The Godfather the game

Permalänk
Medlem

The Godfather the game

hallo

spelade gudfadern för första gånen idag ^^

det jag kan säga om spelet änsålänge är att det är ett bra spel och helt klart värt att testa om man gillade mafia.

dock tycker jag att mafias storry va bra mycket bättre än gudfaderns.

något som verkligen retar mig i gudfadern är styrningen på gubben tycker att den förstör hela gameplayen , finns det något sätt att ändra den på ? typ så att den blir som mafias?

har testat att ändra till invert men det ändras bara så att man styr invert upp och ner och inte åt sidorna :S.

någon som känner precis som jag när det gäller styrningen eller vet om man kan ändra den så att den blir bättre ?

Mvh ZoulE

Permalänk
Medlem

Jag tycker storyn i Gudfadern är minst lika bra som i mafia, förstår inte varför folk tycker motsatsen?

Permalänk
Medlem

Jag tycker styrningen är lite väl känslig. En fråga bara...hur fasen öppnar man bildörren när man suttit sig i bilen. Jag lyckas öppna och sätta mig men sen kommer jag inte ut Vilken knapp?!

Visa signatur

2 GHz Intel® Core™ 2 Duo | 2048 MB DDR2 | Geforce 8600M | 320 Gb | Windows Vista | Comhem |

Permalänk
Medlem

The Godfather använder väll sig av samma grafik motor som GTA san andreas? Ser vääldigt många likheter mellan dem

annars är det ett toppen spel, minus är att det kan bli lite låg FPS ibland när man lirar det på xboxen tyvärr. Men på PC rullar det fint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t_gutten
Jag tycker styrningen är lite väl känslig. En fråga bara...hur fasen öppnar man bildörren när man suttit sig i bilen. Jag lyckas öppna och sätta mig men sen kommer jag inte ut Vilken knapp?!

Samma knapp som du använde för att hoppa in i bilen.

Tänker inte nämna något här som tydligen är uppenbart...

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd

tycker de är surt att de inte kunde fixat grafiken på fordonen, gubbarna funkar väll

Annars är storyn jätte bra tycker jag..och kontrollerna är som dom är >.<

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkStormZ
Samma knapp som du använde för att hoppa in i bilen.

Tänker inte nämna något här som tydligen är uppenbart...

Ja T eller Space men det funkar inte ??!

Visa signatur

2 GHz Intel® Core™ 2 Duo | 2048 MB DDR2 | Geforce 8600M | 320 Gb | Windows Vista | Comhem |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t_gutten
Ja T eller Space men det funkar inte ??!

jag ahr också hört att den tidiga cracken framkallar liknande symptom

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
The Godfather använder väll sig av samma grafik motor som GTA san andreas? Ser vääldigt många likheter mellan dem

annars är det ett toppen spel, minus är att det kan bli lite låg FPS ibland när man lirar det på xboxen tyvärr. Men på PC rullar det fint

skulle jag inte tro. möjligt är att dom använder samma spelmotor men grafiken är helt annorlunda

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockos
jag ahr också hört att den tidiga cracken framkallar liknande symptom

busted

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Doh!

Visa signatur

2 GHz Intel® Core™ 2 Duo | 2048 MB DDR2 | Geforce 8600M | 320 Gb | Windows Vista | Comhem |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t_gutten
Ja T eller Space men det funkar inte ??!

Host *du har fel crack* host

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin_robin
Host *du har fel crack* host

Diskret. Hehe.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkStormZ
Samma knapp som du använde för att hoppa in i bilen.

Tänker inte nämna något här som tydligen är uppenbart...

Jag lirar WoW hemma, jag har kartongen och manualen men inte fan har jag läst det... Jag läser aldrig manualer, det är emot mina principer.

Ville bara få sagt det.

sunnis : du måste verkligen gilla The Godfather eftersom du köpt det till både Xbox & PC

Permalänk

Allvarligt talat. Hur kan någon människa jämföra gudfadern med Mafia.

Jag var så fruktansvärt sugen på detta spel, mycket tack vare min förkärlek för maffiosos. Men herregud, spelet är väl ungefär lika bra som Mafia var under alpha-stadiet (okej nu gjorde jag en jämförelse ändå).

Jag är snuskigt besviken.
Kontrollerna är klumpiga, men iaf ett försök att göra något intressant, och jag tänker inte klaga då de åtminstone fungerar.
Grafikmässigt? Vad ska man säga, personerna i spelet är väl ok, om det varit ett spel från 2003. Bilarna är så jävla tråkiga att man vill dö, och staden i sig är ju ta mig ***** redan död.
Att sen spelmekaniken är relativt kass gör ju inte det hela bättre, om man ens skulle bry sig lite om någon i spelet vore det ju skoj, åtminstone sig själv?

Buhu, mina förväntningar fick jag inte mycket för. Tur att Mafia finns kvar i cd-lådan iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Jag lirar WoW hemma, jag har kartongen och manualen men inte fan har jag läst det... Jag läser aldrig manualer, det är emot mina principer.

Ville bara få sagt det.

Menade självklart inte manualen, menade warez som är uppenbart i detta fallet.
Nu går jag själv emot mina principer här märker jag...

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkStormZ
Menade självklart inte manualen, menade warez som är uppenbart i detta fallet.
Nu går jag själv emot mina principer här märker jag...

