Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Bärbara Asus

Någon som har erfarenheter av Asus bärbara datorer?

ASUS A6Kt 15.4"
ASUS A6Ja 15.4"

Är dem tysta?
Hur är skärmarna på dem?
Batteritiden?

Mvh Anton

Permalänk
Medlem

Jag har en äldre Asus. Datorn i sig är okej, men jag vill avråda från Asus eftersom jag i mina (ganska många - ännu ett argument mot dem) kontakter med deras support i de flesta fall haft väldigt långa handläggningstider. Dessutom verkar deras supporttekniker inte kontrollera datorn efter reparation. Det har hänt två gånger att datorn kommit tillbaka från reparationen med ett nytt fel. När en reparation tar drygt tre veckor är detta väldigt, väldigt irriterande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Jag har en äldre Asus. Datorn i sig är okej, men jag vill avråda från Asus eftersom jag i mina (ganska många - ännu ett argument mot dem) kontakter med deras support i de flesta fall haft väldigt långa handläggningstider. Dessutom verkar deras supporttekniker inte kontrollera datorn efter reparation. Det har hänt två gånger att datorn kommit tillbaka från reparationen med ett nytt fel. När en reparation tar drygt tre veckor är detta väldigt, väldigt irriterande.

Det gäller nog alla märken, med tanke på att min Fujistu Siemens kom tillbaka med nya fel hela tiden.

Visa signatur

Ferrarimissbrukare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gustavs
Det gäller nog alla märken, med tanke på att min Fujistu Siemens kom tillbaka med nya fel hela tiden.

OK, har inte erfarenhet av något annat märke. Själva datorns kvalitet borde ju hur som helst avgöra hur ofta man kommer i kontakt med supporten. Med min Asus har det hittills blivit kanske sex, sju ärenden på knappt tre år. En bra sak med Asus är att de har, eller hade, lång garanti i alla fall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
OK, har inte erfarenhet av något annat märke. Själva datorns kvalitet borde ju hur som helst avgöra hur ofta man kommer i kontakt med supporten. Med min Asus har det hittills blivit kanske sex, sju ärenden på knappt tre år. En bra sak med Asus är att de har, eller hade, lång garanti i alla fall...

...och andra sidan är det nog väldigt olika från dator till dator en av mina bästa vänner har haft hans asus i 4år utan ett enda problem. Min Fujitsu krånglade medans min kompis har fungerat utmärkt i två år.

Visa signatur

Ferrarimissbrukare

Permalänk
Medlem

Asus A6Ja har väl inte ens kommit ut än? Har för mig den kommer in i lager på Datorhandel.com för första gången i slutet av månaden?

Visa signatur

Verba volant, litera scripta manet.

Permalänk
Medlem

Asus A6Ja har kommit ut. Dock så kommer det att släppas en annan A6Ja, modell värre, i slutet av månaden.