The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Questen är asbra, men det här är ju inget RPG iaf, det är ett action spel med RPG influenser, hadde hoppats på bättre.

Snälla dra inte upp den här diskussionen igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Snälla dra inte upp den här diskussionen igen

hahahaha Sweclockers och de eviga disskusionerna. Det borde finnas en lista där alla eviga disskusioner rankas. hooho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Jag har blivit vampyrjägare och söker lite grottor/gravar med mycket vampyrer. Nån som vet några bra ställen? Jag får 250 Septims för varje Vampire Dust som jag lämnar in.

Hur tar man död på vampyrer?
Jag har jätteproblem med det...
Ska man använda något speciellt vapen eller magi?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Har du lust att berätta Mothman, vilka rader man skall ändra i .INI filen för att få tillgång till HDR ljus. Berätta också vilka värden man skall skriva in är du snäll.
/chopha

Permalänk
Medlem

Men åååh blir så jävla less på spelet, när man väl fixat lagget så ska ljudet börja bli konstigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Hur tar man död på vampyrer?
Jag har jätteproblem med det...
Ska man använda något speciellt vapen eller magi?

Silvervapen :). Tur att det inte är något MMORPG då jag är själv är vampyr :P.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Ruggigt snyggt... Men kan någon ta lite prints när det händer något? Hittils har jag bara sett fina skogsmiljöer och byggnader. Vill ha lite fighting-scener också

Permalänk
Medlem

Vampyrer dör direkt med alla vapen precis som vanliga fiender.
Brukar finnas heal/restore i kyrkor/katedraler i varje stad som botar en från alla sjukdomar, annars kan man köpa drycker.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Vampyrer dör direkt med alla vapen precis som vanliga fiender.
Brukar finnas heal/restore i kyrkor/katedraler i varje stad som botar en från alla sjukdomar, annars kan man köpa drycker.

Dör direkt? Dör de av iron och steel vepen också? Dåligt isåfall då de i tidigare spelen har varit immuna mot dem om jag inte är helt ute och cyklar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Hur fixar man en lya?
Har hittat 2 st som det står "for sale".
happ, sen då? Hur i h*****e köper man skiten då? Måste ha en lya och o dekorera

gå till högsta hönset i stan och prata me'na, borde fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chopha
Har du lust att berätta Mothman, vilka rader man skall ändra i .INI filen för att få tillgång till HDR ljus. Berätta också vilka värden man skall skriva in är du snäll.
/chopha

Tyvärr stöder inte ditt kort HDR alls, så det händer nog ingenting om du sätter på det i ini-filen heller.

Om någon undrar så går det vara med i alla guilds samtidigt, jag är det ^^. Just nu h¨åller jag på och ska döda någon som jag har fått uppdrag från dark brotherhood av.
Om någon vill ha en hyffsad light armout när man är i lite lägre levels, så får man en snygg och användbar när man går med i dark brotherhood.

EDIT: Hus-säljare sitter oftast i någon tavern och trycker. Jag har iaf träffat två stycken i olika städer. Husen kostar runt 3000guld harj ag för mig.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Dör direkt? Dör de av iron och steel vepen också? Dåligt isåfall då de i tidigare spelen har varit immuna mot dem om jag inte är helt ute och cyklar.

Dom dör inte direkt för mig, men dom dör efter ett tag med steel (mycket jobb krävs det).

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

någon mer än jag som har väldigt låg fps i skogen med 6800 ultra kort?
Suger nvidia eller.. det verkar som att alla med ati kort i samma klass verkar ha betydligt bättre fps!
I inomhus miljöer har jag 40-90 fps i städer 35 fps i skogen 20fps.. kvittar nästan vilka inställningar man kör det blir ju ändå samma sak..
skall verkligen skogen slöa ner allt så mycket!!
någon som har hittat en lösning utan att behöva ta bort gräset? eller på något sätt optimera 6800 ultra kort?

Visa signatur

[A64 3500+] [2048 ddr] [Gainward 6800 ultra@430\1160]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Är det bara jag som tycker att det här spelet fortfarande borde vara i utveckling? Man ska inte behöva göra något annat än att installera skiten för att kunna spela utan problem. Går det? Nej. För vissa, ja, men inte för de flesta. Skitdåligt.

Snacka om överdrift. För de flesta fungerar det. Sedan är det en hel del som har problem, vilket är beklagligt, men de är naturligtvis i en klar minoritet.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Silvervapen :). Tur att det inte är något MMORPG då jag är själv är vampyr :P.

