Radeon 9200 SE installationsproblem
Argh. Jag har ett otroligt irriterande problem med graffekortet. Försöker byta från ett GF 256 till ett Radeon 9200SE (Powercolor). Avinstallerade nvidias drivisar innan jag bytte graffekort. Upplösningen är bajs när jag startar datorn med nya kortet och det går inte att ändra. I enhetshanteraren står det att maskinvaran inte fungerar korrekt pga resurskonflikt (Kod 12). "Den här enheten orsakar en resurskonflikt. (Kod 12)
Om du vill använda den här enheten, måste du inaktivera en av de andra enheterna på det här systemet."
Jag installerade ATI's senaste Radeon-drivisar för XP, men mitt system uppfattade inte att några drivrutiner installerats.
Jag har sökt på google efter detta, men jag har bara hittat en lämplig länk, och den säger att jag ska prova att ta ut alla andra PCI-kort. Jag gjorde detta men problemet stod kvar. På länken som jag hittade står det också att jag ska ha SP2 om jag kör XP, vilket jag har.
Jag misstänker att detta inte är ett hårdvarufel, utan bara nåt orsakat av mjukvara. Det finns en chans att programmet Powerstrip kan vara syndabocken, för att det var på autostart medan jag bytte grafikkort, och när jag bootade med det nya kortet så fick jag en error-ruta ifrån Powerstrip som sa nånting om att inställningar inte stämde och sånt skumt, och programmet ville avslutas. Jag har nu avinstallerat Powerstrip och tagit bort allt som har med det att göra i regedit, men problemet består..
Om det skulle hjälpa så kan jag på begäran skriva ett noggrannare händelseförlopp över allt jag gjort och alla följder.
Tack på förhand för hjälp )