte med några enorma siffror som du får det att låta.

Hur det än må vara så skadar det inte att fixa så ens konsoll klarar av det. jag menar även om det inte slår igenom så blir ju bilden avsevärt mycket bättre i HDTV och varför inte göra alla nöjda och ta med det för dom som har en HDTV.
Det är ju inte direkt en nackdel och det blir ju knappast sämre för dom som inte har HDTV ännu.

Så alla tjänar på det.

du sa innan:
"Hårdvaran gör att det kommer bättre och mer spel då det kostar mindre att utveckla till den."

Kostar mindre att utveckla, men ändå kostar spelen lika mycket som till alla andra konsoller.... är Nin giriga? Sedan så kommer det inte direkt en uppsjö av bra spel till Nintendo har iaf inte gjort det till dom senaste konsollerna. Nintendos spel som är bra till varje konsoll kan man nästan räkna på en hand.

SueCia:
Hade REV klarat det som 360/PS3 klarar så hade den också varit större det säger ju sig självt.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Citat:

Hur det än må vara så skadar det inte att fixa så ens konsoll klarar av det. jag menar även om det inte slår igenom så blir ju bilden avsevärt mycket bättre i HDTV och varför inte göra alla nöjda och ta med det för dom som har en HDTV.
Det är ju inte direkt en nackdel och det blir ju knappast sämre för dom som inte har HDTV ännu.

Men då hade ju konsollen troligtvis sett ut som en skokartong eller en grill med banankontroll till. Du måste förstå att det inte bara är att "lägga till hdtv-stöd". Ska spelen visas i hög upplösning krävs det hårdvara att matcha den, hårdvara som är dyr, tar plats, drar ström och alstrar värme.

Det är definitivt en nackdel för de som inte har hdtv att behöva sitta med en sådan funktion när den gör konsollen dyrare och fulare

Permalänk
Medlem
Citat:

Så alla tjänar på det.

du sa innan:
"Hårdvaran gör att det kommer bättre och mer spel då det kostar mindre att utveckla till den."

Kostar mindre att utveckla, men ändå kostar spelen lika mycket som till alla andra konsoller.... är Nin giriga? Sedan så kommer det inte direkt en uppsjö av bra spel till Nintendo har iaf inte gjort det till dom senaste konsollerna. Nintendos spel som är bra till varje konsoll kan man nästan räkna på en hand.

SueCia:
Hade REV klarat det som 360/PS3 klarar så hade den också varit större det säger ju sig självt.

Jag vet inte hur mycket utbildning eller kunskap du har om detta men det blir en rejäl nackdel. Då måste man skaffa bättre hårdvara som klarar av att leverera HDTV vilket innebär att konsolen i slutändan blir. Dyrare, Mer värmeutveckling, Större och antagligen mer högljudd.

Edit: fan inte först igen :>

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sen alla som säger att den är Vek...alltså, visst, processorn är inte den snabbaste i världen..
Men det sägs också att Grafikkortet ska vara riktigt hett och att sades åtminstone innan att dom ska ha en separat fysik-processor..

Med ett redigt grafikkort m. snabbt minne och en fysik-processor, behöver dom verkligen ha en snabb CPU? Enda den behöver bry sig om är i stort sett AI:n...fysik-processorn och grafikkortet sköter ju resten.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av bogg
[B]Sen alla som säger att den är Vek...alltså, visst, processorn är inte den snabbaste i världen..

Du låter som om du visste CPU hastigheten.

Permalänk
Medlem
Citat:

SueCia:

Vad mer klarar Xbox 360/PS3 då? Som man verkligen använder.

PS3 går att spela med, och se på DVDfilm, mer?
Xbox 360 går att spela med, och se på DVDfilm, mer?
Rev går att spela med, och se på DVDfilm, mer?

Ser inte vad dom klarar mer än rev?

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad mer klarar Xbox 360/PS3 då? Som man verkligen använder.

PS3 går att spela med, och se på DVDfilm, mer?
Xbox 360 går att spela med, och se på DVDfilm, mer?
Rev går att spela med, och se på DVDfilm, mer?

Ser inte vad dom klarar mer än rev?

Från vad majoriteten fått höra så är HD något som REV inte stödjer.
Men jag tror dock att REV kommer att stödja någon slags multimedia funktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinya
Från vad majoriteten fått höra så är HD något som REV inte stödjer.
Men jag tror dock att REV kommer att stödja någon slags multimedia funktion.

