Permalänk
Medlem

Nejdå!
FAQet blir ju som best om ni säger vad som är fel!
Hade tänkt skriva lite mer om VIO volt sen under CAS.
Men idag har allt gått fel så jag vågar inte. Bröt nyss mina ccr rör så nu blev jag riktigt arg och beslöt mig för att gå å lägga mig så gonatt och tack för mig.

Edit: Så sluta nu inte kommentera och skriv saker för det blir ju bettre då! Säg gärna till om det är något ni saknar så ska jag lägga till det. Jag är i kylning/klockning och kollar massa trådar ofta och när jag ser någon som är bra så tar jag med den och lägger till namnet på den personen som skrev den under tack till.

Permalänk
Medlem

haha..nu är jag elak. står fortfarande "Stäppning på CPUn" under "Om ni ska fråga något i Kylning/Klockning foromet så nämn..." <> "För DDR så är det best med CAS2 också" under "CAS"...hähä, fan ta mig

Permalänk
Medlem

Stepping
forumet
bäst

så stavas orden bara så du vet, Rektum

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

Så nu har jag ändrat de!
Stavningsprogrammet i mitt OfficeXP funkade inte och jag lyckades inte fixa de så....
Det är lite svårt också när man är trött å skriver mycket så blir de gärna ibland lite fel. Men till nästa gång är en sak säker, ska SKA få rätt på stavningskollen:D

Edit: Någon som vet något program där man kan kolla stepping på AMD CPUer? Jag provade Sisoftsandra men där fanns bara Stepping mask: A4

Permalänk

Jag kan skriva om hur man bränner upp en AMD

Permalänk
Medlem

Rektum: Det går bara kolla på märkningen på coren (kärnan) på processorn.. finns ingen mjukvara som kan kika upp sånt...

>>Kungmakckan<<
En poolare ringde jusst å hans splitter nya 2000+ me DDR 333 MHz mobo osv startar inte.. han hade bara klokat till 140MHz bus..(140*12.5=1750 MHz). är inte det jääkligt cp om den är bränd?
kan tillägga att han har ett koolance system som kostade rövmkt, ett radeon 8500 som kosta.. prollen o mobot va dyra oxå..

blocktempen va typ 28 grader och i windows avläste han 38 grader på CPU'n...

Han har gjort clear cmos osv,.. men den bootar inte.. asså han får ingen bild..
illa..

Du har erfarenhet av å bränna en XP processor.. hur gjorde du?

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk

Bra initativ. Men tvärr helt smockad med särskrivningar te.x. multipli klocka, Kylnings FAQet, grafik kort (VÄRST!!!), BIOS inställningar mm.. Men bra innehåll!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Men om moderator och vi som är här skriver
size=20]ÖVERCLOKNINGs FAQ[/size] så ska du nog lugna sig lite.
Sen jag började med det så har det minskar med sådana trådar och moderatorer börjar låsa trådar med sådana frågor så jag har märkt stor förändring!

Permalänk
Medlem

Rektum, vill bara säga att
"Intels processorer går inte att klocka genom att man ändrar multipliern. Detta beror på att den är fabrikslåst och det finns inga smidiga sätt att låsa upp den på. " är fel, både du o jag +andra har sätt att tomas kunde klocka sin intel (p3?) genom både fsb OCH multipel ine i bios på hans mobbo (har ingen riktig koll på va det e för nått) och till alla er andra Jag ljuger INTE jag blev själv stum när jag såg han göra det...

Visa signatur

w00t?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauan86
"Intels processorer går inte att klocka genom att man ändrar multipliern. Detta beror på att den är fabrikslåst och det finns inga smidiga sätt att låsa upp den på. " är fel, både du o jag +andra har sätt att tomas kunde klocka sin intel (p3?) genom både fsb OCH multipel ine i bios på hans mobbo (har ingen riktig koll på va det e för nått) och till alla er andra Jag ljuger INTE jag blev själv stum när jag såg han göra det...

1. Det var en celron
2. Jag skriver in om det förens jag ser någon annan göra det eller när sweclockarna säger att det funkar.
Efter som det bara är han som jag sett, läst kan de så tar jag inte med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauan86

Då vill vi gärna ha en nogrann beskrivning från dig på hur man låser upp multipeln på en P3:a. Om du mot förmodan lyckas med det så blir SWEC först i världen med en artikel/forumspost om hur man låser upp en P3:a.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är en celron, det vet jag!
Jag tror inte på mina ögon, det var något fel, biosen visade fel eller något för han kan inte vara först, det är inte möjligt.

Edit: Han har inte pillat med CPUn als

Permalänk
Medlem

jepp, sorry..... rektum har rätt det var en cell.....
men den starta när han gjort det o allt funka.... ska se om han kan skicka screen shots när jag träffasr killen på icq

Visa signatur

w00t?