Hehe, jag förstod att du menade det... Men det du syftade på var väl att han skulle läsa i manualen som du nu påstår att han inte har eftersom du anklagar honom för att ha laddat hem spelet.

Man kanske skulle införa en slags "ska-du-ha-hjälp-ska-vi-ha-ett-bildbevis-på-att-du-köpt-spelet" rutin här så slipper vi alla onödiga låtsas moderatorer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Hehe, jag förstod att du menade det... Men det du syftade på var väl att han skulle läsa i manualen som du nu påstår att han inte har eftersom du anklagar honom för att ha laddat hem spelet.

Man kanske skulle införa en slags "ska-du-ha-hjälp-ska-vi-ha-ett-bildbevis-på-att-du-köpt-spelet" rutin här så slipper vi alla onödiga låtsas moderatorer?

Menade att han skulle köpa spelet pga att det där problemet tydligen ska uppstå med en icke 100% fungerande crack. Det är bara vad jag hört så jag kan ha fel.

Angående ditt förslag där så får väl folk köra efter min princip. Jag diskuterar aldrig spel jag inte betalat för / köpt. Och demoversioner är jag inte mycket för heller så från min sida blir det inte så himla mycket diskussioner här i spelforumet

Kan väl tillägga att jag nog är lite av en tråkmåns när det gäller spelande också. Sitter mest och nöter Football Manager 2006...

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Har också testat Gudfadern nu...

För konsoligt spel, går nästan inte att spela på PC.
Äcklig kamera vinkel, äckliga kontroller....

Spelet är inte DÅLIGT, men det är inte så bra heller...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Har nyss spelat igenom det och de ända minus jag såg var grafiken och bilarna/staden. Kontrolelrna fungerar hur bra som helst med litte fin justering.

Permalänk
Medlem

Yes har testat spelet själv precis och även om inte grafiken är den bästa så är storyn ok och med lite finjustering (inte default allstå) så kan man fixa kontrollen rätt bra.

Jag förstår mig inte på folk som nämner grafik i första hand när dom ska spela spel....fan storyn i spelet är ju minst lika viktig, om inte ännu viktigare än det visuella.

Visa signatur

Intel Skylake 6700k / Corsair DDR4 16GB 2666mhz / Sapphire Radeon 390x 8GB / Samsung 850 Evo SSD´s 500+250 / Corsair 100i GTX cooling / Asus Maximus VIII Hero / Evga G2 850w / Lian-Li PC-O7SX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redreb
Jag förstår mig inte på folk som nämner grafik i första hand när dom ska spela spel....fan storyn i spelet är ju minst lika viktig, om inte ännu viktigare än det visuella.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

hej, jag undrar fur faen man gör tre avrättningstilar på gudfadern. "Ta i trä", "glaskross" och trafikolycka.. måste man utföra dom genom att döda en gangster eller går det med vanliga civila?...

Mvh aaby

Visa signatur

Bynn

Permalänk
Medlem

jag har testat det i ett par timmar på xbox och tycker det verkar vara ett bra spel.

Och hur i helvete kan ni klaga på storyn? de e ju förfan gudfadern vi snackar om här.

Grafiken ser då fin ut på xbox versionen iallfall, ser inget tokigt med den alls.

Enda minuset är att kontrollerna är lite knepiga, men man vänjer sig väl vid dem antar jag.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanove
http://koti.mbnet.fi/highlndr/mafia_godfather.jpg

Helt sinnessjukt dålig grafik i The Godfather, Nivån på grafiken är ju från år 2000

förstår inte vad dom tänkte på när de rita texturerna (framförallt bilarna) Finns ju typ bara en färg i varje textur.

Permalänk
Medlem

PC versionen läre var bra krånglig tror jag.. e fan ordenligt många kontroller på xbox versionen också.

Men inte tycker jag grafiken på xbox versionen är så skabbig iallfall.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Storyn i Gudfadern är bra men det beror ju på att den bygger på bra filmer som i sin tur bygger på en bra bok (eller om det är flera vet jag inte).

Men allvarligt talat, det finns två varianter av fiender, en small snubbe med hatt och en fet snubbe med hat och mustach.
När man ska spränga en rivaliserande familjs bas eller inta ett lager måste man döda ca 50 gubbar (som finns i de två ovanstående varianterna). Dör man är alla gubbar tillbaka igen vid nästa besök.
Ibland måste man tömma 2 mag från tommy gun i en gubbe för att han ska dö om man inte siktar i huvudet.

Jag är snart Don över hela NYC och jag har dödat nästan 1000 personer och då har jag bara dödat dom som jag "måste", kanske 20-30 överkörda fotgängare.
Vilket annat spel måste man döda så många personer helt själv?
Dessutom, jag är för fan Don, måste jag åka runt och utpressa 150 butiksägare själv?

Varför innebär varje hitman-uppdrag att jag måste åka till andra sidan stan?
Dom svinen som gjort det här spelet tror att spelkvalitet och spelglädje innebär lång speltid. Det dom inte fattar är att det inte innebär att 70% av tiden ska gå åt att KÖRA bil!!!

Finns så jävla mycket jag stör mig på med det här spelet så det är helt sjukt

Därför sticker det som fan i ögonen när folk skriver att det är ett "grymt spel" eller "det äger" osv. GAAH!!

Permalänk
Medlem

jag tycker iallafall att det är svindåligt