Tror att majoriteten av dom som köper dessa konsoller inte har TV med HDstöd :). Bara lite extra lulull som ökar kostnaderna. BTW så var jag in på game och kolla lite xbox 360spel, det var något spel som påminde om typ crash bandicot fast man kunde röra sig mer fritt, fy satan vad det spelet hackade, är det väldigt låg framrate i 360spelen överlag, eller råkade jag se ett skräckexempel?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Tror att majoriteten av dom som köper dessa konsoller inte har TV med HDstöd :). Bara lite extra lulull som ökar kostnaderna. BTW så var jag in på game och kolla lite xbox 360spel, det var något spel som påminde om typ crash bandicot fast man kunde röra sig mer fritt, fy satan vad det spelet hackade, är det väldigt låg framrate i 360spelen överlag, eller råkade jag se ett skräckexempel?

Det enda jag kan tänka mig att du syftar på är Kameo och det är inte något hack i det spelet alls så du måste ha sett fel eller inbillat dig det. OM Game hade rätt inställnigar vill säga. det är ett spel som jag vet som är märkbart hackigt och det är PDZ i singelplayer.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk

Nintendo sa samma sak när PS2 hade DVD-stöd och Xbox- skulle ha DVD stöd.
"Det behövs inte, det är en spelmaskin." *poff* och så sålde konsollen sämst trots lägst priser.
Gamecube är en skitbra konsoll men nintendo nervärderade användarna.

Revolution ska stödja DVD-uppspelning och emulering av gamla spel.
Xbox 360 stödjer emulering av sina gamla spel och erbjuder DVD-uppspelning förutom en hårddisk och HDTV-upplösning.
PS3 stödjer emulering(?) av sina gamla spel och erbjuder DVD-uppspelning, BD-uppspelning förutom då hårddisk och HDTV-upplösning.
Återigen kommer det att kvitta ifall nintendos konsoll är skitbra och billig.
De nervärderar sina kunder igen.

Det som är bra från tidigare konsoll är en ny innovativ handkontroll vilket kan locka många ungar att vilja ha den samtidigt som den erbjuder äldre spel vilket kommer locka en hel del nostalgiker.
Gamecube användarna kommer att bli lockade av bakåtkompatabiliteten vilket också är bra.

Fast deras val att inte implementera ens ett uppskalnings chipp i den är ju inte så bra.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Nintendo sa samma sak när PS2 hade DVD-stöd och Xbox- skulle ha DVD stöd.
"Det behövs inte, det är en spelmaskin." *poff* och så sålde konsollen sämst trots lägst priser.
Gamecube är en skitbra konsoll men nintendo nervärderade användarna.

Revolution ska stödja DVD-uppspelning och emulering av gamla spel.
Xbox 360 stödjer emulering av sina gamla spel och erbjuder DVD-uppspelning förutom en hårddisk och HDTV-upplösning.
PS3 stödjer emulering(?) av sina gamla spel och erbjuder DVD-uppspelning, BD-uppspelning förutom då hårddisk och HDTV-upplösning.
Återigen kommer det att kvitta ifall nintendos konsoll är skitbra och billig.
De nervärderar sina kunder igen.

Det som är bra från tidigare konsoll är en ny innovativ handkontroll vilket kan locka många ungar att vilja ha den samtidigt som den erbjuder äldre spel vilket kommer locka en hel del nostalgiker.
Gamecube användarna kommer att bli lockade av bakåtkompatabiliteten vilket också är bra.

Fast deras val att inte implementera ens ett uppskalnings chipp i den är ju inte så bra.

Xbox 360 stödjer väl inte riktig HDTV-upplösning?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Xbox 360 stödjer väl inte riktig HDTV-upplösning?

? Förklara hur du menar. Jag hängde inte riktigt med på den frågan.

EDIT: Xbox 360 har 720p och 1080i som utsignal.
Dock har du rätt i att den inte renderar spelen 1080i utan skalar upp dem och det finns spel som blir uppskalade till 720p också.
Dock är det fortfarande HDTV.
Ett uppskalningschipp skulle inte vara helt fel på Nintendo rev heller. Istället förlitar de sig på att TV-apparaterna ska skala upp bilden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Shinya
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Sen alla som säger att den är Vek...alltså, visst, processorn är inte den snabbaste i världen..

Du låter som om du visste CPU hastigheten.

Vi kan dra den slutsatsen om vi bara tänker på storleken, och nintendo har själva sagt att dom inte ska konkurrera med Xbox 360 eller PS3 i rå processorprestanda.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Vi kan dra den slutsatsen om vi bara tänker på storleken, och nintendo har själva sagt att dom inte ska konkurrera med Xbox 360 eller PS3 i rå processorprestanda.

Jag gissar på att den ligger runt 1,6 Mhz snäppet.

Men i vilket fall så spelar specs inte så stor roll om maskinen uppfyller mina önskningar.

Däremot så kommer Nintendo alltid med nån ny teknik "SOM UNDERLÄTTAR" prestandakrav. Eller tja det kanske inte är rätta ordet, men man kan använda prestandan på maskinen på ett flitigt sätt så att säga.