Permalänk

var kan man hitta instruktioner om jumping ??? ni som kan clocka fan e sugen på att klocka min 200MHz men vet inte hur man clockar den det e inte likadant som min 1,5GHz.. mitt icq nummer är ; 116965314

Visa signatur

hälsningar Robin
blog.iRobin.se
Jag har twitter, @iRobindotse

Permalänk
Medlem

"Stepping" (!!) /me kan stava (INTE)

vill bara tillägga att du _skulle_ kunna lägga in en komplett ranking till hur bra dom olika AMD-prossecorerna är, inte bara bäst / näst bäst.... det skulle hjälpa oss övriga (som inte har den bästa steppingen en aning)

förövrigt ska du ha fett med creds för den hör OC FAQ:uen ....(!!!)
keep on with your good work!
med vänliga hällsningar Il:)n

Visa signatur

[Asus A7N8X Deluxe][AMD XP1800+][768MB PC2100][GF3 Ti200][WD 80GB+Barracuda 200GB][19"]

Permalänk
Medlem

Re: "Stepping" (!!) /me kan stava (INTE)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilon
vill bara tillägga att du _skulle_ kunna lägga in en komplett ranking till hur bra dom olika AMD-prossecorerna är, inte bara bäst / näst bäst.... det skulle hjälpa oss övriga (som inte har den bästa steppingen en aning)

förövrigt ska du ha fett med creds för den hör OC FAQ:uen ....(!!!)
keep on with your good work!
med vänliga hällsningar Il:)n

Jag ska leta op overclcockers.com osv.... när jag får tid, om någon snäll person kunde lägga upp en komplett lista på de så skulle jag bli väldigt glad!

Tack!Det är skit kul att få respons för de man gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

På de aldra nyaste moderkorten så är det inte switchboxar eller något sånt för där ställer man in det i BIOS.

Ja.. inte nödvändigtvis bara de nyaste.. mitt Aopen Slot 1 moderkort (typ 4 år gammalt) klockar man i bios

Permalänk

hmm angående upplåsning av T-bird så har jag för mig att alla mellan 1200-1400 var/är fabriksupplåsta eller var det datorbutiken som låste upp själva?

Visa signatur

AMD64 3200+, 3x512 TwinMos Twister, 2*WD 80 GB, 2*WD RAPTOR 36 GB, 2*WD 250 GB, 2*WD 200 GB sata, 9600 256MB,ASUS K8N-E Deluxe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [MqM]EXECer
hmm angående upplåsning av T-bird så har jag för mig att alla mellan 1200-1400 var/är fabriksupplåsta eller var det datorbutiken som låste upp själva?

Nej, de var olåsta från fabrik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha.. va alla hackar på varandra =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxxzzor
haha.. va alla hackar på varandra =P

Det är väll bättre att rätta varandra än att det står en massa felaktigheter på forumet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hale

Det är väll bättre att rätta varandra än att det står en massa felaktigheter på forumet

iof..

Permalänk

Angående det här med att låsa upp sin prolle.....Om man skulle råka kleta ihopa silvret mellan dom här små bryggorna..vad händer då? kortsluter man skiten då eller?

Visa signatur

Athlon xp 1700+ @ 1650mhz (AGKGA), 256ddr Kingston, Epox 8KHA+, GeForce 3 ti 500, SB Live!, Pinnacle PCTV Pro

Permalänk
Medlem

Om man har otur då så pajjar den. Man får ingen skärm heller endligt en jag pratade med som hade gjort det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart

Nej, de var olåsta från fabrik.

hmm jag har ne kompis med en låst 1333, finns den inte eller?

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rm0r

hmm jag har ne kompis med en låst 1333, finns den inte eller?

Vet inte, jag tror att det finns för jag byggde datorer sammtidigt till mina kompisar med Tbird 1,4or och de är inte upplåsta vad jag kunne se.

Permalänk
Medlem

det står hur man voltmoddar p3 och celeron......men inte p4....skriv det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ps_86a
det står hur man voltmoddar p3 och celeron......men inte p4....skriv det..

Du som har en P4:an kan väl göra det?!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle bra gäna vilja veta hur man överklockar PS/2 porten. Tycker att det skulle passa ganska bra i den här FAQ;n.

Visa signatur

"I love the smell of napalm in the morning. It smells like......victory"
| -->Mail<-- | ------------ | -->ICQ<-- |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phY
Jag skulle bra gäna vilja veta hur man överklockar PS/2 porten. Tycker att det skulle passa ganska bra i den här FAQ;n.

Sök på "ps/2 rate" på google så hittar du nog vad du söker.

Visa signatur