Silvervapen!
Tack, tack, och åter tack för hjälpen!
Nu ska jag ut på jakt efter silvervapen!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Nej de dör inte direkt, men de dör efter ett tag. Har man hyffsade vapen så är de inte så jobbiga, har dock inte testat med silvervapen än så jag vet inte hur mycket bättre de är.
Kör på normal svårighetsgrad, alltså slidern i mitten och jag tycker inte vampyrerna är svårare än vanliga motståndare förutom matriarchen.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Någon som kan hjälpa? Jag gjorde ett uppdrag och av den så fick jag någon typ av sjukdom så mitt Luck har gått ner till 18 så kan knappt träffa då jag slåss etc. Vem kan jag prata med som kan fixa mig? om det existerar någon sådan, eller var/hur skall jag göra för att få bort det?

Spring runt bland traders och leta efter nån som säljer "cure disease potion". Köp och drick

Permalänk
Medlem

Heh...tänkte bara säga att jag har löst mitt grafikproblem i Oblivion. Jag installerade bara om Catalyst 6.3 så funkade det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
Ruggigt snyggt... Men kan någon ta lite prints när det händer något? Hittils har jag bara sett fina skogsmiljöer och byggnader. Vill ha lite fighting-scener också

Typ:

Permalänk
Medlem

Det är drygt att alla i spelet expas jämnt med en själv. Med min första gubbe klarade jag dom 6 första i arenan hur lätt som helst när jag var level 1. Andra gången med en nästan likadan gubbe på level 8 har jag grymt svårt och kommer inte förbi den femte :/

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Docksider
Jag köpte ett trettiotal i hos han i Dark Brotherhood

Vem "han"? Vincent i Brotherhood sanctuary eller Lucient, han som kommer till en när man sover? Eller är det nån annan månne? Jag är i redigt behov av dyrkar just nu.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Okej problem, väldigt stora problem. Jag gjorde en quest som hette Zero Visibility och tydligen så gjorde jag den fel, visst den blev completed men på köpet så drogs min Luck ner till 18 så jag kan knappt göra någonting (dvs slåss etc). Vet inte hur jag skall göra för att få tillbaka den, prövat att köpa Cure disease potion men det funkade inte heller. Någon som vet ?

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk

Hur går man upp i level? spelat några timmar nu utan att det händer nått. Level mätaren är på max men inget händer. Antingen en bug eller så är det jag som är n00b.

Visa signatur

Origen AE X11 | Antec Neo HE 500W | ASUS A8R-MVP | 144@2.2 | TT-BIG |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded_603
Hur går man upp i level? spelat några timmar nu utan att det händer nått. Level mätaren är på max men inget händer. Antingen en bug eller så är det jag som är n00b.

Gå och lägg dig så ökar du när du vaknar.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Heh...tänkte bara säga att jag har löst mitt grafikproblem i Oblivion. Jag installerade bara om Catalyst 6.3 så funkade det.

Tack så mycket Som sagt... finns nog inget snyggare spel.. hoppas det är urkul också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Okej problem, väldigt stora problem. Jag gjorde en quest som hette Zero Visibility och tydligen så gjorde jag den fel, visst den blev completed men på köpet så drogs min Luck ner till 18 så jag kan knappt göra någonting (dvs slåss etc). Vet inte hur jag skall göra för att få tillbaka den, prövat att köpa Cure disease potion men det funkade inte heller. Någon som vet ?

Har du besökt kyrkan i Anvil? Där finns det en mystisk grej som helar en osv. Den botade bl.a. mig när jag fick vampyrsjukan.. Testa det.

Permalänk
Medlem

ohh mycket trevligt. Jag har lettat efter ogres att döda, men har än så länge inte hittat någon. Vart hittade du den grottan? Skulle vara väldigt bra om du kunde visa en bild på kartan.

Permalänk

Tips till de som har krångel med att dyrka lås. Väldigt ofta så följer "pistongerna" varannangång principen. Dvs, först faller de ner direkt, nästa gång så sitter de kvar i upp-läge en kort stund (det är då man det är lättast låsa dem) och nästa så faller de direkt igen.

F.ö vet inte om den postats förr men som smygande pilbågefilur i Oblivion fann jag denna bild roande.
http://img295.imageshack.us/img295/9049/headshotflakes1mm.jpg

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeZniC
ohh mycket trevligt. Jag har lettat efter ogres att döda, men har än så länge inte hittat någon. Vart hittade du den grottan? Skulle vara väldigt bra om du kunde visa en bild på kartan.

Jag gjorde en liten film som visar när jag slåss på arenan..

http://www.unionen.se/pub/oblivion.wmv

Får ursäkta den dåliga kvalitén, Windows Movie Maker är kanske inte "toppen" på videokomprimering

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Fyfan har ett 6800le kort och utomhus i skogen så är FPS nere vid 10-20 någon som vet va man kan göra åt det?

Visa signatur