Vad som är intressant med Rev är att jag tror att den gömmer en helt ny teknik att prestera 3d på. En teknik som är mycket energisnål.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinya

Däremot så kommer Nintendo alltid med nån ny teknik "SOM UNDERLÄTTAR" prestandakrav. Eller tja det kanske inte är rätta ordet, men man kan använda prestandan på maskinen på ett flitigt sätt så att säga.

Vad som är intressant med Rev är att jag tror att den gömmer en helt ny teknik att prestera 3d på. En teknik som är mycket energisnål.

http://joystiq.com/2005/12/11/nintendo-patents-in-displacemen...

Enligt denna (har blivit postad tidigare) så verkar det komma något sådant. Om detta stämmer så att säga.

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
http://joystiq.com/2005/12/11/nintendo-patents-in-displacemen...

Enligt denna (har blivit postad tidigare) så verkar det komma något sådant. Om detta stämmer så att säga.

Jo men frågan är om denna teknik är ett annat namn för en teknik som används på Oblivion.

Den möjliggör djup i vertex som får en plan vägg som är utrustad med stenar, möjliggör att stenarna får djup.

Kan vara svårt att förklara med ord.

http://homepage.mac.com/arekkusu/SW/i/ParallaxBump.jpg

Men som ni ser på bilden här så tänker du dig att väggen där är plan i vertexform, men från detaljnivå så ser den ut att gå med djup. Denna teknik hör till genren bump mapping.
Där hör också displacement-mapping och paralaxx-mapping.

Däremot så vet jag inte vilka ökade fördelar Displacement har med Paralaxx.

Permalänk

Tekniken Nintendo har tagit patent på är en teknik som använder displacement mapping. Det säger egentligen inget alls om kvalitén på grafiken i framtida spel.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Nintendo Revolution kommer nog ändå bli skit.

Och Suecia, vad har jag att bevisa för dig? Att jag stavar allting rätt och fint?
Jag bryr mig faktist inte hur jag skriver på sweclockers jag skriver exakt hur jag vill och ord/slang som "o" och "e" och tillägg som exempelvis flera punkter är ganska vanligt om man håller på med en massa chat online. Du kanske inte har upplevt det, men det finns ju sådana människor också.

Och nej jag är inte 15 år, du hade fel, tvyärr.

Action och sånt är min smak, nintendo-spel är sisådär inte precis min grejj kanske, kan vara kul men änd tycker jag att REV borde stödja HDTV och liknande.

Jag vill bara tillägga att jag aldrig blivit mobbad av någon, så där hade du också fel, riktigt synd det.

Du verkar tro att du har allt rätt och alla svaren, men meningen me mitt första inlägg var på vad jag fortfarnade nu tror om hur revolution kommer att bli och om dess spel + att det stinker utan HDTV.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nintendo Revolution kommer nog ändå bli skit.

Och Suecia, vad har jag att bevisa för dig? Att jag stavar allting rätt och fint?
Jag bryr mig faktist inte hur jag skriver på sweclockers jag skriver exakt hur jag vill och ord/slang som "o" och "e" och tillägg som exempelvis flera punkter är ganska vanligt om man håller på med en massa chat online. Du kanske inte har upplevt det, men det finns ju sådana människor också.

Och nej jag är inte 15 år, du hade fel, tvyärr.

Action och sånt är min smak, nintendo-spel är sisådär inte precis min grejj kanske, kan vara kul men änd tycker jag att REV borde stödja HDTV och liknande.

Jag vill bara tillägga att jag aldrig blivit mobbad av någon, så där hade du också fel, riktigt synd det.

Du verkar tro att du har allt rätt och alla svaren, men meningen me mitt första inlägg var på vad jag fortfarnade nu tror om hur revolution kommer att bli och om dess spel + att det stinker utan HDTV.

13?

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför alla tror att HDTV är så himmla viktigt på en konsoll? Förstår ni hur dyr en riktigt bra HDTV är? Visst kommer de att sjunka i pris om ett år eller så.

Men hur lång tid tog det inte innan de flesta fick över till Widescreen? Visst är det snyggt med HDTV om allt är rätt! Men personligen så tycker jag inte att det är värt pengarna än

Och då är jag ändå väldigt teknik intresserad osv, hur tror ni då att medel svensson tycker?

För min del blir det iaf en REV och troligen en PS3a, 360 har verkligen inget exklusivt spel eller så som lockar mig :/ Men visst förstår jag folk som gillar den med

Och I-8 mogna på dig lite, och vad vet du om hur REV kommer bli?
Och vadå inga action spel? vet du ens något vad som släpts till GCn ?

Aja, bara framtiden som lär utvisa hur det blir